Hoi allemaal, Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Joyce en ik ben 27 jaar. Ik heb een vriend van 28 en we hebben bijna 2,5 jaar een relatie. Hij woont inmiddels alweer twee jaar bij mij. Gaat harstikke goed, zelden ruzie enzo. De laatste maanden heb ik heel sterk het gevoel dat ik graag een kindje zou willen. Ik heb het hier vaker met mijn vriend over gehad en hij staat hier ook positief tegenover. We krijgen allebei een warm gevoel bij deze gedachten. Het gevoel wordt de laatste weken steeds sterker en denk er nu aan om over een kleine twee weken met de pil te stoppen. Ik werk al bijna 5 jaar bij mijn huidige werkgever ( vast contract), maar doe hier ook een HBO-opleiding naast. Ik heb alle lessen tot nu toe gehaald en hoef niet meer naar school. Alleen nog een eindscriptie schrijven en verdedigen, dan is mijn diploma op zak. Mijn vriend heeft nog geen vast contract (maar de verwachting is dat hij dit jaar een vast contract krijgt). Mijn huis staat wel al vier maanden te koop, maar met zon 65 m2. en twee slaapkamers, zal dit volgens mij in het begin niet zon probleem zijn. Ik ben ook heel erg benieuwd of vrienden / familie dit niet te snel vinden gaan. Is het niet beter om toch eerst de studie af te maken etc.? Maar aan de andere kant het gevoel is zo sterk en praten er bijna elke avond over hoe leuk het wel niet zal zijn als... Ik heb één vriendin verteld over waar we de laatste tijd aan denken en die vind het eigenlijk alleen maar hartstikke leuk voor ons. We hebben een goede baan, een auto, mooi huis al willen we liever naar een eengezinswoning. Dus eigenlijk alles ok. Wat vinden jullie van mijn verhaal? Zal ik gewoon stoppen met de pil? Gr. Joyce
Ik kan je maar één tip geven: Volg je eigen hart. Wat anderen hiervan vinden is hierin onbelangrijk. Alles jij/jullie hier klaar voor bent/zijn, waarom dan niet? Je bent nu bijna excuses aan het bedenken om het niet te doen, terwijl je volgens mij niets liever wilt. Lekker stoppen dus en hopelijk dan snel een mooie baby voor jullie!
Ik zou gewoon lekker stoppen met de pil! Zo te horen heb je alles goed voor elkaar en hebben jullie beide deze wens! Ga er voor meid en wat maakt het uit wat anderen denken, als jullie maar gelukkig zijn!!! Succes!!!!!!!
Ja we willen het heel graag Ga volgende week nog op vakantie en daarna stoppen met de pil. Maar soms denk ik denken we er niet te licht over? Al hebben we het er volgens mij overal al uitgebreid over gehad. Met mijn eindscriptie zal het ook wel goedkomen. En misschien duurt het wel een tijdje voordat het zwanger worden lukt. Vind het wel beetje spannend vandaar denk ook al die vragen in mijn hoofd. Dank voor de reacties.
Mijn vriend heeft zelfs al over een kleine gedroomd, had ik echt niet verwacht maar zo schattig om te horen..
Het is heel goed dat je er zo goed over nadenkt, dat doet ook niet iedereen. Wij zitten momenteel in een wat minder gunstige situatie (2 koopwoningen die beide te koop staan) maar onze kinderwens is zo ontzettend groot dat we besloten hebben er voor te gaan. Dan maar wat minder luxe leven en gewoon meer dingen laten, maar we gaan wel echt voor ons geluk. Maar ook bij ons is er wel heel goed over nagedacht en uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt. Je weet immers ook niet hoe lang je er mee bezig bent.... Daarom hebben we zo'n forum he, om al je vragen/frustraties/verhalen op kwijt te kunnen, dus kom maar op hoor, geeft niks!! (vooral omdat dit niet iets is wat je met iedereen bespreekt in je omgeving).
haha ja dat is wel heel schattig inderdaad! Mijn vriend heeft mij met valentijn een rompertje gegeven waarop stond Mum + Dad = me en 2 hartjes erop. Daarna hebben we de pil weggegooid haha.
Ik zal zeggen, volg je hart!! Het is niet gezegd dat je zo zwanger bent! Je vriend heeft nog geen vast contract, Ik heb ook nog geen vast contract, hopelijk gebeurd dit eind van het jaar, maar dat ik afwachten ivm bezuinigingen! En jullie eensgezinswoning, komt vanzelf op jullie pad!
Thnx! Haha dat is ook heel lief! Ja ik denk dat ik het gewoon beetje spannend vind, maar stiekem kan ik nergens anders aan denken. Lees laatste tijd veel op internet en dan denk ik ook ja waarom zouden wij dat niet kunnen? Zat ook al beetje naar boeken op internet te kijken. Wil binnenkort boek veilig zwanger bestellen. Vind het leuk om over dit onderwerp te lezen. Had nooit verwacht dat die gevoelens ineens zo snel zo sterk zouden worden.
