Wie o Wie kan mij helpen ???

Discussion in 'Eerste symptomen' started by madampje, Jan 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madampje

madampje Lid

Jul 18, 2007
    41
    0
    0
    Huisvrouw
    Amsterdam
    Hoi collega-mama's!!

Ik heb onlangs een zwangerschapstestje gedaan omdat ik een donkerbruin vermoeden had dat ik in zwanger was (onwijs chaggie, huilen om alles, moeeeeh, enz) en HIJ WAS POSITIEF !!! Heb er nog 3 testen tegenaan gegooid maar hij BLEEF positief :( !!

In theorie kan dat eigenlijk niet maar het tegendeel is bewezen..:$!

Volgens mijn EDVLM (eerste dag van de laatste menstruatie) zou ik nu 4 weken en 5 dagen zijn, al 9 dagen na de 'conceptie' duidelijke symptomen hebben gevoeld en 3 dagen voor de NOD een positieve streep!!!!

Maar nu ben ik toch wel erg aant twijfelen, aangezien ik NU AL ( 4 en een halve week, volgens google is de innesteling dan NET voltooid ) ENORM moe, slap, duizelig en kortademig ben. Misselijk en de hele reutemeteut ook maar dat is standaard in het begin denk ik.

Wie heeft hier ervaring mee en zou die zwangerschapsduur kunnen kloppen? Of zou ik in werkelijkheid al veeeel verder zijn?? :$

De eerste afspraak bij de VK is nog MIJJJJLENVER weg dus daarom doe ik een beroep op de ervaringsdeskundigen hier ;) :D

Ik hoop dat iemand me meer info kan geven !! :)

Big huggg

Madampje

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Was de teststreep direct enorm donker, of was hij lichter dan de controlestreep? Als hij direct er stond en best donker was, is de kans idd aanwezig dat je een paar weken verder bent. Maar je kunt ook al vroeg in de zwangerschap kwaaltjes hebben hoor ;) Wisselt per persoon en per zwangerschap. Hier wist vriend eigenlijk al dat ik zwanger was omdat ik al dagen onredelijk was. Heb 3 dagen voor ik ongi moest worden posi getest, maar was nog wel een heel licht streepje (maar kon em op armlengte afstand wel zien bij daglicht).

3. madampje

madampje Lid

Jul 18, 2007
    41
    0
    0
    Huisvrouw
    Amsterdam
    Hoi Saz !!!

Enorm bedankt voor je reactie !! Ja ik had eigenlijk hetzelfde als jou, ik had dus 3 dagen voor de NOD voor het eerst getest vanwege dezelfde klachten als jij omschreef (hihi) en in eerste instantie verscheen er NIETS, bleef het kadertje spierwit. Dus ik al geaccepteerd dat ik NIET zwanger was.
    Toen ik 10 min later de test weg wilde gooien zag ik tot mijn grote verbazing een heeeeeeeeeel licht streepje, je zag hem BIJNA niet maar het was niet meer wit !!!

De dag erna en die dag erna heb ik er nog een paar testen tegenaan gegooid, haha, en die werden steeds donkerder.

Maar dan is het dus vrijwel zeker dat ik ECHT 4 weken ben ?? (Aangezien die streep eerst zooo licht was)

xxxx

4. Theertje

Theertje Bekend lid

Jan 26, 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Ik denk dat die 4 weken ongeveer wel kloppen als ik het zo lees.
    Als de test eerst lichter is en dan steeds donkerder word.
    Meer zekerheid krijg je toch pas echt bij de 1e echo.
    Hier ook altijd eerst lichte testen gehad voor de nod en dan steeds donkerder .

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik had bij me kleine meid 1 week voor me Nod al een positieve test. Ik werd een week voor me NOD ineens zo enorm misselijk, en moe. Dat kon niet anders dan aan een zwangerschap liggen ben anders nooit misselijk....Ik heb gewoon een test gedaan en jahoor daar stond een mooi licht streepje. Op me NOD was ie echt enorm donker. Dus het kan zeker wel!

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Volgens mijn eigen berekening ben ik precies even ver als jij. Ik had twee dagen voor nod een hele duidelijke streep en op nod was hij net zo donker als de controle streep. Ik ben ook al ruim voor de test emotioneel en andere kleine kwaaltjes.. Ik denk echt niet dat ik al langer zwanger ben, wel heel even aan een tweeling gedacht :p Maar we gaan er maar vanuit dat het normaal is zo. Bij mijn dochter had ik ook 3 dagen voor nod (11 dpo) een duidelijke streep, maar ze waren toen echt niet zo donker als nu.

Misschien is je ei net een paar dagen eerder geweest, maar ik denk zeker niet dat je al een maand verder bent ofzo anders had je niet een test gehad die eerst negatief leek. (nomaal gesproken).

Al die berekeningen zijn ook maar gemiddelden, ze zeggen natuurlijk weinig over wat er precies in jouw lijf gebeurt.

7. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Vanaf het moment van je innesteling ga je hcg aanmaken en dat zorgt voor kwaaltjes ;) Hoe meer hcg je aan gaat maken (dat verdubbelt om de dagen) hoe erger dat kan worden.. daarom kan je dus al kwaaltjes hebben voordat je de test gedaan had ;)

8. madampje

madampje Lid

Jul 18, 2007
    41
    0
    0
    Huisvrouw
    Amsterdam
    Dank jullie wel allemaal voor alle lieve, interessante reacties !!!

@ Theertje: Dank je wel voor de info, dat wist ik niet. Bij mijn vorige zwangerschappen was ik ZOO bang te vroeg te testen, dat ik op zijn vroegst pas op de NOD mocht testen van mezelf hihi! Dus ik wist niet dat dat kon, een streep voor je NOD!
    Hoop dat die echo snel komt !! HAhaha

@ Troelala21: Dank je we Troelala, ja dan ben jij het levende bewijs, als je zelfs al een WEEK voor de NOD een positieve test had!! Wauww!! Dan ben ik nix met mijn 3 dagen hihi!

@ Mime28: Bedankt voor je lange reactie!! Wat leuk dat we precies net zo ver zijn!!!! Ja inderdaad, ik heb ook al zitten googlen op 'Symptomen tweelingzwangerschap'. Maar werd daar niet veel wijzer van. Maar als ik iedereen hier zo hoor bevestigd dat de berekeningen (hoe algemeen die ook zijn), en het kan ook haast niet anders, want mn laatste menstruatie was 29 December...

@ Mieks: Dank je wel voor de heldere uitleg ;) Ja dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar ik las op internet dat je innesteling pas voltooid is halverwege week 4. Nou ik ben nu 4 weken en 6 dagen... Hoe kon ik dan al kwaaltjes hebben VOOR de test (3 dagen voor de NOD) Of begint die innesteling al vroeg, en is hij pas voltooid in de 4e week, moet ik het zo zien??

Allemaal bedankt, mysterie is naar mijn gevoel opgelost nu !!!!

xxxxxx Group HUgg :p

Share This Page