Hoi dames, Ik ben pas nieuw hier. Ik en mijn vriend hebben besloten om voor ons eerste kindje te gaan. Voor hem zijn 3e. Bij zijn ex en hem waren beide keren snel zwanger. Ik heb 24 januari laatste pil genomen 28 januari ongi geworden van de pil. Ik zit nu op dag 33 nog niks te voelen. Vroeger was ik om de 2weken ongi en heel veel en ziek ervan daarom ben ik al vroeg aan de pil gegaan. Was op mijn 11e al ongi en met mijn 13 a 14e jaar aan de pil gegaan nu 25 jaar oud. Hoelang duurde het bij jullie voor de natuurlijke menstruatie opgang kwam? Vind wel lang duren nu. Heb al wel 2 teste gedaan negatief.
Bij mij kwam het snel op gang. Alleen de eerste mnd na de pil was 30 dagen. Daarna tussen de 24 en 28. Hoop dat je cyclus snel normaal is. Misschien ben je wel al zwanger???
Bij mij duurde het 39 dagen nadat ik eind december gestopt ben met de pil. Voordat ik aan de pil ging was ik ook onregelmatig ongesteld, maar ik was ook pas 13 toen en nog maar een paar maanden ongesteld. Nu heb ik ook pas op dag 24 mijn eisprong gehad, dus de 2e cyclus gaat waarschijnlijk ook zo'n 38-39 dagen (of ik moet zwanger zijn natuurlijk)
Zie onderschrift! Bij de een duurt t wat langer als bij de ander..tis te hopen dat ie snel doorzet meid!
Dat is heel lastig in te schatten. Bij de een is dat na 30 dagen, bij de ander na 3 maanden. Ik hoor ook verhalen van 6 maanden! Ik had na 10 weken aan de bel gestokken en kreeg een kuurtje duphaston mee om de menstruatie op te wekken. Toch denk ik dat het altijd beter is om je lichaam zelf zijn gang te laten gaan en geduld te hebben (hoe moeilijk dat ook is). Heel veel succes!!
Oke dank je wel meide.. Ik zag er van de week ook en die had 156dagen dus wilde het eens wete ongeveer nij de meeste. Zwanger kan niet (denk ik) heb afgelopen maandag een test gedaan en was negatief wel bijna elke dag en anders om de dag geklust. Had wel wat kwaaltjes zoals misselijk, overgeven en zere tepels en nog aantal maar kan ook zijn van het ontpillen. Als ik het over 30 nog nie ben dan ga ik de dokter wel even bellen voor advies.
Jup, hier duurde het ook een half jaar! Nu in afwachting van mijn volgende menstruatie, zit alweer op dag 40 (ondanks mijn super regelmatige cyclus voor de pil). Ik ben met 4 maanden naar de huisarts gegaan en ze doen pas wat na een half jaar helaas.. Maar dit komt niet bij de meeste voor hoor! Ik zou het gewoon even rustig afwachten en regelmatig een test doen om te kijken of je niet zwanger bent. Succes en hoop voor je dat je snel je cyclus op gang hebt of een positieve test
Bij mij was het meteen weer regelmatig, zelfs precies 28 dagen. Maar bij vriendinnen duurde het tussen de 3 en 6 maanden voordat het weer op gang kwam. Ik was dus erg verbaasd, maar wel opgelucht. Heb wel veel ontpillingsverschijnselen gehad, waaronder misselijkheid.
Zie mn onderschrift. De eerste keer duurde het 41 dagen en daarna was er geen pijl meer op te trekken (mede door een te trage schildklier). Nu heb ik dus clomid om mn cyclus regelmatig te krijgen.
Bij mij duurde het 122 dagen. Dus 4 maanden. Maar zoals je nu wel hebt gehoord is het heel verschillend. Succes met wachten. Daar is niks aan.
Bij mij begon het op dag 28 met licht bruine afscheiding en vanaf dag 30 was het echt rood verlies. 2de keer was het al op 26 dagen en nu de 3de ronde heb ik nog geen menstruatie.. Dus is het wat afwachten.
Ik denk dat niemand je kan vertellen, wat een eerste normale cyclus zou moeten zijn. Dat is per persoon verschillend. Anticonceptie kan hier een grote rol in spelen. Hormonen kunnen rare dingen met je lichaam doen. Ik hoor heel veel verhalen over dames, die aan het ontpillen zijn. En hierdoor kan je cyclus langer zijn, dan dat je normaal gewend bent. Ik ben nu in ronde 2, en mijn cyclus duurde de eerste keer 29 dagen. Ik stond daar persoonlijk wel een beetje van te kijken, omdat ik het langer had verwacht. Maak je nog niet al te druk. Duurt je cyclus al langer dan 10 weken, dan zou ik wellicht even naar je huisarts gaan. Maar er is nog niets raars aan jouw eerste cyclus te zien. Hopelijk stelt dit je een beetje gerust.
Dank je wel meiden.. Hopelijk komt het snel op gang en kan ik mijn cyclus ongeveer gaan meten. We wachten af meer kan ik niet op het moment alleen regelmatig klussen
Hoi Elvira, Ik herken je gevoel. Ben zelf 14 januari gestopt met de pil. Ook een paar dagen later onttrekkingsbloeding. Toen na 16 dagen een bloeding die een week duurde maar was allemaal oud bloed, voelde totaal niet als een menstruatie. Nu vandaag eindelijk krampen en het begint een beetje door te zetten, ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te worden (is ook eenmalig die blijdschap ). Nu weet ik ook niet of vorige bloeding menstruatie was, maar tel het nu maar gewoon mee... Als die niet meetelt heeft het bij mij 45 dagen geduurd....