Goeiedag, Ik ben een beetje in paniek. Ik ben 18 jaar en neem de Diane 35 nu ondertussen juist 1 jaar. Vorige week ben ik wat weggeweest en heb ik mijn pil soms om 4u 's morgens of 3u 's morgens genomen toen ik thuiskwam ipv 21u 's avonds waar ik hem normaal moet innemen. De volgende dagen was dit dan eens om 23u30 en dan weer juist om 21u.. Terwijl heb ik ook seks gehad 2 dagen na elkaar. Ik voelde me 2 dagen nadien wat misselijk maar kon wel eten en drinken en had koppijn. Terwijl merk ik ook dat mijn neus soms verstopt zit, druk in m'n oren heb en af en toe nies. Dus het kan gewoon aan een verkoudheid liggen, maar die misselijkheid vond ik wel raar. Vandaag stond ik op, en terwijl ik nog 4 pilletjes over heb van de Diane 35 vooraleer ik in mijn stopweek zit, voelde ik oppeens iets in mijn onderbroek en verloor ik wat bloed. Echt raar! Terwijl ik in mijn stopweek zelfs tot 5 dagen moet wachten vooraleer ik mijn regels heb... Ik heb immens veel schrik om zwanger te zijn.. Wat moet ik doen?
je hebt de pil steeds minder dan 12 uur later ingenomen dus ip is er niets aan de hand. Je kan best een doorbraakbloeding hebben. Als je vorige week misschien toch te laat de pil hebt genomen ben je hooguit een een week na bevruchting en is de kans op een positieve test erg klein. ik zou gewoon de strip afmaken en wachten op je onttrekkingsbloeding. Komt die niet dan evt testen
Ik zou gewoon die van de Kruidvat nemen, 2 voor 5 euro (en een paar centen) Die zijn gevoelig en staan als betrouwbaar bekend. En een stuk goedkoper dan Clear Blue. Maar wanneer jij gewoon je pillen steeds hebt geslikt, dan zou er op zich geen kans zijn op zwangerschap. Ik verwacht dat je gewoon een griepje hebt. Normaliter ben je niet 2 dagen na gemeenschap (en evt bevruchting) al misselijk...die klachten krijg je pas na de innesteling en die is meestal pas na een kleine week.
Het komt wel vaker voor hoor dat je een tussentijdse bloeding hebt. Zeker als je 'gerommeld' hebt met de pil. Daar kun je ook wel misselijk van zijn. Is het geen idee om een andere vorm van anticonceptie te kiezen als je deze niet altijd op tijd kunt nemen? Ik zou je stopweek afwachten om te kijken of je dan ongesteld wordt. Zo niet, testen. Ik denk niet dat je zwanger bent hoor.
je hebt ze toch gewoon alle dagen genomen, alleen op andere tijden, ik zou me niet zo heel er zorgen maken ( ws makkelijker gezegd dan gedacht) de dingen die je omschrijft lijken meer op een "griepje" en anders toch gewoon even een test halen!! succes hoor
Hier ben ik het mee eens. Er is natuurlijk altijd een kans dat je zwanger bent maar ik zou me niet al teveel zorgen maken... Je strip afmaken en an eventueel een testje doen.