Testen of afwachten??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Hel00n, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hel00n

    Hel00n Actief lid

    23 feb 2011
    124
    0
    0
    Nieuwegein
    Hallo allemaal,
    Ik zit een beetje te twijfelen of ik al moet testen..
    Ik moet vrijdag ongesteld worden.. Maar heb hier en daar wat klachten/symptomen..
    Zondag deden ineens mij tepels vreselijk veel pijn.. Dat is nu gelukkig
    Minder maar wel gevoelig groter en donkerder.. Ook heb ik een constante trekkende pijn in mijn onderbuik..
    De ene keer misselijk de andere keer niet.. En vaak een leeg gevoel in mijn maag.. Oftewel n honger gevoel..
    Zouden jullie al testen of afwachten..??
     
  2. soley

    soley Actief lid

    11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Afwachten. Dat scheelt je een test extra kopen om vrijdag nog een keer te testen en het scheelt je het plaatsen van een berichtje hier met de vraag of er nou wel of geen streep te zien is. Bespaar jezelf dat gedoe en heb nog een paar dagen geduld. Als je dan zwanger bent zie het echt wel op een test zaterdag. Als er nu geen streep verschijnt, weet je nog niks 100% zeker.
     
  3. Sahi

    Sahi VIP lid

    4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik zou afwachten, het is echt nog veel te vroeg om te testen. de symptomen die jij hebt, had ik ook bij mijn menstruatie, dus ik vraag me af of dat wat zegt...
     
  4. Hel00n

    Hel00n Actief lid

    23 feb 2011
    124
    0
    0
    Nieuwegein
    #4 Hel00n, 1 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
    Ben ook bang dat t tussen m'n oren zit enzo.. Maar kan t niet zo 1,2,3 van me af zetten.. Vandaag is het trouwens al 28 dagen geleden van me vorige menstuatie..
     
  5. Sahi

    Sahi VIP lid

    4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    die 28 dagen zegt niet helemaal alles, ik had op een gegeven moment een cyclus van 35 dagen, wat betekent dat mijn ei niet op dag 14 maar op dag 21 was ongeveer. dus dan moest ik echt op die 35 dagen wachten met testen. maar weet natuurlijk niet hoe jou cyclus normaal gesproken is. Je moet uitgaan van je langste cyclus en op die dag gaan testen.
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.338
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou wachten. Het kan namelijk nog alle kanten op. Een negatieve test zegt nu nog niets...
     
  7. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Het is 4 dagen voor NOD. Dus in principe kan je gewoon testen. Maar ik ben ook nogal anti-wachten :p.
     
  8. Classic

    Classic Niet meer actief

    #8 Classic, 2 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2011
    Ik heb ook voor me nod getest, allemaal negatief, een week(cyclus van 42 dagen in plaats van 34) later kreeg ik pas een positieve test in handen. Was niet heel goedkoop!
     
  9. Hel00n

    Hel00n Actief lid

    23 feb 2011
    124
    0
    0
    Nieuwegein
    #9 Hel00n, 2 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2011
    Ik denk inderdaad dat ik het weekend maar even afwacht..
    Duurt niet lang.. Maar zo voelt het af en toe wel.. :(
     
  10. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    testen! altijd leuk :)
     
  11. soley

    soley Actief lid

    11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb cyclussen gehad van de ene keer 26 dagen de andere keer 45. Was altijd spannend, op een gegeven moment geloof je het wel en wacht je maar af. Voor mijn laatste miskraam had ik een strakke 28 dagen cyclus, maar het duurde 8 rondes voor ik erachter kwam dat mijn eisprong niet rond dag 14 plaatsvond, maar pas rond dag 18.
    Je kunt gewoon echt beter wachten tot je zeker te weten ongesteld had moeten worden. Een gezichtsbedrogstreepje zoals ik ze hier veel voorbij zie komen, levert ook weer nieuwe zenuwen op, kun je het beter bij een soort houden :)
     
  12. Hel00n

    Hel00n Actief lid

    23 feb 2011
    124
    0
    0
    Nieuwegein
    Mijn menstruatie is er nog niet.. Het wordt al spannender.. Morge avond ga ik testen.. Ben benieuwd en hopelijk kan ik mijn gevoel vertrouwen..
     
  13. Maybe01

    Maybe01 Actief lid

    30 aug 2010
    408
    0
    0
    @ Soley Dat had ik ook mijn eisprong was ook veel later, toen we daar achter waren (wat dus ook ong 9 rondes duurde) was het gelijk raak..
     
