Een tand per kind....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemHudaifa, 25 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hallo dames,

Je kent de uitdrukking vast wel, je verliest een tand per kind. Vind het allemaal grote onzin!

Maar nu moet ik wel zeggen dat ik gister op een dropje aan het sabbelen was en verloor daardoor een halve kies!

Hoe heb ik dat nou weer gedaan? Normaal nooit ergens last van. Goed gebit.

Zou het dan toch door de zwangerschap komen (omdat je gebit dn gevoeliger is)

Ik baal er flink van!

Maar oke het is niet het einde van de wereld...

Wie nog meer last van haar gebit (dan weet ik tenminste dat ik niet alleen ben)

Groetjes

2. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik verloor 3 weken geleden een stuk van me kies!
    Ik heb geen idee of het door de zwangerschap komt of dat het gewoon komt door het vele snoepen opeens :p

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja ik merk wel verschil met voor de zwangerschap. Heb kiespijn in kiezen waar geen zenuwen meer in zitten.. dat trekt dan ook na een paar dagen weer weg... en ik merk dat ik kleine gaatjes begin te krijgen in mn tanden, daar heb ik ook nog nooit eerder last van gehad! Ik ben echt 3x per dag aan het poetsen nu.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik hoefde nooit eerder te flossen, maar sinds ik zwanger ben wel zo nu en dan.

5. Bartje

Bartje Actief lid

17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    hieran nog zo een iemand,bij mij brak bij een controle een gehele kies doormidden die ze ook niet meer konden maken,dus loop ik nu al 20 weken met een noodoplossing tot ik hopelijk morgen ben bevallen en dan kan er een kroon op.de tandarts gaf duidelijk aan te kunnen zien dat ik zwanger ben.mijn tanden hebben meer verzorging en reinigigng nodig,dus ga ik extra naar de tandarts om het schoon telaten maken

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het schijnt door de voedingstoffen die van je af worden gepikt te komen (volgens mijn tandarts) hij vond het heel normaal..

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bij Serjenka heb een enorm gat in m'n tand gehad en bij Leander is er een stuk van m'n tand afgebroken bij het eten van frietjes. Dus ik denk dat ik toch moet gaan geloven 1 tand per zwangerschap.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een tand per kind lijkt me overdreven, maar het is wel zo dat zwangere vrouwen meer zoetigheid eten en sommigen hebben meer behoefte aan fruit en die fruitzuren tasten ook het glazuur aan, net als maagzuur overigens als je veel moet spugen. Gewoon wat meer aandacht aan je gebit besteden!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb nergens last van, maar volgens de tandarts kon het wel zijn dat ik meer last van mn tandvlees zou krijgen door de hormonen. Maar tot nu toe nog niet gehad dus.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mn moeder heeft ook veel tanden verloren tijdens haar zwangerschap van mij. Kwam door kalktekort.

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb met 7 weken een al dode kies (zenuwbehandeling eronder gehad, en kies was meer vulling dan kies) doorgebeten. er staat nu een randje nog van overeind. heb er geen last van, en geen geld voor een kroon (en ik wil nu geen verdovingen etc), dus ik laat het nu even zo.

geen idee of het door de zwangerschap komt, maar mij heeft het dus wel een (al heel gammele) kies gekost. ;)
    ik ga na de bevalling wel kijken of ze er nog wat mee kunnen. verzorg mijn gebit altijd al erg goed, dus nu ook. geen problemen verder, alleen bloedt mijn tandvlees soms wat nu. schijnt er ook bij te horen.

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hmmm, ben dus echt niet de enige.

En inderdaad het kost nogal wat zo een kroon. Kunnen ze een gat nog wel vullen? (Al is het wel een grote die je kan voelen met je tong)

In ieder geval afwachten tot de 9 maanden voorbij zijn, want daarvoor ben ik veel te bang dat het slecht is voor het kindje!

Deel Deze Pagina