Niet 'normaal' kunnen eten... Zorgen maken, groei van ons kindje?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mimi22, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben vanaf morgen 13weken zwanger van ons eerste wondertje.
    Een week geleden, dacht ik; Hee mijn misselijkheid en vermoeidheid worden minder...

Maar... sinds de laatste 3 dagen, kan ik gewoon niets meer eten. Ik hoef de koelkast maar open te trekken en ik begin al te kokhalzen of zelfs overgeven.
    Ik kook 's avonds ook gewoon eten. Zoals vandaag, stukje vlees, gebakken aardappeltjes en witte bonen in tomatensaus. Nou heb mezelf gedwongen om wat van de witte bonen en aardappeltjes te eten, bij het vlees begon ik gewoon te kokhalzen. Dus maar gestopt... Was voorheen al geen grote war-eter, maar wil wel me groenten en voedingsstoffen binnen krijgen.

Mijn eetlust is er gewoon niet meer en betrap mezelf erop dat ik echt te weinig eet...

Kan dit kwaad voor ons kleine? Of haalt de kleine alle nodige voedingsstoffen wel? En is het alleen voor mij vervelend?...

Ik probeer kleine beetje te eten, maar ook een boterham vind ik niets meer.. *zucht.

Hopelijk kan iemand mij gerust stellen of tips geven...

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan je geruststellen in de zin dat ik hier 2x van week 5 t/m 14 zo ongeveer niets at.. Behalve bij de 1e wat stukjes fruit en slokjes thee en bij de 2e leefde ik z'n beetje op kadetjes, biskwietjes en cola (en bleef ondanks de medicijnen maar spugen, kokhalzen en misselijk dag in dag uit).

Met beide kindjes alles altijd helemaal goed gegaan wat betreft groei etc., mijn kilo's wat minder. Maar volgens mij vk pakte de babietjes wel wat ze nodig hadden.

Hopelijk voel je je snel beter! En blijf proberen kleine beetjes te eten..

3. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Wat ik vandaag gegeten heb is bijv.

7.30u 3 volkoren wasa crackers met hagelslag
    9.30u 2 boterhammen met zure zult
    11.00 1 banaan
    12.30 1 klein bordje spaghetti
    15.00 2 sultana koekjes + een paar pringles (was een film aan het kijken)..
    17.30 warm eten (minimale hoeveelheid witte bonen in tomatensaus en een paar gebakken aardappeltjes... + 3 gedwongen augurken (voor de sier, zodat ik tenminste iets binnen krijg).

's avonds rond 20u neem ik normaal gesproken nog wat yoghurt, maar deze is op...

En gisteren;
    7.30 2 volkoren crackers hagelslag
    9.30 2 boterhammen zure zult
    12.00 klein beetje erwten soep met klein stukje afgebakken brood (ivm misselijkheid, weinig gegeten).
    15.00 appel
    17.00 spaghetti (maar met moeite een normale portie gegeten)
    20.00 bakje yoghurt, stukje komkommer en 2 volkoren crackers

Eet ik voldoende? Zelf denk ik echt te weinig...

4. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Bedankt Nina voor je reactie.
    Wat vervelend zolang niets kunnen eten en misselijk zijn. Hopelijk is het voor mij maar tijdelijk. Maar fijn dat je aangeeft dat de baby's pakken wat ze nodig hebben... maar zou dit ook gelden als je wat verder in je zwangerschap zit? bijv na de 14 weken?
    Ik blijf proberen kleine hoeveelheden en beetjes te eten! Dankjewel!

5. Delta

Delta Niet meer actief

ik vind je eet gedrag niet heel slecht..
    ik leef nu al een paar dagen op beschuit, soepstengels, fruit, soep en yoghurt.. water en soms thee.. meer krijg ik niet weg!

6. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Delta!
    Niet slecht? Ook voor 13wk zwangerschap? Ik weet dat eten voor 2 een fabel is. Maar wil gewoon graag voldoende groenten enz. binnen krijgen...
    Eet jij ook helemaal geen warm nu? Behalve de soep?
    Ik vind alles ook zo ruiken, bleeh!

7. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Dit is echt niet te weinig hoor....
    Ik denk dat ik tot een paar weken geleden minder gegeten heb.
    misschien wat extra zw.vitamines slikken. Just in case...

8. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Hallo Noa,

Bedankt voor je reactie.
    Dus hoef me geen zorgen te maken dat ik te weinig binnen krijg? Ik slik zwangerschap vitamine plus van de kruitvat eigen merk. Bestaat uit een multi-vitamine tablet en een omega 3 capsule...

