zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Meisje01, Nov 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meisje01

Meisje01 Niet meer actief

Hallo!

Ik ben nieuw op deze site en wij hebben een kinderwens.
    Hebben jullie nog goede tips om zo snel mogelijk zwanger te worden?

2. Lypu

Lypu Niet meer actief

Welkom! Tips: Houd je cyclus goed in de gaten, klus op het juiste moment. En heb geduld hoe moeilijk dat soms ook is ! Ben je allang gestopt met de pil ?

3. logo

logo Niet meer actief

Ik sluit me aan bij de bovenstaande tips.
    En blijf even liggen, dat kan helpen om zwanger te worden.
    Verder niet roken, weinig alcohol en gezond eten.

Gebruik je al foliumzuur?

4. Meisje01

Hoe kan ik mijn cyclus goed in de gaten houden?

Ik heb 1 november 2013 mijn laatste pil ingenomen (toen was de strip klaar zeg maar), dus ben echt nog maar nét gestopt.

Blijven liggen na de seks bedoel je? Dat deden wij eigenlijk altijd al. Minuutje of 10 ongeveer. Is dat lang genoeg?

Ik rook niet, mijn man wel. Alcohol drinken we allebei wel, maar echt heeeel weinig (eigenlijk bijna nooit). Gezond eten doen we ons best voor uiteraard!

Foliumzuur gebruik ik nog niet. Kun je hier misschien iets meer over uitleggen? :)

Geduld hebben lijkt me het aller moeilijkste, hihi!

Sorry voor alle vragen hoor. Maar ik ben echt nog een leek hierin zeg maar.

5. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik zou meteen beginnen met foliumzuur. Zitten de juiste vitamines in die je nodig hebt tijdens een zwangerschap.

Verder heb ik de app P-tracker op mijn telefoon. Heel handig. Daar kun je je cyclus aangeven, je symptomen iedere dag en wanneer je intiem bent geweest.

6. kiwi31

kiwi31 Actief lid

May 9, 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    volg alle bovenstaande tips inderdaad, maar dan nog is het niet zkkr dat je snel zwanger word,
    ik heb dat ook, ik wildezo graag en hield eigenlijk rekening mee dat ik binnen 3 maanden zwanger zouzijn... maar helaas 13 maanden verder nog geen zwangerschap.
    ik hoop voor je dat je snel zwanger bent, maar pin je er niet op vast om teleurstelling te voorkomen :)

succes!

7. Lypu

Lypu Niet meer actief

#7 Lypu, Nov 4, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 4, 2013
    Met foliumzuur zou ik gelijk beginnen. Zo voorkom je een open rug bij je baby, er is ook een duurdere met meerdere vitamines erin. Het is mij altijd aangeraden om hier direct mee te beginnen na het stoppen met de pil. Met je cyclus in de gaten houden bedoel ik dat je de dagen moet tellen. Nu je gestopt ben met de pil kan het zijn dat je niet meer om de 28 dagen ongesteld word. Hier heb je handige apps voor op je telefoon. Als je over een paar maanden ongeveer weet hoelang je cyclus precies is kan je ook kijken wanneer je je eisprong kan verwachten. Als je dan rond die periode klust, kan je sneller zwanger raken. Succes!

8. Meisje01

Ik zal morgen meteen om foliumzuur gaan. Kun je dat gewoon kopen bij de Kruidvat? Staat de dosering daarop vermeld? En kun je dat onbeperkt gebruiken? Ik bedoel, of je dat nu 1 maand of 5 jaar gebruikt; kan geen kwaad? Zijn puur vitamines?

Die app P-tracker ga ik eens opzoeken op m’n mobiel.

Nee. Wanneer je zwanger wordt, kun je natuurlijk niet bepalen. En ik probeer er ook zo min mogelijk mee bezig te zijn. Maar zoals de meeste wel zullen begrijpen, is dat wel heel lastig, hihi. Maar doen onze best!

9. MiekeH

MiekeH Actief lid

Jun 10, 2013
    399
    0
    0
    Niet te vaak klussen, is slecht voor het zaad! Dus om de dag of iedere 3 dagen rondom je 14e dag (bij een standaard cyclus). Dus bijvoorbeeld van dag 10 - 18.

