Hee dames, Wat ik mij afvroeg was als je een schoonmaak-tik hebt, wat je normaal gesproken echt NOOIT hebt, en veeeeeel liever bent, en vaker zegt ah joh doe ik wel even en de gedachte ''het zal toch wel weer niet zo zijn, was het al die maanden geleden ook niet, dus waarom nu wel'' Zouden dat nou ook zwangerschapssymptomen zijn? Wat is jullie ervaring hiermee?
Hoi Esmer, heb er zelf geen ervaring mee. De schoonmaaktik kreeg ik pas in de laatste weken van de zwangerschap en in het begin van de zwangerschap had ik juist een heel slecht humeur. Maar elke zwangerschap is weer anders en iedereen heeft weer andere kwaaltjes of juist helemaal geen kwaaltjes, dus helaas zegt het niks. Waneer mag je testen?
@ Kimmie Ik heb zelf meer ''zwangerschaps'' symptomen... Gevoelige borsten, en tepels (naar mijn beleving beide ook wat groter) Weeig (misselijk is het ook weer niet) rommelende darmen, sterkere reuk vooral met dingen wat ik normaal gesproken WEL lekker vind ruiken zoals Zwitsal, vind ik nu echt vies.. Raar gevoel in mijn onderbuik en heb ineens heel veel pukkels/puistjes echt 10 in een keer...Wat ik normaal gesproken BIJNA tot niet heb.... Moet nog 4 dagen met de pil en dan weer ongesteld worden... Maar, ik ben al een keer zwanger geweest door de pil heen...althans had een positieve test in mn handen en een paar dagen later toch ongesteld en daarna negatieve test...en toen had ik deze symptomen ook behalve dan die poetstik en dat ik een stuk liever ben... Maar denk dat ik mezelf er gewoon gek mee maak...dat ik ergens last van heb en dat ik dan denk ow het zal toch niet? en dat ik dan ga inbeelden dat het zo is....
Kan me voorstellen dat al die symptomen je onzeker maken. De dingen die je in het laatste berichtje schrijft komen toch wel vaak voor bij een zwangerschap. Maar je kunt het jezelf ook inbeelden (heb er zelf ook last van, allemaal kwaaltjes en nog steeds een negatieve test helaas). Bij Kruidvat kun je een test kopen (2 voor 5 euro), die zijn heel gevoelig en kun je vaak al een paar dagen voor de dag van je menstruatie gebruiken. Pin je dan niet vast op de uitslag, want die kan altijd nog veranderen (door een late eisprong of miskraam bijvoorbeeld). En dan nog eens testen op de dag dat je normaal ongesteld zou worden. Succes. Ik hoop dat je de uitslag krijgt die je je wenst.
@ kimmie dankjewel voor je reactie! Uhmm wat ik mij afvraag...als het nou blijkt dat ik het niet ben (waar ik zelf ook vanuit ga) moet ik me dan zorgen maken om de dingen waar ik last van heb?? Of kan het ook zijn dat mn hormonen schommelen, en mn cyclus veranderd...dat dit dan binnekort de kwaaltjes worden waar ik elke maand last van ga krijgen...
en wat al helemaal vreemd is....mijn vriend weet eigenlijk vrijwel niks over wat de zwangerschapssymptomen (kunnen) zijn. En toch denkt hij (hij heeft het gevoel) dat ik zwanger ben... Maar de kans is heel klein...omdat ik nog aan de pil ben en hij is niet in me gekomen(sorry voor de info)...maar ben al een keer een soort van door de pil heen zwanger geworden...had een positieve test in handen maar toen ik ongesteld moest worden, werd ik dat ook, en had daarna alleen maar negatieve testen...dus het zou opzich wel kunnen... Maar ik weet het niet...ben bang dat ik in elk dingetje waar ik last van heb erin ga zien dat ik zwanger ben..
denk toch dat je even een testje moet doen.. dan heb je meer duidelijkheid dan nu.. ik had dat ook wel eens hoor .. ligt erg aan hormonen.. als je spiegel verandert word je zelf soms ook beetje anders..miss heb je een te lichte pil ?.. dan kan je ook allerlei kwaaltjes krijgen die erg op een zwangerschap lijken
Volgens een goede vriend van mij ben ik zwanger...vanwege alle kwaaltjes die ik heb (een stuk of 20...) en dat t toch anders is dan alle maanden ervoor wanneer ik ergens last van had. En omdat mn vriend het gevoel heeft dat het zo is...maakt mij al helemaal in de zenuwen, vooral omdat hij eigenlijk de symptomen niet weet.... Heb vaak een trekkend gevoel in mn buik, onder mn navel... En dat had ik ook toen ik de keer ervoor ''zwanger'' was.... Maar ik denk niet dat het zo is, omdat het al die keren ervoor ook niet zo was... Maar nu EEN vriend van me zegt dat ie t bijna zeker weet...en mijn eigen vriend t gevoel heeft dat t zo is...en mn vader vroeg t ook al aan me ''ben je zwanger ofzo'' en omdat ik zelf erg stil ben, en t liefst alleen ben in plaats van beneden zit, terwijl ik van mijzelf nogal hyperactief ben en overdag eigenlijk wel ongeveer een uurtje moet slapen, omdat ik anders te moe ben... Maar ik denk dat ik in elk dingetje wat ik heb erin ga zien dat ik zwanger ben... Daarom vraag ik t hier maar rond, wat jullie ervan denken (weet dat een test de beste oplossing is) maar dan weet ik wat ik zo ongeveer kan verwachtten...
de enige die je hierop kan antwoorden is een test, gissen naar kwaaltjes die je hebt helpt niets en je maakt je alleen maar gek zo...
Idd.. ik zou gewoon een testje doen. Dan pas weet je het zeker. De hele wereld kan vermoeden dat je zwanger bent, maar dat hoeft niet te betekenen dat je het ook echt bent. Ik zou alleen wel adviseren om direct te stoppen met de pil, want stel dat je zwanger bent, is de pil niet goed voor het kindje. je hebt dan gewoon je stopweek ( of niet ) wat vroeger dan normaal.
Hey Esmer, sorry ik lees je PB berichtje nu pas! En, hoe is het inmiddels? Al een testje gedaan? Wat al je kwaaltjes betreft; je lichaam kan je echt voor de gek houden hoor. Ik denk zelf dat de kans heel klein is dat je zwanger bent als ik je vorige berichtje zo lees. Als je ongerust bent over de kwaaltjes die je hebt bel dan even met de dokter. Wellicht kan hij je meer geruststellen. Succes!