zwanger of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door apoua, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apoua

apoua Lid

10 okt 2006
    50
    0
    0
    Den Haag
    Hey,

Ik zit met een vraag.
    Ik ben inmiddels 13 dagen over tijd. Ik heb gisteren een test gedaan maar die geeft negatief aan. Alleen heb ik die test wel gedaan na het avond eten, ik had toen veel gedronken. Als ik s' avonds naar bed ga voel ik pijn in mijn rug in in mijn zijd. Ik word ook wel om 5h in de ochtend wakker en ben dan misselijk. Maar niet elke dag. Nu weet ik niet wat ik moet doen

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Apoua,

Je zou de test nog eens kunnen doen met ochtendurine. Mocht deze wederom negatief zijn, dan zou je eventueel langs de huisarts kunnen gaan.

Op zich moet het moment van testen niet erg uitmaken, maar als je net daarvoor veel gedronken hebt. De zwangerschap nog heel erg pril is, het hCg-hormoon in je urine nog heel laag is. De kans dat de test dan positief aangeeft wordt dan ook kleiner. Dit omdat bij een bepaalde hoeveelheid hCg de test postief aangeeft.

De klachten, het kunnen inderdaad zwangerschapsklachten zijn alleen een test moet het uitwijzen. Succes!

Groetjes,
    Japke

3. apoua

apoua Lid

10 okt 2006
    50
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Japke,

bedankt voor je reactie. Dus je wilt zeggen dat door het teveel drinken voor de test het daarom kan zijn dat het negatief is? Maar ik ben al 14 dagen overtijd! Kan het dan nog zijn dat de zwangerschap nog pril is?

4. apoua

apoua Lid

10 okt 2006
    50
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb de test nog een keer gedaan maar is weer negatief, terwijl ik gister avond last had van menstruatie pijn in mijn rug, dus ik dacht de "duiveltjes" zijn onderweg. Maar nee hoor. Hoe zou het komen denk je?

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het kan komen doordat bijvoorbeeld je eisprong veel later is geweest deze cyclus. Het kan komen door spanning, of omdat je heel graag zwanger wilt worden, dat je lijf je voor de gek houdt. Gewoon geduld hebben, de ongesteldheid zal vanzelf wel doorzetten een dezer dagen.

Mirjam

Deel Deze Pagina