Clearblue dig ovu test vals positief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Meg1982, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Beste meiden,

Heeft iemand ooit meegemaakt dat de digitale ovulatietest van Clearblue vals positief is?

Ik had rond oud & nieuw 2 dagen een smiley (cd 18 & 19) flink geklust die dagen en de week ervoor dus we waren heel positief ingesteld, rond de 35 dagen begonnen met zwangerschapstesten. Zowel de test van kruidvat en sensitest gaven een pennenstreepje dus beide testen maar als negatief beschouwd. Een paar dagen later vanwege vruchtbaar slijm nogmaals een digitale ovulatietest geprobeerd (cd 37) en tot mijn verbazing een smiley! Die avond geklust maar niet in de dagen voorafgaand omdat ik mn menstruatie verwachte.

Vanwege mn lange cyclus (45+) heeft de huisarts me doorverwezen naar de gyn voor echo om eventuele miskraam/zwangerschap uit te sluiten. Op de echo was niks te zien, ook geen PCO klachten (bij 1e zwangerschap wel last van) alleen dik baarmoederslijmvlies.

Volgens mij is het onmogelijk om 2 ovulaties in 1 cyclus te hebben maar wat zorgt er dan voor dat ik zowel op dag 19 als op dag 37 een smiley heb getest, iemand van jullie dit ooit meegemaakt?

Hebben jullie tips voor een andere ovulatietest die in jullie ogen betrouwbaarder is? De digitale clear blue werd destijds aangeraden door de gyn (mmm traject).

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een positieve ovulatietest wil helaas niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt! Dit is een fout die veel mensen maken.

Een positieve ovulatietest wil alleen maar zeggen dat je een verhoogde LH-piek hebt.

Wellicht had je de eerste keer inderdaad een verhoogde LH-piek, maar is toen je ei niet gesprongen? Temeer omdat je ook zegt dat je lange cyclussen hebt.

Wil je meer zekerheid over het al dan niet hebben van een eisprong, dan zou je kunnen gaan temperaturen. Al weet je dan pas achteraf of je ook een eisprong hebt gehad of niet. Je moet dan elke ochtend consequent op een vast tijdstip je temperatuur opmeten. Dit zou je dan kunnen invullen op Fertility Friend.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik sluit me bij mijn voorgangster aan. Een positieve ovulatietest, wil niet zeggen dat je eitje ook daadwerkelijk springt. Heb het zelf ook al eens meegemaakt, positieve test, maar geen eisprong. Temperaturen is indd een goede, effectieve manier om je eisprong te bevestigen. Gebruik zelf geen ovulatietesten meer sinds ik het tempen heb ontdekt. Tempen werkt voor mij namelijk beter en betrouwbaarder.

4. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Hoi be happy & charity,
    Bedankt voor jullie reacties. Bij mn 1e zwangerschap heb ik wel getemperatuurd ivm onregelmatige cyclus maar had het express deze ronde nog even uitgesteld omdat ik er dan "teveel" mee bezig ben. Wat ik zo vervelend vindt aan temperaturen is dat je eisprong altijd achteraf pas ziet, bij een normale cyclus kun je het klussen om de dag wel een week uithouden maar m'n cyclussen duren soms 2 maanden dus dat is een beetje vermoeiend. Als elke ronde nu dezelfde cyclus duur had maar zowel tijdens de 1e poging als nu varieert het nogal..
    Ik ga duimen dat mn poging op cd 37 alsnog heeft gewerkt en anders de volgende ronde er minder mee bezig zijn (makkelijker gezegd dan gedaan...)

Deel Deze Pagina