  14. Noeska

    Noeska Fanatiek lid

    22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Mag ik even inbreken? Ik heb eigenlijk een soortgelijke vraag. Ik heb een onregelmatige cyclus, tussen de 30 en 40 dagen en gemiddeld zo'n 35 (staat de banner ook op ingesteld) Ben al 2,5 jaar van de pil af dus ontpillen is het niet en ken mn lichaam ondertussen goed genoeg om te zeggen of ik dingen vaker heb/voel of niet. Ik heb heel waarschijnlijk 23 feb (dag 21) mn eisprong gehad, die dag veel natte/doorzichtige afscheding en s'ochtends menstruatieachtige krampen. Vanaf de 27e (dag 25) begonnen mijn borsten gevoellig te worden, niets nieuws want dat heb ik eigenlijk altijd tussen mijn eisprong en menstruatie. Alleen nu zijn ze vanaf 1 mrt (dag 27) echt extreem pijnlijk, nu nog, zo erg heb ik het echt nooit! Daarbij heb ik vanaf 1 mrt ook steeds lichte ongikrampjes en kleine scherpe steekjes onderin mn buik, kan om het minste geringste uit mn slof schieten (ok, ben meestal vlak voor mn menstruatie wel wat prikkelbaar maar is nu echt veel erger) steeds een verschrikkelijk hongergevoel terwijl ik normaal gesproken prima een dag kan vergeten te eten... En zo zijn er nog wel meer kleine dingetjes die anders zijn dan anders... Ivm mijn onregelmatige cyclus had ik besloten om op zn vroegst volgende week zaterdag (dag 38) te gaan testen, maar ik heb nu al zo'n enorme testdrang... Wat denken jullie? Heeft het zin om al te testen? Of moet ik ook maar even afwachten???

    (sorry voor de inbraak en het lange verhaal! ;))
     
  15. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Gewoon testen. Zonde van de test als het nog niet raak is of als je te vroeg test, maar ik kon zelf ook niet wachten. Ik heb toen ik zwanger was 2 dagen voor ik ongesteld moest worden al getest. Ik voelde gewoon dat het raak moest zijn (eindelijk na 3 jaar wachten :)) Ik had inderdaad ook wat kramp de avond van m'n positieve ovulatietest, was m'n eisprong al. Daarna meteen misselijk van parfum e.d. en gevoelige borsten. Normaal met testen moest ik 3 minuten wachten, nu stond er meteen in beeld ZWANGER.
    (ik zou trouwens zo'n digitale test pakken, want als je een streepje wilt zien dan zie je hem toch wel)
    Succes en laat het wel even weten he?!
     
  16. soley

    soley Actief lid

    11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    En, Hel00n?

    Noeska, ik probeerde het testen altijd zo lang mogelijk uit te stellen, om onduidelijkheid te voorkomen. Ik begrijp dat ik op dit forum een uitzondering ben dat ik dat volhou :) Je kunt wel eerder testen, maar gezien je onregelmatige cyclus moet je er rekening mee houden dat je nog niks kan zien. Als je dat niet erg vindt, kun je altijd testen. Ik persoonlijk zou wachten tot je zeker weten ongesteld had moeten worden, als de test dan negatief is kun je er namelijk ook aardig vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Als ie nu negatief is, weet je eigenlijk nog niks.
     
  17. Maybe01

    Maybe01 Actief lid

    30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik test altijd 1 dag nadat ik ongi hoor te worden,
    Ik ben namelijk altijd de 28ste. Dus als ik de 28ste nog niet ongi ben, weet ik dat het raak is. een keer is het in een vroeg stadium alsnog misgegaan. en alle andere keren was ik op dag 28 al ongesteld. En de laatste keer was het dus dag 29 raak. Ik ga mezelf niet langer kwellen door eerst nog niet te testen, waarom niet daar zijn ze toch voor.
     
  18. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    En? :). Spannend hoor!
     
  19. mamaz

    mamaz Lid

    6 mrt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook wachten met testen. Zonde van je geld.
    Vrijdag heb ik negatief getest maar nog niet ongie.
    Deze week maar nieuwe kopen.
     
  20. Hel00n

    Hel00n Actief lid

    23 feb 2011
    124
    0
    0
    Nieuwegein
    Hallo allemaal,

    Daar ben ik weer.. Ben nog niet ongesteld, maar heb vanmorgen negatief getest.. Ben dus nog niet veel wijzer.. Hoop dat ik goed getest heb want heb daar mn twijfels over.. De test gaf overgens wel aan dat t goed gegaan was.. Moet nu dus weer afwachten.. Ben gistere en eergisteren na de sex wel wat roze afscheiding tegen gekomen.. Nu maar wachten weer.. Ik denk tot woensdag maar.. Wat denken jullie ervan??
     

Deel Deze Pagina