Nog een kindje tijdens/na depressie

Discussion in 'Zwanger worden' started by tweeling, Feb 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik zit met een postnatale depressie, maar denk wel al regelmatig aan een nieuw babytje...het begint gewoon weer te kriebelen.

heeft er iemand ervaring om tijdens/na een depressie zwanger te zijn og een kleine te krijgen?

Er komen namelijk allerlij vragen bi me op zoals:
    kan het kwaad zo snel tijdens die depressie
    kan ik het aan
    krijg ik nog een depressie
    of zord deze erger
    of gaat ie weg?
    etc etc

miss iemand hier ervaring mee?

2. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hoi tweeling,
    Ik heb op dit moment ook een depressie. Ik krijg daarvoor behandeling. Mijn therapeut zegt: depressie is geen oorzaak, maar een symptoom. Weet je waarom je een depressie hebt? En heb je behandeling ervoor gehad? Ik denk zelf wel dat je een kind kan krijgen met een depressie, mits je het in de hand hebt (d.m.v. medicijnen en/of behandeling).
    Succes in ieder geval!

Liefs Dayenne

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik ben in behandeling met medicijnen...

maar kun je medicijnen slikken tijdens je zwangerschap dan?

4. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Dat weet ik niet zeker. Ik denk dat je een lichtere vorm van medicijnen krijgt dan. Ik ken namelijk wel wat mensen die tijdens een depressie zwanger waren, en die slikten ook medicijnen (weet niet welke). Misschien kun je bij je huisarts informatie vragen!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou dit zeker overleggen met je huisarts, psychiater of psychotherapeut, ook of je wel/niet deze medicijnen kunt blijven gebruiken. Sommige anti-depressiva mag je beslist niet gebruiken als je zwanger bent.
    Misschien is het beter om te wachten tot je postnatale depressie helemaal over is. Waarom wil je zo snel weer een kindje, in deze omstandigheden? Vraag jezelf dat eens serieus af. Denk er eens rustig over na en bespreek dit met je huisarts of behandelaar.

6. Hallo,

Ik heb geen dperessie maar een paniekstoornis.. het is wel wat anders maar komt op hetzelfde neer. ik moest dan ook zodra ik zwanger was stoppen emt mijn antidepresiva maar alle klachten kwamen weer keihard terug.. ik ben nu bezig met een andere anti depresiva ehlaas werkt deze lang niet zo goed.. en goed voor je kindje zijn medicijnen natuurlijk nooit. ook mag ik geen bv geven! en daar baal ik behoorlijk avn! en moet in t ziekenhuis bevallen waar ik ook best tegen op zie. als ik jou was zou ik echt even wachten tot je vand e medicatie af bent... maar het is natuurlijk juo keuze!
    succes!

7. goudje

goudje Lid

Jul 4, 2007
    52
    0
    0
    Hoi tweeling,

Ik denk dat het er heel erg aan ligt of je midden in je depressie zit of dat hij al aan het afnemen is. Toen ik zwanger werd had ik ook een depressie achter de rug. Ik was er nog niet helemaal bovenop toen, maar we wilden het allebei heel graag!

Tijdens mijn zwangerschap heb ik seroxat geslikt, we hebben nu gelukkig een heel lief gezond meisje van vier maanden! Ik heb nu geen last van mijn depressie meer. Tijdens mijn zwangerschap was ik echt wel depri. Ik wil er nu voor kiezen om echt helemaal weer goed te zijn voordat we weer aan een kindje beginnen. Ik slik namelijk nog wel medicijnen. Maar ik snap heel goed dat het weer begint te kriebelen! Dat heb ik zelf namelijk al weleens!

Bij ons speelt nu vooral de overweging dat ik wel voor mijn kleintje moet kunnen blijven zorgen als ik tijdens mijn zwangerschap weer depri zou worden! Maar ik snap dat het een moeilijke keuze is! Sterkte ermee.

Ons kindje heeft trouwens geen afkickverschijnselen gehad.

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt voor de antwoorden...
    ik ga het zeker eerst overleggen met de arts, en we wachten zeker nog even zodat we de babykamer van onze meid kunnen hergebruiken ;)

thanx

Share This Page