9. Delta

Delta Niet meer actief

graag gedaan hoor!
    ik krijg inderdaad ook geen warm eten weg.. alleen soep! en niks forceren, je kindje pakt wat hij nodig heeft! maar je maar niet druk ;)
    er zijn vrouwen die de gehele dag door over geven.. en hun kindje groeit ook goed.. als je gewoon wat fruit eet en wat groente, wat je lust en niet van je over nek van gaat, is dat goed hoor!! ik vind het echt niet te weinig.. eet gewoon lekker waar je zin in hebt, niet al te veel junkfood, maar zo te zien doe je dat helemaal niet, dus top hoor!
    hoop dat je snel weer je eetlust terug krijgt.. en ik ook :D
    ik vind alles nu ook zo ruiken ja.. maar ja ik eet maar wat extra yogurt of ontbijtkoek gaat er ook wel in.. je moet wat! en ik ga echt niet kokhalzen boven mn bord zitten, dat werkt gewoon niet.. en je kindje komt niks te kort hoor :)

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    geen zorgen maken hoor
    ik heb hele zwangerschap amper gegeten, uitgedroogd geweest en me eige elke dag leeg gespuugd.. ukkie niks te kort gekomen hoor.
    was hele zwangerschap maar 6 kg aangekomen, en ukkie woog bijna 3 kg. (hartafwijking dus kleiner ukkie)

11. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Fijn om te horen, dat ons kindje wel gewoon neemt wat nodig is. Dat kokhalzend boven mijn bord hangen, stap ik vanaf. Nu ik eraan denk, word ik al misselijk! Dus gewoon eten waar je zin in hebt en dan vooral dingen kiezen die voedzaam en gezond zijn!
    Pff, hopelijk is het gauw over inderdaad.. haha en dat ruiken o o ooo maar goed.. heb alles voor ons kleine over!.. Bedankt voor je tips en reacties!!

12. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Dankje Mama Chantal,
    6 kg maar en je kindje 3kg! Dan neemt inderdaad de kleine wel wat hij/zij nodig heeft! Bedankt voor je geruststelling! Ik eet na eigen behoefte en probeer zo gezond mogelijk! Thnx...

13. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Nu ik toch de vragen stel over eten..
    Elke vrijdag eet ik bij mijn ouders patat... (zelf gebakken).
    En ik ben er dol op, eet borden vol patat en dan nog een kroket/frikandel, met veel saus en meestal nog ijs na...
    En in de avond thuis nog wat lekkers, chips ofzo.. en dan met regelmaat de zaterdag of zondag een pizza...

Allemaal Junkfood dus...
    Maar alleen in het weekend en ik vind het zooo lekker, dus eet me meestal helemaal vol met dat ongezonde eten.. maar goed!

Wat ik vragen wil.. Is dit eigenlijk schadelijk?
    Als je elke weekend junkfood eet? en door de weeks wel op je eten let?
    Ik lees namelijk wel eens, dat je niet te veel junkfood mag eten tijdens zwangerschap.. Enne uuh ik eet in het weekend best ongezond.. vind ik zelf :$

14. Quenya

Quenya Lid

29 nov 2010
    80
    0
    0
    Ik kon ook totaal niet eten tijdens mijn zwangerschap wegens Hyperemesis. Daardoor ben ik opgenomen in het ziekenhuis en kwam ik onder behandeling van een diëtiste, omdat ik bleef afvallen.

Ze vertelde mij dat het echt niet uitmaakte wat ik at, als het maar binnen bleef. Ze bleef maar zeggen (aandringen) dat als ik zin had in hamburgers/frikandellen etc. dat ik dat vooral moest eten. In het ziekenhuis kreeg ik zelfs een speciale 'snack'-lijst voor mensen die slecht eten/moeten aankomen. Alles wat ik binnenkreeg was op dat moment goed.

Overigens was het bij mij vrij extreem en vond de diëtiste het eigenlijk noodzakelijk om een sonde in te brengen (maar dat durfde ik echt niet) dus kreeg ik Nutridrinks. Die probeerde ik 6 per dag te drinken en meer kreeg ik niet binnen.

Mijn zoontje woog bij de geboorte 3900 gram en heeft niks geleden! Ze hebben bij mij nog wel groeiecho's gemaakt voor de zekerheid, maar meneertje had het prima binnen.

15. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mimi: ik vind zelfs nog dat je veel eet hahah

Ik heb ook door hyperemesis in het ziekenhuis gelegen al vanaf 6 weken kan ik niet meer op dan beschuit/crackers en wat fruit. En wat vla en danone..

Maar me ontzettend zorgen over de kleine omdat ik zo ontzettend weinig eet, maar ik kan gewoon niets verdragen want dan is mijn maag meteen helemaal van slag.

