Ik zal bij het begin beginnen. Woensdag 1 december ben ik na een vrijpartij begonnen met bloedverlies. Op dat moment wisten wij niet dat we zwanger waren. Op 3 december een tetst gedaan en die was licht positief. Na een paar dagen weer een test en die was duidelijk. Wij blij, maar ik bleef bloedverlies houden, alleen roze en alleen bij het afvegen. Dus 6 december de vk gebeld. Die kon niks voor ons doen, we zouden een echo anderhalve week later krijgen. Dus we bleven hoop houden. 10 december werd ik 's avonds naar en had ik voor het eerst helder rood bloeverlies, 3 x afvegen en meer niet. Wij naar de HOV, konden niks voor ons doen dus door naar het ziekenhuis. Daar aangekomen gelijk aan het infuus en bloedprikken. Daar kwam niks uit. Na een paar uur kwam de gyn en hadden we een echo. Daar was niks op te zien, en aangezien mijn baarmoedermond dicht zal was mijn miskraam klaar. Wij weer naa huis. Maar zaterdag en zondag nog over na zitten denken, dit kan toch niet, ik heb bijna geen bloedverlies gehad, kan dit dan een miskraam zijn. Toevallig had ik 9 december een CB test gedaan en die gaf 2-3 weken aan. Ik 13 december weer een CB test gehaal en wat denk je, hij geeft 3+ aan. Dit kan niet. Het hcg kan niet oplopen. Dus toch de Vk afgewacht en die vertelde dat ze normaal met 5.5 weken geen echo doen, toch gedaan maar ze kon niks zien. Volgende week terug komen. Volgende week is komende woensdag. Ik ben op van de zenuwen. mijn vorige miskramen gingen samen met bloedverlies waarbij je echt maandverband in moest doen, nu niet. Ben ik dan toch nog zwanger of heb ik mijn 4de miskraam gehad? Wie herkent dit en kan mijn advies geven? En mij wat gerust stellen. Gisteren weer een CB test gedaan en die geeft nog steeds 3 + aan.
Beste Agnes, laat je morgenvroeg ogenblikkelijk doorsturen naar een gynaecoloog voor opnieuw een echo en hcg-metingen. Als de CB 3+ aangeeft en ze zien niets in je baarmoeder, kan het ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn. Hoeft niet, maar de kans is wel aanwezig, en een bbz kan zeer gevaarlijk zijn. Suus
Hoi agnes, Ik heb een prille miskraam gehad met 5 a hooguit 6 weken en toen had ik echt wel behoorlijk bloedverlies. Misschien inderdaad wat suus zegt. Zou voor de zekerheid laten controleren. Buiten dat wil ik zeggen dat ik die clearblue testen niet echt vertrouw. Ik had een kruidvat test gedaan. En 5 dagen later de clearblue test. Die gaf 3+ aan. Vanaf die dag ben ik gaan tellen. En met me echo verschilde het 2 weken. Helaas is het later een miskraam geworden. Dus misschien dat het al niet goed groeide ofzo. Maar hoor wel mensen waarvan de indicator niet klopt. Alleen echo's geven duidelijk termijn aan.
Hoi Agnes, Vervelend dat je zo in onzekerheid zit. Tijdens mijn zwangerschap van de eerste heb ik, bij 6 weken, 4 dagen bloed verloren. Van donkerbruin tot helder rood, zonder stolsels of kramp en bij het afvegen of het zat in mijn maandverband. Ook ik schrok maar hij loopt nu al 14 maanden rond! Vorige week heb ik mijn 1e miskraam meegemaakt bij 5-6 weken, dit was voor mij echt duidelijk anders als alleen bloed verlies bij de zwangerschap. Op vrijdag 10 december kwam ik er achter dat ik zwanger was. Op zondag nog een keer een test gedaan, maar het streepje werd lichter, op dinsdagochtend met ochtendurine nog een test gedaan en dit sloeg al negatief uit. Ik wist genoeg! Ook begon ik vrijdag 10 december met donkerbruin bloed te vloeien en had ik lage rugpijn en buikpijn (vergelijkbaar als ongesteldheidspijn). En ik begon flink meer bloed te verliezen als alleen maar bij het afvegen. Bloedverlies in de begin stadium komt bij veel meer vrouwen voor dan er wordt beschreven in de literatuur. Veel vriendinnen van mij hebben dit ook allemaal meegemaakt en eentje heeft zelf tot 20 weken zwangerschap gevloeid. En die kleine loopt nu ook al weer 12 maanden rond. Zolang je geen buikpijn krijgt, of een teruglopende zwangerschapstesten, of bloed verlies met stolsels en gepaard met pijn, ben je/blijf je zwanger!
