Dag dames, Ik heb even een vraagje.... Ik ben al 3 maanden niet ongesteld geweest. Nu vraag ik me af heb ik dan wel of geen eisprong?
Je weet zeker dat je niet zwanger bent? Ik denk dat je dan ook geen eisprong hebt... In principe moet het niet bevruchte eitje en alles eromheen het lichaam weer uit na een week of 2.. de menstruatie dus.
Nee we hebben het veilig gedaan en heb al een paar keer getest. Maar besloten dat we nu voor een 2de willen gaan alleen vraag ik me dus af gaat dat wel zonder dat ik ongesteld word?
Ik dacht zelf ook altijd dat je geen eisprong hebt gehad als je ook niet ongesteld wordt, maar mijn collegaatje is toch echt zwanger geworden na het stoppen van de pil en niet 1x ongesteld geworden!.. dus het kan blijkbaar toch wel
Ja maar dan is ze dat geworden bij haar eerste eisprong na het starten. Als je wilt weten of je een eisprong hebt kun je temperaturen of ovulatietesten gebruiken. Voor het 100% vaststellen is temperaturen beter. Maar dan weet je het pas achteraf. De testen werken vooraf, maar is erg duur als je niet weet wanneer het komt. Ik gebruikte beide. Nu schrijf ik alleen mijn temperatuur op. Werd wel erg duur
Ze is pas na 7 maanden zwanger geraakt!.. en toch echt elke maand d'r eisprong gevoeld en gezien via ovulatietesten. vraag me niet hoe het kan, maar schijnt toch echt te kunnen
Gaab Als je een eisprong hebt, moet je automatisch ook ongesteld worden als je niet zwanger bent. Je lichaam bouwt baarmoederslijmvlies op voor de eisprong, dat wordt weer afgestoten als je menstrueert. Een eisprong en geen menstruatie kan niet. Wel een menstruatie en geen eisprong kan wel, omdat je lichaam ook onttrekkingsbloedingen kan krijgen. Sabinetje Ik denk dat je vriendin ondanks de buikpijn en de positieve ovulatietesten in de tussentijd toch geen eisprong heeft gehad. Testen geven de LH-piek aan die de eisprong in gang moet zetten, maar dat wil niet zeggen dat je vervolgens ook werkelijk een eisprong hebt. En buikpijn kan komen doordat er wel een eiblaasje groeide, het groeien op zich kun je ook voelen. Maar dat er dus nooit een eisprong is geweest en het eiblaasje vervolgens weer kromp en verdween. Wel een eisprong en geen menstruatie kan medisch gezien gewoon niet.