Ik zou zeggen stoppen met de pil!! Maar je moet wel zeker weten dat je je eindscriptie gaat halen... Een vriendin van mij was ook zwanger en zij moest ook nog alleen maar afstuderen. Uiteindelijk heeft zij haar 'deadline' in augustus niet gehaald en is zij na de bevalling (okt) in feb geslaagd. Zoals Aster14 zegt het is onbelangrijk wat anderen vinden. Het gaat erom wat jullie willen. Als ik het zo lees hebben jullie het goed voor elkaar. Er zijn mensen die het minder gunstig hebben... Bij ons is het nog redelijk onzeker... Vriend heeft nog geen vast contract (1e verlenging zit er in denken wij) en ik begin volgende week met mijn nieuwe baan met een proeftijd van 2 maanden (jaarcontract). Wij willen volgende maand beginnen Ik houd er rekening mee dat het niet in één keer lukt.
Ja dat zei mijn vriend ook al! Je weet natuurlijk niet hoe je je voelt tijdens de zwangerschap. Hoop dat het me lukt op tijd af te studeren. Extra hard werken in de periode dat ik nog niet zwanger ben dan haha
Heey Joyce, je kon mijn tweelingzus zijn haha! We hebben dezelfde leeftijd, bijna 2 jaar een relatie, al 5 jaar een vaste baan, volop bezig met cursussen en al enkele maanden mijn huis in de verkoop. Ik maak mezelf helemaal gek, twijfel nu al sinds december. Mijn vriend is een jaar jonger dan ik en hij ziet het helemaal zitten. We wonen samen in zijn huis, dat is groot genoeg vooor een kleintje. Maar dan ik: zijn we niet te jong, hoe reageert mijn werkgever, redden we het financieel wel als er een restschuld op mijn woning overblijft...wat een dubbele situatie! Want het 'gevoel' roept gewoon Ja! Dus probeer mezelf maar een beetje gerust te stellen, per 1 april stoppen met de (Diane)pil spookt nu toch serieus door m'n hoofd...
Ik zou je gevoel volgen. Wat anderen hiervan vinden is echt zo niet belangrijk! Jij en je vriend hebben een stevige relatie en verder alles in orde qua financien e.d. Dat lijkt mij het belangrijkste. Ik zou dus gewoon stoppen. Geef het een maandje of wat om te ontpillen en ga er dan gewoon voor...
Wat grappig inderdaad, bijna zelfde situatie en vragen die door ons hoofd spoken! Misschien denken we er te veel over na? Ik ben erg perfectionistisch ingesteld... Maar goed je kan niet weten hoelang het duurt voor het raak is etc. Ja ik weet ook niet hoe het zit met mijn eventuele restschuld. Nu heb ik altijd goed gespaard en kan ik het waarschijnlijk wel afbetalen als het niet te veel wordt maar ja dat zijn vragen waar je eigenlijk geen antwoord op kan geven. Dan toch maar op gevoel afgaan en er voor gaan?
Volg je hart, als het voor jullie klopt, dat is wat telt. Er zullen heel je leven redenen te over zijn om het uit te stellen. Dus doe wat jullie willen.
Ik zeg volg inderdaad je Hart. Jullie zijn degene die een kleine op gaan voeden en niet familie of vrienden. Ik kan me niet voorstellen dat als je Baan+studie+vriend+huis voor elkaar hebt dat dan iemand kan beweren dar je niet alles op een rijtje hebt. Mijn man en ik zijn ook allebei mensen van zekerheden. Wij zeiden van te voren: eerst een huis kopen, dan trouwen en een vast contract en dan pas kinderen! Maar uiteindelijk was onze kinderwens groter dan alles. Wij hebben eerst half jaar erover gedroomd en zijn toe gewoon begonnen! Wij hebben in ieder geval ons huis en we zijn getrouwd, het enige wat nu nog mist is het vast contract. Mijn contract llopt af in december 2013 en ik weet 100% zeker dat als ik zwabger ben deze niet verlengd zal worden. Voor mij alleen maar een des te betere reden om een baan dichter bij huiss en met minder uren te vinden tegen die tijd. Als jullie besluiten ervoor te gaan wens ik je in ieder geval heel veel succes!!!
Lieve Joyce, je klinkt als een hartstikke slimme meid met je sparen en alles.. Ik zeg: gewoon DOEN! Je hart geeft je dit in, je vent is er ook hartstikke klaar voor en je kunt sommige dingen in het leven niet controleren. Spoel die pil door de WC en ga ervoor. Superspannend en superleuk! Maar hey, wat kan je gebeuren?! Enneh.. Pukkie? Voor jou geldt precies hetzelfde Ga ervoor!