Ook al 9 kilo afgevallen ondertussen dus ben benieuwd wanneer ik eindelijk weer eens normaal kan eten.

Wel fijn om te lezen dat meerdere dus dit probleem hebben gehad en hun kindje alles heeft genomen wat nodig is..

Maak me dus af en toe ook wel even zorgen om de kleine hierdoor

16. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Hallo Lynne,
    Bedankt voor je reactie! Best wel heftig, maar gelukkig allemaal goed verlopen voor de kleine. Ook al zat jij aan de Nutridrink. Goh een snack-lijst, grappig. Dus wat je eet maakt niet uit, alles wat je binnen krijgt is goed. Ook al probeer je wel op te letten dat je gezonde dingen binnen krijgt. Je kindje neemt dus duidelijk wel wat hij/zij nodig heeft.

17. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Hallo vlinder,
    Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad fijn om hier dingen te delen en te weten dat je niet de enigste bent. Ik denk zelf niet of hoop niet dat ik hypermesis heb. Ben dan wel misselijk, maar als ik jou en ook lynne hoor.. dan eet ik inderdaad nog veel. Ook al vind ik het zelf weinig. Kan me voorstellen dat je je er zorgen om maakt. Ik hoop voor je dat het gauw over is en dat je binnenkort weer 'normaal' kan eten. Maar inderdaad zoals ik het allemaal lees. Het kindje neemt wat hij/zij nodig heeft. Denk dat wij alleen maar ons best kunnen doen, door te eten wat we kunnen en dat proberen binnen te houden ;)...

18. Quenya

Quenya Lid

29 nov 2010
    80
    0
    0
    Ik kan me zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt over de groei van je kleintje! Dat ik deed ik ook enorm. Bij mij hebben ze groeiecho's gemaakt om de groei goed in de gaten te houden, maar dat was deels ook om mij gerust te stellen. Oh oh ik heb heel wat gehuild omdat ik me zoveel zorgen maakte! Dat was gelukkig nergens voor nodig. Bij 34 weken zwangerschap liep meneer volgens de metingen zelfs 4 weken voor en maakte ik me druk over het feit dat hij te groot was, haha!

Je kindje pakt inderdaad wat hij/zij nodig heeft. Tuurlijk moet je proberen zo gezond mogelijk te eten en de nodige vitaminen binnen te krijgen, maar als dat niet goed lukt, dan moet je toch iets.

Het punt van genoeg calorieën binnen krijgen is dat je geen ketonen in je urine krijgt. Dat is het belangrijkste, want ketonen zijn slecht voor je baby. Ketonen krijg je dus door te weinig vocht binnen te krijgen, maar ook door te weinig calorieën. Vandaar dus het advies om te eten wat je kunt en daarbij proberen voldoende te drinken.

Mocht je je zorgen maken, dan kun je natuurlijk altijd even overleggen met je huisarts/verloskundige/gyn. Zij kunnen je misschien iets geven tegen misselijkheid en ze kunnen bijv. ook je ketonen in je urine checken.

Dikke knuffel voor jou (en ook voor vlinder) en ik hoop heel erg dat jullie snel weer fatsoenlijk kunnen eten!

19. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh meis maak je geen zorgen!! Je eet echt genoeg!!

Ik heb mijn laatste zwangerschap echt geleefd op macaroni met kaas, (zo'n 1x in de week) sunday ijsjes met caramel en nootjes van de mac, komkommer, veel fruit en geroosterde boterhammen met zout. Ow en heeeeeeeeeel veel groene ijsthee citroen met ijsklontjes(mijn man schrikt nog steeds als hij een ijsklontje hoort kraken die word echt helemaal para van het geluid:p) Ik ben negen maanden lang misselijk geweest en kon echt bijna niks eten.. Die macaroni met gesmolten kaas deed ik als ik me goed voelde, lang niet elke dag. Was het enige warme wat ik fatsoenlijk wegkreeg. Heel af en toe had ik een minder misselijke week en dan at ik een paar dagen voor 10 en dan weer weken bovenstaand, was zoo beroerd..

Nou en ik kan je vertellen, meneer was 4180 gram en mankeert helemaal niks. Ik ben wel echt te dun geweest, gaat de goede kant op. Maar hij nam echt wat hij nodig had!!

20. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Bedankt voor je lieve bericht. Het stelt me echt gerust, dankjewel!
    Ik eet gewoon waar ik zin in heb en wat ik op kan en let daarbij op, dat ik ook wel gezonde dingen binnen krijg! Bedankt voor je uitleg en tips!

Deel Deze Pagina