Hoi Agnes, wat een onzekerheid! Zoals Suus al zegt, laat je hcg bepalen en als er op de echo niets te zien is in je baarmoeder, is er mss wel iets te zien in je eileider. Ik heb het onlangs ook gehad. Er werd mij verteld dat ik een mk had en mijn bm mooi leeg en schoon was. 5 weken later met spoed naar de ok en mijn eileider verwijderd. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen! Veel sterkte!
Hoi Agnes. Hoe is het afgelopen met de echo? Ik heb het zelfde mee gemaakt. Heb 15 december getest en ik teste 1-2 weken. Vrijdags echo gehad ivm bloedingen en die gaf aan dat ik een hele vroege miskraam heb of dat ik net zwanger ben. Kon alle kanten op. Nu moest ik 4 weken later weer testen om te kijken wat hij aan geeft daar kon ik niet op wachten dus vandaag weer test gedaan en deze geeft aan dat ik 2-3 weken zwanger ben. Ik weet het nu ook niet meer. Heb geen buikpijn en heb niets verloren voor zover ik weet. Ik ben erg benieuwd hoe het bij jou af loopt. Hoor graag van je. Ik wil over een week weer testen en dan kijken wat hij dan aan geeft mocht het dan 3 aangeven bel ik de vk. Ga er niet vanuit. Gr Beertje
@Agnes, ik bloed al precies 18 achter elkaar. heb gisterenavond een test gedaan en het was positief. Dit had ik helemaal niet verwacht. Heb vk gebeld en die heeft uitgerekend op ongeveer 6 weken. helaas kan ik pas met 8 weken een echo laten doen. Volgens de vk zit het niet goed uit aangezien ik al meer dan 2 weken achter elkaar bloed maar naturlijk blijf ik positief. k moet dus ongeveer 2 weken wachten, dit zullen de langste 2 weken van me leven zijn. Begin April had ik al een mk gekregen en toen bloed ik ook zoals nu. nou, positief blijven. Sterkte allemaal.
Ya, ik had eentje vn CB gebruikt maar die gaf 2-3 weken aan wat eigenlijk niet klopt dus hetb ik gisteren eentje van Etos gebruikt maar die laat alleen 2 strepen zien. Wat denk je?
Hoi, Bij mij gaf hij de vorige week 1-2 aan nu een week later 2-3 weken, ik weet niet hoe lang ik zwanger ben ivm borstvoeding geven aan mijn zoon. Bij de bloedtest had ik een waarde van 210 dat was erg laag zei de gyn, dat is niet laag voor 3 weken zwangerschap dus wie weet. Ik bloed niet meer. Heb een week gevloeid. Is het niet mogelijk dat je een late ovulatie hebt gehad? Ik moet over 2 weken ook weer testen en als hij dan weer aan geeft dat ik zwanger ben moet ik terug komen, zelf wil ik woensdag weer testen en kijken of hij dan 3 aan geeft, zo ja dan heb ik een beetje hoop dat het toch goed zit. Succes
Hi Beertje, Nee mijn ovulatie was zeker 18-11. Maar omdat ik sinds 4 November al bloed, heb geen vertrouwen meer in. heb geen pijn of zo, maar de bloeding stopt niet. vind wel raar dt ik geen echo mag doen maar ya, 4 nachtjes slapen en daarna zien we wel. Succes.
