Hallo, Ik heb even een paar vragen. 1. Ik lees overal dat je maar beperkt drop mag eten. Wat is beperkt? (Hoeveel gram in een keer bijvoorbeeld?) Ik heb lang geleden eens gelezen dat in drop hormoonachtige stoffen zitten. Dit had niet betrekking op zwangerschap, maar op menstruatiecyclus en vruchtbaarheid en daar schenen die stoffen op van invloed te kunnen zijn. Zitten in drop van die stoffen? (heb hier verder nooit meer ergens iets over gelezen, het gaat altijd tussen de relatie drop - hoge bloeddruk). Als het waar is, kunnen die stoffen dan van invloed zijn op de zwangerschap of de baby? 2. Het schijnt dat vette vis goed is vanwege bepaalde vetzuren. Hoort daar ook maatjesharing bij of is die af te raden omdat het rauwe vis is? 3. Zijn kleuren van invloed op baby's? We hebben pas de babykamer geverfd in verschillende kleuren. Het is een stuk feller uitgvallen dan verwacht, m.n. de terracotta muur is nogal intens. Kunnen baby's hier bijvoorbeeld onrustig van worden? Alvast bedankt
Hoi astrid, Vroeger werd drop gerelateerd aan een hoge bloeddruk dat is achterhaald gebleken netals op een zoutloos dieet gaan bij een hoge bloeddruk. Eet het maar eet het met mate, een kilo drop hoeft niet in een keer op! Ik kan je geen antwoord geven over de stoffen in drop invloed hebben op menstruatie enz. geen idee. Ook haring valt onder vis, lekker doen! is hartstikke goed voor de ontwikkeling van de hersentjes en oogjes van je kindje. Je kindje zal geen problemen hebben met de kleuren van de kinderkamer. Maar vind je het zelf te fel dan zou ik het overschilderen. Groetjes imke
Hallo Imke, Bedankt voor je reactie. Het maakt dus niet uit dat maatjesharing RAUWE vis is? Groetjes, Astrid