Hej iedereen! Wij stoppen in september met de pil. Spannend! Aangezien ik hoop dat het snel raak zal zijn (zoals de meeste denkik wel) zat ik eens na te denken... Je hebt het meeste kan een paar dagen voor, tijdens, en vlak na de eisprong om zwanger te raken... Stel.. Je hebt hier steeds seks... Wat kan de reden zijn dat je dan toch niet zwanger raakt? Ik vind het een gekke gedachte dat het van die miljoenen zaadcellen niet 1 lukt te overleven, en bij de eicel te raken....
Het kan verschillende redenen hebben! Je lichaam kan wel een eisprong aangeven maar het eitje springt niet, het zaad is niet sterk genoeg om bij het eitje te komen etc... er kan van alles zijn.. ik ben zelf al 8 maanden bezig en we houden ons er redelijk aan rondom de eisprong, maar helaas nog zonder succes! succes hoor de komende tjd en vooral veel plezier!
Meestal lukt dat wel, maar lukt de innesteling niet. Per ronde heb je geloof ik 20% kans om zwanger te worden. De redenen dat het niet lukt zijn heel verschillend en kan met van alles te maken hebben. Vooralsnog zou ik me er niet te veel zorgen over maken en de eerste rondes gewoon genieten en proberen.
kan zijn dat de bevruchting mislukt is, innesteling mislukt is, het vruchtje niet 'goed' is, je lichaam toch geen eisprong heeft, zaad niet optimaal is, phoe als dat zo makkelijk was kan 101 redenen hebben
Heel veel van de miljoenen zaadcellen komen niet eens in de buurt van de eicel. Een eventuele bevruchting moet ook nog innestelen, ook daar gaat het vaak "fout".
De zaadcel kan niet goed zijn, maar ook de eicel kan niet goed zijn. Zoek maar eens op aneuploidy. Even uit mn hoofd, maar gemiddeld eenderde van je eicellen is chromosomaal niet in orde. En vervolgens kan het bij het delen en het innestelen nog fout gaan. Je LF kan te kort zijn of je BMS vijandig. Of je hebt geen eisprong, kan ook nog.
zoek maar eens op filmpjes op youtube over conceptie eigenlijk is het een wonder dat er überhaupt mensen zwanger raken als je ziet de weg die een zaadje moet afleggen naar het eitje.. zwanger worden is bijzonder, en wonder. En niet alleen omdat het bij ons nog niet gelukt is, maar ook omdat de conceptie een zwaar proces is.. zeker voor een zaadje.
Was er gewoon benieuwd naar. Dat het een wonder is dat zaadcellen en een eicel bij elkaar geraken weet ik. Heb al vaak z'n microscopische filmpjes gezien van een bevruchting. Vind dat zooo mooi om te zien. Dat het een wonder is dat je zwanger raakt is het zeker, als je hoort hoeveel mensen het er moeilijk mee hebben Daarmee wou ik eens polsen welke redenen jullie kennen... En niet meteen om dit dan te voorkomen ofzo bij mezelf maar gwn pijr uit interesse ( als voor alles een kant en klare oplossing zou zijn, was het makkelijk en liepen er geen kindloze koppels meer rond)