Hallo, Heeft de verloskundige die met het programma Onatal werkt toegang tot de gegevens van de gynaecoloog, of worden de gegevens van de gyn naar haar doorgestuurd? Ik vraag dit omdat de vk ineens het geslacht van ons kindje zei terwijl wij dit zelf nog niet met zekerheid weten en zei heeft nog geen echo zelf gemaakt waar ze het op heeft kunnen zien, alleen een echo met 12 weken. Bij de gyn hebben we de 20 weken echo gehad en hierbij is ook het geslacht bepaald. Nu heeft zij het de hele tijd over 'het meisje' in mijn buik, zou ze het ergens hebben gelezen of vergist ze zich nu met een andere patient? Dit brengt ons in verwarring....is ons kindje een meisje of heeft zij het mis? misschien een vreemde vraag maar ik hoop dat je ons er antwoord op kan en wilt gegeven. Groetjes Damienne
Hallo, Onatal staat niet gekoppeld met de gynaecoloog. Het kan zijn dat op de uitslag van de 20 wkn echo geschreven staat dat het een meisje is, maar dat schrijft de gynaecoloog daar in principe niet op als jullie het niet weten. Het kan ook zijn dat jullie verloskundige standaard praat over een meisje. Om meer duidelijkheid te krijgen qua geslacht moet je het echt even aan je verloskundige vragen of op de uitslag van de echo kijken of daar het geslacht op staat, als je die uitslagen zelf hebt, dit is namelijk verschillend per praktijk. Als jullie niet willen weten wat het word. Dan laten rusten, want anders weet je het misschien straks terwijl jullie het niet willen weten. Groetjes Ineke
Ineke bedankt voor de informatie, We laten het nu rusten, nu ik je antwoord lees ven ik weer gerustgesteld dat het nog beide kanten op kan qua geslacht... Het blijft spannend als je het niet weet... Nogmaals bedankt! Mvg Damienne