ik krijg het er warm van als mensen zeggen "zet het uit je hoofd" of "je moet er niet zo fel mee bezig zijn" hoe zou dat moeten lukken!!!!! dat gaat gewoon niet dat is automatisme!!! je kan gwn ni anders!!
Tegen mij zeggen ze dat ook, dat is moeilijk, zodra je op wachtbankje zit word t alleen maar erger, ben er nu ook veel mee bezig. Makkelijk gezegd dan gedaan om er niet teveel mee bezig te zijn
En toch is het waar! Hoe drukker je je ergens om maakt hoe langer het duurt.... Natuurlijk mag je dromen hebben is ook heel goed!!! Maar ik denk dat daar zeker wel een kern van waarheid in zit
Dat denk ik niet. Heb me bij allebei de zwangerschappen 'druk' gemaakt maar allebei de keren snel zwanger.
Ik weet nog toen ik een x bang was om zwanger te zijn na scheuren condoom. HOe drukker ik mij daarover maakte hoe langer het duurde voordat ik ongesteld werd... Hoe meer ik las over zwangerschapskwaaltjes hoe meer ik last van kwaaltjes kreeg... Denk dat het vice versa ook zo werkt... Omdat je het zoooo graag wil en op alle dingetjes zooo alert bent... Ik merk aan mezelf hoe ik er helemaal in op ga... Ik hou rekening met het feit dat het een jaar kan duren... Kan 't altijd meevallen.. Maar meningen kunnen daarover verschillen hoor
He meid, Bij ons duurde het 2 jaar en uiteraard heb ik dat zo vaak gehoord. Maar geloof het, na iui etc, was ik het zo beu. De maand dat mijn 3e iui mislukte en il had opgegeven. Werd ik spontaan zwanger. Dus het klopt ergens toch wel! Succes aan iedereen in die rot mmm
Uit eigen ervaring denk ik inderdaad dat er ergens wel een kern van waarheid inzit MAAR........dat wil niet zeggen dat het leuk is om elke keer te moeten horen. Mensen zullen het vast allemaal goed bedoelen, maar het is zo'n standaard opmerking geworden....... Natuurlijk, als je wist dat dat de oplossing zou zijn zou je er nooit meer aan denken, maar ja zo werkt het lichaam nu eenmaal niet. Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij je en dat je dit niet meer hoeft te horen allemaal!!! Ik duim! Succes!!
Ik zeg het vaak tegen mezelf, haha. Vooral omdat mijn vriend en ik er momenteel best veel mee bezig zijn en we zelfs weleens over namen nadenken en naar meubeltjes kijken. Toch wil ik er niet continu aan denken en het ook gewoon op me af laten komen. Maar denk dat het voor vrouwen heel anders is dan voor mannen. Door die rammelende eierstokken zijn we er gewoon steeds mee bezig. Ik snapte die uitspraak nooit maar nu weet ik héél goed wat rammelende eierstokken zijn...
We proberen nog niet zwanger te worden maar ik wil wel graag een kindje...heel graag zelfs. Nu is mijn man er nog niet aan toe en ik wil eerst nog wat werkervaring opdoen en sparen... Ik ben er een tijdje heel erg mee bezig geweest En nu nog soms wel hoor). In maart gaan we kijken hoe we ervoor staan... tsja, dat duurt nog ff.... Nu kan ik elke dag babykamers gaan bekijken, en me druk maken over ontpillen straks, hoe lang zal het duren enz enz maar daar schiet ik niks mee op. Met loslaten word denk ik ook meer bedoeld dat het je leven niet moet gaan beheersen. Tuuuurlijk ben je ermee bezig, zeker als je moet tempen, prikken, klussen op gezette tijden en weet ik veel wat. Ik probeer juist naar andere dingen toe te leven. Komend weekend lekker een weekendje weg, dan dat weekend verjaardagen, daarna een feestje, dan bijna op vakantie.... en zo zijn er straks zomaar 2 maanden om! Daarna komen er weer verjaardagen, dan mijn eigen verjaardag en dan zitten Sinterklaas en Kerst er weer aan te komen. Ik probeer me te focussen op dat soort dingen, gewoon lekker genieten.... het blijft in m'n achterhoofd wel spelen maar zonder dat het elke dag zo'n issue is, zeg maar. Succes met zwanger worden!
