Goedenmorgen... ik ben afgelopen week bij de verloskundige geweest om een bevallingsplan te maken... mijn vorige bevalling begon zonder enig voorteken met 37 weken.... ontsluiting kwam niet op gang, weeenopwekkers hadden nauwelijks effect en mij placenta kwam niet los... hele situatie uiteindelijk 62 uur geduurd.... echt een drama met uiteindelijk een kunstverlossing mijn verloskundige gaf aan dat het leek alsof mijn lichaam een valse start had gemaakt en mijn lichaam dit niet meer teurg kon draaien... lijf was nog niet klaar voor bevalling... het blijft een raadsel wat de prikkel is geweest voor de start ervan.... maar...... toevallig hebben mijn man en ik net in de dagen daarvoor heel veel sex gehad.... mijn man was erg ziek geweest dus lang niet gedaan en toen hij zich beter voelde , spatte de vlammen er nog even vanaf zeg maar.... we maakten er nog grapjes over dat de beste sex ooit met een mega dikke buik was met 37 weken... dus nu mijn vraag..... kan dit de prikkel geweest zijn om die bevalling op te wekken terwijl dit nog niet de bedoeling was??? want als dat nou wel zo zou kunnen zijn dan gaan we dat natuurlijk echt niet doen deze keer.. gr Jose
Hallo Jose. Door klaarkomen kan jou baarmoeder extra geprikkeld worden, waardoor de baarmoeder dit overneemt en de bevalling inzet. Ook zitten in sperma stoffen die er invloed op kunnen hebben. Daarom adviseren wij nog weleens bij dames die overtijd lopen, gemeenschap te hebben. Maar we kunnen natuurlijk nooit met zekerheid zeggen dat dit jou vorige bevalling heeft ingezet. Groetjes Ineke.
dank je voor je reactie.... ik ga dan denk ik toch maar even geen sex meer hebben vanaf de 37e week..... voor de zekerheid.. gr Jose