Hoi ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Vorige week ben ik gestopt met de pil en gister ongesteld geworden nu hier gekeken wat mijn vruchtbare dagen zouden zijn deze maand zodat ik weet wanneer ik een beetje zou moeten gaan klussen omdat dit de 1e keer is en nog allemaal nieuw. Nu geven sommige sites/apps mijn vruchtbare periode aan vanaf de 18e en sommige vanaf de 19e uitgaande van een cyclus van 28 dagen. en dan zou mijn ovulatie rond de 22e zijn. nu vroeg ik mij dus af omdat het een beetje 50-50 is wat er word gezegd wat ik het beste kan aanhouden om te gaan klussen 18-20-22-24 of bijv 19-21-23? wie snapt er wat meer van en kan me helpen?
Ik zou gewoon klussen wanneer jullie zelf zin hebben. Zeker nu jullie nog maar net zijn gestopt met de pil Het kan zomaar zijn dat je (eerste) cyclus een stukje langer is, waardoor je vruchtbare dagen ook later vallen. Dus ik zou nu nog niet zoveel naar die apps kijken. Die gaan namelijk uit van gemiddelden, misschien hoor jij niet tot het gemiddelde en klus je dus alsnog verkeerd. Gewoon regelmatig van elkaar genieten, dan weet je zeker dat je je eitje niet mist
Mocht je het wel bij willen houden dan kun je ovulatietesten gebruiken. Ik gebruik ze van het kruidvat en zijn duidelijk af te lezen. Wat ik begrijp kun je het beste on de dag klussen., maar ben het eens dat je vooral van elkaar moet genieten! Succes!
Wat ik begrijp, is dat je nu alleen nog die pilbloeding hebt gehad die je anders ook altijd krijgt in de stopweek van de pil? Dus nog geen eerste echte menstruatie? Helaas kun je niet direct na pilstop uitgaan van een keurige cyclus van 28 dagen (ookal zou je de pil nog zo kort geslikt hebben). Je lichaam moet het allemaal weer zelf gaan oppakken, zonder de hormonen van de pil. Daarom kan het even duren voordat je cyclus op gang is. Als je mazzel hebt, heb je meteen weer een keurige cyclus. Maar vaak duurt de eerste cyclus toch veelal langer dan 30 dagen. Ik zou ook niet van een app uitgaan om je vruchtbare dagen te berekenen. Zo'n app gaat uit van een gemiddelde en jouw eisprong kan veel eerder of later plaatsvinden dan dat zo'n appje aangeeft. Een app kan namelijk niet in JOUW lichaam kijken en is niet specifiek op jouw situatie afgestemd. Het gevaar van maar van een app uitgaan is, dat je op totaal verkeerde momenten gaat klussen! En je eisprong vervolgens misloopt. Veel beter kun je dan van ovulatietestjes gebruik maken. Daarvoor gebruik je je eigen urine, dus die zijn vele malen nauwkeuriger in het bepalen van je eisprong/vruchtbare dagen dan een app. En voor de rest: genieten van het klussen! Veel succes!
Sluit me aan bij wat de meiden hierboven zeggen . Ik had zelf wel mijn eerste cyclus na precies 28 dagen maar had in de tweede ronde mijn eisprong dus pas 5 dagen later dan je zou denken wanneer je van het gemiddelde uit zou gaan, dus die apps zeggen niet zo veel. Ze zijn wel superhandig om dingen op bij te houden, handig om terug te lezen etc. Ovutestjes zijn een optie als je graag wilt weten wanneer je je eisprong waarschijnlijk hebt. Succes!