Davitamon Compleet Mama.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloemmm, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hoi dames!

Ik had even een vraagje over deze zwangerschapsvitamine.
    Ik gebruikte voor onze kinderwens altijd Dagravit Totaal30. Ik ben al vanaf jongs af aan gewend om vitamines te slikken dus toen onze kinderwens begon ben ik naar de Etos gegaan voor foliumzuur. Ik heb gevraagd om een merk waar EN foliumzuur inzit EN ook vitamines die ik gebruikte voor onze kinderwens.
    Een medewerker raadde mij Davitamon Compleet Mama aan. Ik slik dit nu al een maand.
    Nu vraag ik mij alleen af waarom er op de verpakking en bijsluiter 'Speciaal voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven' staat. Moet je perse zwanger zijn om deze vitamines te slikken? Ik neem aan van niet toch? Ik vraag het inderdaad wel pas een maand later maar goed :p

Alvast bedankt!

2. kim1979

kim1979 Actief lid

9 nov 2007
    337
    0
    0
    geen idee ik slik deze ook, maar omdat ik in verwachting ben. Zou het gewoon even navragen bij de drogist.

gr Kim

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja, als niemand het weet ga ik morgen maar even langs de drogist!
    Dankjewel!

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Niemand?

5. Jola81

Jola81 Niet meer actief

In de Compleet Mama zit waarschijnlijk minder vitamine A, omdat je daarvan niet zoveel mag hebben als je zwanger bent. Verder zit er waarschijnlijk weinig verschil in (behalve natuurlijk de dubbele hoeveelheid foliumzuur). Vergelijk anders even de 'ingrediënten' van je oude vitaminen met de mama vitaminen, dan weet je het zeker.

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Er zit inderdaad helemaal geen vitamine A in.

Het enige verschil is dat er bij mijn oude vitamine 100mg foliumzuur zit en bij de Davitamon Compleet mama 400mg.

Ik kan dit dan gewoon gebruiken dus?

7. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt het gewoon slikken.

Ik slik op voorschrift van de huisarts ook al een multivitamine voor zwangeren, terwijl ik dus nog niet zwanger ben.

verkijk je trouwens niet op die vitamine A, waarschijnlijk zit er wel iets in in de vorm van betacaroteen, dat wordt in je lichaam omgezet in vitamine A.

Qua vitamines maakt het dus verder niet uit, zie het gewoon als een multivitamine met wat meer foliumzuur, hoef je niet voor naar de drogist.

8. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    davitamon compleet mama is goed ook voor dat je zwanger bent. je zorgt hierdoor al dat je de juiste vitamines slikt. alleen na de 12e week moet je geloof ik weer overstappen op iets anders maar dat zou je tegen die tijd even na moeten vragen

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Dank jullie wel!

@vlinder27: Is dat 12 weken na je het gebruikt? Of 12 weken na dat ik zwanger ben? Sorry ik ben echt nog een groentje hierin! :)

10. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    heb even terug gekeken maar sorry is een foutje van mij deze kun je wel de gehele zwangerschap gebruiken. ik heb hiervoor eerst wat anders gehad wat je tot 12 weken van de zwangerschap mocht hebben en toen adviseerde ze mij davitamon compleet mama dus alles zit er in wat goed voor je is ook inderdaad voor de zwangerschap

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Heel erg bedankt voor de moeite!!

12. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536