Ik ben benieuwd. Wel raar dat je geen echo krijgt ook willen ze je bloed niet prikken. Houd je ons op de hoogte? Gr Beertje
hi beertje, als het goed is, ben ik vandaag precies 7 weken zwanger. en tot de dag van vandaag bloed ik, is niet veel maar ik moet het steeds afvegen. zondag doe ik nogmaals een test en maandag gelijk bellen voor een afspraak maar het zit niet egt positief uit. ik wens jullie allemaal Fijne Feestdagen en tot maandag, dan heb ik hopelijk nieuws. Madre
Hoi, Nog een test gedaan? Heb je de vk nog gebeld? Ik heb sinds gisteren weer bloedverlies was er net 3 dagen vanaf. Helaas zo kwakkelen we weer verder. Gisteren wel een test gedaan en die gaf duidelijk zwanger aan. Zit te twijfelen of ik een bloedtest zal vragen aan de vk, weet ik in ieder geval wat er aan de hand is. Kun je meerdere keren bloedverlies hebben met een miskraam? Gr Beertje
Hi Beertje, ik werd vannacht om 5uur wakker en heb gelijk de test gedaan zoals afgesproken. Helaas gaf het NEGATIEF aan. Ik had al een vermoeden want vrijdag ging ik niet alleen bloeden, er kwm een grote ding uit, toen begreep ik niet egt wat het was maar nu weet ik zeker dat het dr uit was gevallen want since die dag bloed ik niet een beetje maar heel veel. heb vk gebeld en volgens haar ook al bloed ik nog steeds maar hij geeft negatief aan dan ben ik niet meer zwanger en hoef niet naar het zh. ik had oook gevraagd wat de reden van 2 mk per jaar konden zijn en volgens haar is er geen verklaring. Het kan gebeuren. Ze heeft me wel aangeraden om langs gynaecoloog te gaan zodra het gestopt is om verder te onderzoeken. Ik ben al 33 jaar en wil eigenlijk 2 kinderen. Als het te lang duurt om zwanger te raken, kan ik misschien niet een tweede maken... maar ya, eerst eentje zien te krijgen. Jouw vraag beantwoorden over meedere keren bloeden met een miskraam. Ik begon te bloeden rond 4 Dec tot 9 Dec daarna stopte het ongev 3 dagen en sindsdien is het niet meer gestopt, tot vandaag. Maar jou test gaaf positief aan tog? Hoe ver zou je nu zijn en hoe is jouw bloeding? Nou, zodra mijn bloeding gestopt is, ga ik natuurlijk weer proberen maar ga ookk naar gyn want ik wil het wel verder onderzoeken. Succes!
Hoi, Wat vervelend voor je, hopelijk wordt je snel zwanger. Ik zal voor je duimen. Mijn test geeft nog steeds positief aan. Ik vloei sinds vandaag weer donder rood bloed. Niet mega veel maar heb wel maandverband nodig. Soms komen tijdens het plassen wat slijm slierten mee. (sorry beetje onsmakelijk). Ik weet niet hoe ver ik ben ik geef nl nog borstvoeding. Volgens de test op 15 december zou ik 1-2 weken zijn. Op de echo van 15 en 17 december konden ze niets zien in mijn baarmoeder. Ik denk dat ik 3 a 4 weken zwanger zou zijn. De test van woensdag 22 december gaf 2a 3 weken. Ik denk dat ik woensdag zo rond de 6 weken ben vandaar dat ik nog een digitale test wil doen en dan kijken of hij 3 + aangeeft zo ja dan wil ik de vk bellen voor een bloedtest. Heb geen buikkrampen of stolsels. Gr Beertje
Hi, vloei vandaag voor het eerste of vloeide je hiervoor? tegen mij zeiden ze dat ik pas met 7 weken een echo kon laten doen, in dit geval was het niet meer nodig! mischien zou je nog 1 weekje kunnen wachten! Hoe oud is je baby nu?
*inbreek* Echo kan al met 6 weken hoor, met een beetje geluk zie je dan al hartactie! *uitbreek* Suus
Hoi, Ik vloei nu voor de tweede keer. De eerste keer was de 15 de tot en met de 22 ste en nu sinds gisteren weer. Ik denk dat ik nu bijna 6 weken zwanger ben.