Hoi allemaal, Dringend vraagje, beetje zoekende naar iemand die misschien ervaring hebben?? ik heb gisterochtend 2x onbeschermde seks gehad. Ik had gistermiddag en gisteravond positieve ovulatietesten (tot mijn schrik). Ik heb de gehele dag en avond en vannacht last gehad van mn rug/zij/onderbuik dus mijn ei ging volgensmij echt bijna springen. Vanochtend was de pijn weg. Omdat ik net ben bevallen, en nog niet echt op een baby sta te wachten heb ik vanochtend 11:00uur de MAP genomen. Echter is dit te laat?? Iemand ervaring met de MAP? Heb vanmiddag weer getest, streep was lichter dan gister, maar is dit dan door de MAP of omdat wss mijn ei al gesprongen is??
Je eisprong is ná de positieve ovulatietest. Dus die zou vandaag of morgen zijn. Kan zijn dat de map nog net op tijd was om die tegen te houden. Kan ook zijn dat daar geen houden meer aan was of al gesprongen vanmorgen.
Je kan op tijd zijn geweest, maar ook te laat. Een lichtere ovutest zegt niks over of een eisprong al geweest is en komt ook niet door de map. Een eisprong volgt binnen 48 uur na de piek. Dat kan na 6 uur zijn, maar ook pas na 40 uur. Ik snap ook niet echt helemaal hoe je 2x onbeschermde sex kan hebben en die dezelfde dag geen map kan hebben gehaald, terwijl je smiddags al een lh piek had. Ik hoop dat het met een sisser afloopt maar dat je het dan een volgende keer wel anders gaat doen
Dar ligt helemaal aan de soort map. Je hebt twee verschillende soorten die beiden op hun eigen manier een zwangerschap trachten te voorkomen. De levornogestel werkt iig niet vlak voor de ovulatie