Hallo allemaal, ook ik heb veel buikpijn en soms heftige aanvallen van buikpijn in mijn onderbuik. Op advies van de huisarts wat urine ingeleverd. Het is geen blaasontsteking. Wel werden er ketonen en eiwitten in mijn urine gevonden. De huisarts zei dat dat kwam omdat ik te weinig eet en teveel zou overgeven. Raar verhaal. Ik eet gewoon normaal, misschien nog wel iets meer en zeker gezonder! En ik heb nog geen 1 keer overgegeven. De huisarts zei dat het geen kwaad kon en dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. Maar nu lees ik toch hele andere dingen op internet Ik drink veel water, erge dorst. Deed ik voorheen nooit. Dus ik zal niet echt uigedroogd zijn. Iemand hier ervaring met ketonen in de urine? Groetjes Luvomi
Ten eerste: van harte welkom! Ik heb hier geen ervaring mee, maar wat zegt je verloskundige hierover? Je moet ook wel uitkijken met op internet zoeken. Ik had namelijk met 5 maanden ineens een porie van mijn borst, waar continue vocht uit bleef komen. Omdat de porie niet in de buurt van mijn tepel zat, wist ik dus dat het geen moedermelk kon zijn. Dus ging ik zoeken op internet. En daar kwam ik de ene pagina na de andere tegen waar op stond dat het borstkanker is. Ik schrok me rot! Nou, het was gewoon een porie die licht onstoken is geweest en het vocht zich daar onder heel erg opgehoopt had, wat toen eruit kwam (duurde een halve dag en toen was het weer weg)
ik heb weleens gehoord dat ketonen in je bloed aangeven dat je te weinig drinkt maar je zegt zelf al heel veel te drinken dus zou dat het niet kunnen zijn. Ik heb verder geen idee, maar zou toch weer contact opnemen met je huisarts. Hij kan wel leuk van alles roepen maar het moet voor jou ook wsel duidelijk zijn wat het is, hoe dat zo komt en wat je eraan kan doen...
Huisartsen hebben het ook niet altijd goed, ook al denken ze vaak van wel! Ik heb ook last van die krampen onderin de buik. Zo ben ik 'snachts al 2 keer wakker geworden van de pijn. Ik probeer dan goed te ademen en wachten tot het weg trekt. Ben soms wel s bang dat ik ga flauw vallen van de pijn, want het doet wel echt pijn!! Mij is verteld dat het inderdaad of met blaasontsteking te maken kan hebben en zo niet het toch echt waarschijnlijk gewoon het oprekken van je baarmoeder is. Er gebeurt nu zoveel in je lichaam, je darmen spelen hierbij ook een rol. Ik zou me er niet te druk om maken. Ik zie het ook gewoon als een teken dat het nog leeft en groeit.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga vandaag de verloskundige bellen ivm de ketonen en de eiwitten in de urine. Ik maak me niet zo'n zorgen hoor, maar ik heb al een tijdje (ook voor de zwangerschap) niet meer zoveel vertrouwen in mijn huisarts De buikpijnaanvallen zijn gelukkig niet meer zo heftig, maar de buikpijn is nu wel constant aanwezig We blijven maar hopen dat het goed blijft gaan, meer kunnen we toch niet doen