Sinds een week heb ik voornamelijk bij het lopen last van steken in mn vagina. Heeft dit met het indalen te maken? Tijdens mn eerste zwangerschap had ik dat pas vanaf de 38 weken. Nu ben ik ruim 32 weken zwanger. Onze eerste is geboren dmv een vacuüm pomp. Hij lag in een kruinligging. Ik vraag me af waarom de vk dit niet tijdens de bevalling thuis al had gezien, Terwijl toen we in het ziekenhuis aankwamen het gelijk gezegd werd. Hoe groot is de kans dat dit zich weer herhaald?
Hoi Anssie86, je weet pas op het moment van bevallen hoe het hoofdje ligt en vaak tijdens de bevalling draait het ook nog. Het kan zijn dat je vk het destijds niet goed heeft kunnen voelen van binnen (kunnen meerdere redenen voor zijn) en konden ze dit in het ziekenhuis wel, dat weet ik natuurlijk niet precies. De kans op herhaling is niet verhoogd, want het is toeval dat het kindje zo lag. Het kan op verschillende manieren liggen en kruinligging is niet de meest makkelijk om eruit te persen. Je kunt er dus van tevoren niets aan doen en het heeft dus ook geen zin om ver tevoren proberen erachter te komen hoe het ligt, want het veranderd steeds. Mocht het weer in kruinligging liggen straks heb je er bij een tweede vaak toch minder moeite mee dan bij een eerste, want de weg is al gebaand en dan gaat het vaak toch wel, zonder ingrijpen van de gyn. Groetjes Brigitte