Hoi allemaal, Ik ben Diek, 18 jaar oud en misschien wel zwanger. Ik ben al bijna een week overtijd en begin me echt zorgen te maken of ik wel of niet zwanger ben. Ik heb gisteren samen met vriend een test gedaan maar deze wees negatief uit. Ik ben normaal altijd precies op tijd ongesteld, maar ik ben wel afgelopen maand gestopt met de pil. Het probleem is dat ik echt een wat dikker onderbuikje heb en soms aardig wat buikpijn. Ook zijn mijn borsten wat groter, ben ik erg moe, en heb ik ongelooflijk veel zin in eten de hele tijd. Ook heb ik 's morgens als ik wakker wordt opgezwollen vingers. Kan het zijn dat ik alsnog zwanger ben ook al is de test negatief? Of moet ik alsnog ongesteld worden? Ik heb helemaal niet het gevoel dat het eraan komt. Ik zit er echt over in, en durf het nog niet tegen mijn moeder of vader te zeggen. Te bang voor wat de reactie is. Ik heb gelukkig wel een hele lieve vriend waar ik al twee jaar een relatie mee heb. Ik hoop dat jullie me misschien wat meer antwoorden kunnen geven. Alvast heel erg bedankt ! Liefs, Diek
Als je net bent gestopt met de pil dan kun je een periode hebben waarin je aan het 'ontpillen' bent. Die symptomen kunnen hetzelfde zijn als zwangerschapssymptomen. Je zegt normaal ben je altijd precies op tijd ongesteld maar dat komt omdat je (zo ver ik begrijp) normaal de pil slikt. Je eigen cyclus kan (zeker de eerste keer zonder pil) erg afwijken van je cyclus met pil (die wordt dan gewoon kunstmatig op 28 dagen gesteld). Dus ja je kunt zwanger zijn als je in je vruchtbare periode seks hebt gehad, maar je kunt net zo goed niet zwanger zijn en alsnog ongesteld moeten worden.
je zegt het zelf eigenlijk al met de pil heb je een pil-cyclus dat is altijd een stabiele cyclus dus doordat je gestopt bent met de pil kan je cyclus wat van slag zijn ook wel het ontpillen genoemd mag ik vragen waarom je gestopt bent met de pil En heb je in de tussen tijd onveiligde sex gehad? Nattuurlijk kan het dan zijn dat je zwanger bent maar ik denk dat het eerder door het ontpillen komt