Ik ben er gister achter gekomen dat ik zwanger ben van ons 2de wondertje, dolgelukkig natuurlijk! Maar ik ben zoooooo bang dat het fout zal gaan! Ik ben nl pas in de 2de week van de zwangerschap, dus rond de bevruchting begonnen met foliumzuur te slikken. Daarvoor gewoon domweg niet aan gedacht! En ik heb 3 of 4 ibropufen 600 geslikt ivm vreselijke pijn aan mijn tand (gaatje) niet wetend zwanger te zijn! Nu heb ik daar info over gezocht en natuurlijk is dit niet goed!!!! AHHH k kan mijzelf wel voor me kop slaan dat ik dat gedaan heb en niet eerder aan de foliumzuur te gaan... Sorry maar moest ff me verhaal kwijt, k vind het zo erg bah! Liefs J.
Ik ben ook pas na de test begonnen met foliumzuur, volgens mij pas in week 5! Dus 3 weken na de bevruchting pas. Ik was op vakantie en kwam al zwanger terug, terwijl k dit niet wist en totaal niet verwachtte. Ik ben daarna gewoon aan foliumzuur begonnen en gelukkig is er niets aan de hand. Probeer je niet teveel zorgen te maken. Misschien een stomme voorbeeld maar denk aan de zwangere vrouwen van een tiental jaren terug. Zij raakten zwanger en baarden kinderen zonder folimzuur of iets dergelijks. De foliumzuur die zij binnekregen was doormiddel van voeding. ps; Er is heel wat voedsel dat we onbewust binnekrijgen waar al foliumzuur in zit. Denk aan pindakaas. groenten, vezels van brood etc.
ff van mij ook een reactie: ook ik was ineens toch (onverwacht na 5 jaar) zwanger en omdat ik het totaal niet verwachtte, slikte ik ook geen foliumzuur! ben daar ook pas na de test meebegonnen...volgens mijn arts was het prima dat ik er meteen toen ik het wist aan begonnen was! En ja, ik dacht ook meteen aan 'onze' moeders! ik maak me niet druk, heb ook voor die tijd een avondje flink gedronken...maak je niet gek en denk positief!
Ik heb bij mijn 2de ook geen foliumzuurgebruikt en de vk zei dat t geen kwaad kon. Over de ibuprofen zou ik t nie weten, maar maak jezelf niet al te gek en geniet lekker van je zwangerschap. Desnoods vraag je om een echo om er zeker van te zijn dat alles goed is of even je ha of vk bellen om na te vragen.
Hoi dames bedankt! Ik heb gister even de HA gebeld en die zei je kunt er niks meer aan doen maak je geen zorgen... mensen die onverwacht zwanger blijken te zijn die slikken ook gewoon hun medicijnen en die zijn meestal nog zwaarder! Dus ik hoefde me niet druk te maken! Ben ook wel een beetj gerust gesteld nu gelukkig haha Liefs