Wanneer 'menstruatie' noemen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ahaa, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ahaa

ahaa Lid

12 feb 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer kun je bloedverlies nu echt menstruatie/ongesteldheid noemen??

Ik vrees dat mijn cyclus beetje in de war is.
    Normaal merkte ik ongi altijd aan buikpijn.
    Nu wel hoofdpijn, en beetje helderrood bloedverlies.
    Maar veeeeeeel minder dan normaal, en geen buikpijn (alleen beetje aan zijkant). Is dit echte menstruatie of tussentijds bloedverlies?

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ben je misschien pas een korte tijd gestopt met de pil of iets anders? Dan kan je menstruatie ook anders zijn hoor. Maar als jij gewend bent dat het altijd veel meer bloed is dan kun je even aankijken hoe lang deze ''bloeding'' duurt. Volgens mij is het 3 dagen of langer een menstruatie te noemen.

3. werveltje

werveltje Niet meer actief

#3 werveltje, 30 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2013
    Ik dacht dat vanaf de dag dat je helderrood bloed verlies dat je het een menstruatie kunt noemen. Ben je pas gestopt met de pil misschien? Hoeveel dagen is dit na het stoppen?
    Zelf ben ik ook pas 3 maanden gestopt met de pil, de eerste 2 cyclussen ben ik 2x precies na 29 dagen ongesteld geworden. Echter heb ik deze cyclus vanaf dag 10 tot 18 afscheiding varierend van lichtroze tot donkerrood gehad en dan ook niet elke dag. Nu is dat weer over en mijn NOD is als het goed is 8 mei. Ik neem nu aan dat het met de ovulatie te maken heeft gehad of een hormonale kwestie.
    Misschien dat dit bij jou ook het geval is?

4. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn dokter zei tegen mij dat ik mag spreken van een menstuatie als ik 2 dagen helder rood bloed heb gevloeid.

Ik zat ook met veel vragen na de mk en ben toen naar mijn dokter geweest.
    Maar na stoppen van pil gebruikt kan het heel anders zijn dan je gewent bent.

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Twee dagen helderrood bloedverlies mag je tellen als menstruatie.

Als je net gestopt bent met de pil kan het heel goed zijn dat het anders is dan je gewend bent. Met pil was ik ook heftiger en langer ongesteld dan zonder.

6. ahaa

ahaa Lid

12 feb 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties!

Ben paar maanden geleden gestopt met pil, en vrees inderdaad dat lichaam nog van slag is hierdoor (+stress-factoren in privé).
    Daar houd ik nu dus ook wel rekening mee.

Maar juist daardoor wilde ik weten wanneer ik kan spreken van menstruatie, om toch nog een beetje lijn erin te kunnen vinden en startpunt te vinden van nieuwe ovu-testronde

7. ahaa

ahaa Lid

12 feb 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 dagen achter elkaar bij wijze van paar druppeltjes is ook menstruatie dus? Want is nu veeeeel minder dan ik gewend ben, soms lijkt het paar uurtjes bijna niks, dan weer beetje, dan weer niks etc. etc.

Deel Deze Pagina