Vanochtend toch maar naar de huisarts geweest mijn laatste menstruatie was 10 juni ik had voorheen nog nooit een menstruatie overgeslagen en nu dus twee. Toch nog even een zwangerschap test gedaan maar deze was negatief daar ging ik ook al vanuit aangezien ze thuis ook negatief waren. Nu moet ik volgende week vrijdag naar het ziekenhuis voor een echo van de baarmoeder en de eierstokken op mogelijk pco beeld. Ik weet hier vrij weinig vanaf maar naar wat op Google gelezen te hebben word er niet vrolijker op. Ik snap niet als dat het is hoe dat kan. Ik ben regelMatig ongesteld tijdens pil gebruik kon ik de klok erop zetten na het stoppen van de pil vorig jaar december werd ik de volgende maand gewoon netjes ongesteld sommigen cyclus waren iets langer maar niet noemenswaardig. Heeft iemand hier ervaring mee of weet hier meer van af tips zijn welkom En de echo is dat een in of uitwendige echo wat mij te wachten staat? Alvast bedankt
Met pcosheb ik geen ervaring, maar de echo die je krijgt is een inwendige. Zo kunnen ze goed je baarmoeder en je eierstokken bekijkn. Succes!
Lijkt mij ook een inwendige.. verder zitten er een paar dames hier doe jou wel kunnen helpen.. veel succes, en hopelijk niet meteen de mmm in!
Hoi, Over pco kan ik je niets vertellen, maar ik heb toevallig gistere een inwendige echo gehad bij de gynaecoloog (ook om mijn baarmoeder en eierstokken te bekijken). Over die echo kan ik je vertellen dat dat helemaal geen vervelend onderzoek is hoor. Het doet geen pijn. Ze gaan gewoon met een soort dunne, lange staaf naar binnen en dan kun je zelf meekijken op de monitor. Er wordt wat gedraaid en een beetje geduwd soms om alles goed in beeld te krijgen, maar dat is echt helemaal geen naar gevoel. Tenminste, bij mij niet in elk geval. Succes!! Ik hoop dat het meevalt en je geen pco (of iets anders) hebt!!
Tijdens je pilgebruik heb je geen normale cyclus en dus ook geen normale menstruatie gehad. Dit zijn onttrekkingsbloedingen, veroorzaakt door een gebrek aan oestrogeen in de stop week. Daardoor wordt het baarmoeder slijmvlies afgebroken dat je tijdens je pildagen hebt opgebouwd. Er is dus geen eisprong aan te pas gekomen en daarom was je gedurende het pilgebruik zo regelmatig. Bij PCOS hebben vrouwen geen eisprong of erg onregelmatig. Zolang de eisprong niet plaatsvindt produceren de eierstok follikels hormonen die voor de bijkomende symptomen, zoals acné, overgewicht, insuline resistentie (vatbaarheid voor diabetes mellitus) veroorzaken. Dat je cyclus regelmatig is is zeker niet typisch voor PCOS, maar als op echo een kralenketting van follikeltjes te zien is dan is PCOS een zeer waarschijnlijke diagnose. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar ook met PCOS is zwangerschap mogelijk!
Zelfs bij pco kan je eisprong in het begin regelmatig zijn. Zie mijn begincycli, die zijn niet zo bijzonder buitensporig, wel wat langer dan 28 dagen. zoals met de pil was. Een inwendge echo valt 100% mee. Ben je eventueel aangekomen de laatste tijd? Ik wel en dat blijkt nu achteraf door pcos te komen ivm insulineresistentie dat pcos met zich mee brengt/kan brengen. En door het dikker worden, kan het zijn dat je cyclus uitblijft. Dat hoeft trouwens niet altijd zo te zijn, want er zijn zat vrouwen met een gezond bmi die ook pcos hebben. Bij mij is het probleem ontstaan vanaf bmi 28. Daarom ben ik aan het afvallen in de hoop dat het werkt. Ik begin volgende week met clomid. Daarmee kunnen ze een eisprong stimuleren, althans de groei van de follikel dan. Je kunt in principe nog goed zwanger worden met pcos, maar het wordt wel moeilijker. Succes en ik hoop dat je goed gehopen kan worden. En mocht je nieuwsgierig zijn. We zitten op het vruchtbaarheidsbehandelingenforum te kletsen met een paar meiden die net weten dat ze pcos hebben.