Bij ons was het 2x vrijwel direct raak maar ik zal nóóit tegen mensen zeggen dat ze er niet teveel mee bezig moeten zijn. Je wilt dit nu eenmaal zó graag dat je gewoon nergens aan kan denken. Overigens denk ik niet dat "teveel er mee bezig zijn" je vruchtbaar heid kan beïnvloeden hoor. Het zal voor jezelf gewoon minder prettig en relaxed leven zijn op zo'n moment. Hier op het forum las ik al eens eerder een opmerking van een gyn die zei dat als iedereen het maar gewoon "los moest laten en moest ontspannen" hij wel een vakantie zou voorschrijven ipv medicatie en daar kan ik me wel in vinden. De een is nu eenmaal vruchtbaarder dan de ander of de ene combinatie van mensen is misschien vruchtbaarder dan de ander. Gelukkig maar dat er op het medisch vlak dan nog een en ander mogelijk kan zijn... Heeeeeeel veel succes en ik hoop dat iedereen hier heel snel een positieve test in handen heeft!!!
Nou, ik denk dat als ik er niet mee bezig zou zijn, het alleen maar langer zou duren voordat ik zwanger zou zijn, aangezien onze 'klus-frequentie' doorgaans niet zo heel hoog ligt......Dus ik ben van mening dat ik/wij daar wel rekening mee moeten houden en er dus mee bezig moeten zijn als we wat willen Toch snap ik wel wat ermee bedoelt wordt hoor, maar dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan.
Het is idd erg frustrerend als mensen zeggen dat je je niet druk moet maken. "Het komt wel joh"...pffff...gelukkig is er dit forum waarbij je niet de enige bent die zwanger wil worden!
Dat klopt RomyM... maar toch zitten er hier op het forum ook die het durven te zeggen De eerste 4 maanden voor een 2e kindje was ik ook heel relaxed! Nou, ik ben er niet zwanger mee geworden hoor. Nu ben ik ondertussen niet meer zo relaxed. Tenminste.... niet na de eisprong. Dan ben ik mega ongeduldig en goede hoop en slechte hoop wisselen mekaar in een rap tempo af. Het aan/uit knopje ben ik al sinds 2010 aan het zoeken hoor (wel met een flinke tussenpoos )
Hoi Fatima, het is geen probleem als je veel mee bezig bent. Dromen mag altijd..... Ik hoop dat je snel zwanger raakt enshalah. Gewoon veel dua doen, vooral in deze heilige maand veel hopen en wensen en veel succes Lief,jam
er teveel mee bezig zijn is eigenlijk ook niet goed, ik was er veel mee bezig, had in anderhalf jaar ook wel 10 zwangerschapstesten gedaan, onregelmatige menstruatie. uiteindelijk had ik zoiets van "f**k it, kstop dermee, dat kleintje komt pas als die vind dat wij der klaar voor zijn", een dikke maand later was ik zwanger, toevallig of niet? maar ik snap dat als het na 2 of 3 jaar nog niet lukt dat je niet anders kan, dan kan je het niet uit je hoofd zetten denk ik.
Zaadjes zwemmen niet ineens de andere kant uit, alleen maar omdat je aan zwanger worden denkt. Zaadkwaliteit verbetert niet door "er niet aan te denken". Ik heb het altijd zo gezien: Er was een medische oorzaak bij ons, dus wat ik ook deed of dacht maakte niet uit, daarmee was het probleem niet verholpen. Mij werd ook goedbedoeld aangeraden om eens lekker op vakantie te gaan. Maar dat heeft geen nut als de zaadkwaliteit van je partner zwaar te wensen over laat. Mensen bedoelen het goed, maar het is ontzettend kwetsend. Uiteindelijk spontaan zwanger geraakt tijdens het opstarten van een IVF/ICSI behandeling. Geloof me maar dat ik er toen veel mee bezig was, ik kreeg prikinstructie, gesprekken met de gyn, moest naar het Erasmus om een kaart te laten maken en alvast te kijken hoe we moesten rijden, etc etc. Dus al die mensen die "toevallig" zwanger werden toen ze er even niet aan dachten, prima, ik geloof je. Maar er worden ook heel veel vrouwen "toevallig" zwanger die er juist heel veel mee bezig zijn. Het heeft geen nut om dit te zeggen tegen iemand met een kinderwens, geeft alleen maar meer schuldgevoelens en dus stress. Zwanger worden zit tussen je benen, niet tussen je oren.
Zo herkenbaar!! Laat je niet gek maken hoor meid! Iedereen is er op zijn eigen manier mee bezig en je moet doen wat voor jou het prettigste is. Het zaadje zegt echt niet tegen het eitje van: mevrouw is er teveel mee bezig, ik dring maar even niet naar binnen. Je hebt het niet voor het zeggen, het gebeurt als je lichaam er klaar voor is. Ik hoop voor je dat het snel raak is meid!