Ik verwacht morgen of donderdag mijn ei, dag 15 of 16. Wij klussen deze maand van dag 11 tot 17 iets bewuster :)

10. logo

logo Niet meer actief

Je kan het overal kopen: apotheek, drogist en supermarkt. Zelf heb ik met multivitamine gekocht wel zo makkelijk.
    De gewone multivitamine (als je die slikt) niet meer gebruiken, anders krijg je te veel.
    Je mag het gebruiken zo lang dat het zwanger zijn/ worden duurt. Je moet het de eerste weken van je zwangerschap blijven slikken. Daarna mag het. Dit verkleint de kans op afwijkingen, maar natuurlijk geen zekerheid.

11. Lypu

Lypu Niet meer actief

Mocht je multi vitamine slikken en je raakt zwanger, stap dan over op alleen foliumzuur of de mama vitamine van davitamon. De reden is dat vitamine A ook niet goed is voor het kindje. Succes :D

12. marytje

marytje Bekend lid

Jan 29, 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Kwaliteit gaat niet omlaag, alleen kwantiteit.
    Wij klusten rond ei altijd elke dag, of zelfs 2x per dag, en ben nu zwanger (en eerder 2 vmk). Volgens mij maakt dit allemaal niet zo uit, doe het vooral niet tegen je zin in en sla vooral niet expres over als je erg opgewonden bent.

Verder, niet noodzakelijk, maar misschien bevorderlijk: zelf klaarkomen na je partner. Daarmee "zuig" je meer sperma naar binnen en stuw je je ei richting bm.

Blijven liggen hoeft volgens mij ook niet perse, goede zwemmers zijn binnen no time binnen, maar ik deed het wel altijd even.. Voor het gevoel :).

Verder gezond leven, vooral roken, overgewicht of ondergewicht kunnen kansen op zwangerschap verkleinen. Koolhydraatarm eten (alleen complexe koolhydraten, geen snelle) is goed voor hormonale balans.

Je zou je temperatuur kunnen meten of ovulatietesten kunnen doen om je eisprong precies te detecteren.

Maar uiteindelijk bepaalt toch de natuur. Ik deed alles goed, maar had geen eisprong. Heb uiteindelijk hormonen geslikt.

Succes met zwanger worden

13. Meisje01

Ik gebruik helemaal geen multivitaminen, dus ik ga inderdaad starten met foliumzuur. Neem aan dat dat voldoende is?

Overgewicht en ondergewicht hebben mijn man en ik allebei niet. Zijn beide prima qua postuur/gewicht gelukkig.

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ja foliumzuur moet je sowieso slikken, dus daar zou ik meteen mee beginnen. Multivitaminen is niet nodig als je verder gezond en afwisselend eet. Maar je hebt dus ook van het merk VSM 'puur mama' of van Davitamon mama tabletten, waar o.a. voldoende hoeveelheid foliumzuur in zit, maar dan ook nog extra vitaminen die hun bijdrage leveren aan een gezonde zwangerschap

15. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg
    mama vitamine van davitamon of foliumzuur gebruiken. dit heb ik pas gekocht toen wij er achter kwamen dat ik zwanger bleek omdat wij het niet door hadden dat ik het was haha..

Ik was begin / half juli net gestopt met de pil en 19 augustus kwamen wij er onverwachts achter dat ik al zwanger bleek te zijn..

Dus de enige tip die ik na de foliumzuur kan bedenken is geniet van de seks en wees er niet te erg veel mee bezig.. Wij hadden de instelling van we zien wel wanneer het komt.. :)

16. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Probeer je er gewoon niet op te fixeren. Verplicht jezelf of je man/vriend niet als er geen goesting is. Doe normaal met een keer extra als je ei er is. ;)

Hier was het de eerste ei raak. Maar we waren toen in vakantiestemming.
    Nu we opnieuw moeten beginnen is het niet van eerste keer raak. Ik hoop dat sinterklaas vroeg komt dit jaar. :D

17. Meisje01

Ben vanmiddag naar de Etos geweest. Heb van Etos merk 'Multi zwanger worden' gekocht voor de vrouw. Ter voorbereiding van de zwangerschap staat er op. Het is multivitaminen, - mineralen en kruiden en er zit ook foliumzuur in. 2 capsules per dag bij de maaltijd. We vinden het zo ongelofelijk spannend!!

Een vriendin van m'n zusje is in augustus bevallen. 28/10 is de neef van m'n man papa geworden en vandaag is een vriendin van m'n man mama geworden. Zoveel baby's om ons heen.

18. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    1. foliumzuur (ik slik vitaal zwanger van kruidvat, zijn vitamines en foliumzuur)
    2. tarwekiemolie slikken
    3. visolie slikken
    4. hou je cyclus goed bij, misschien kun je je eisprong voelen, of ongeveer berekenen wanneer je ei springt.
    5. In je vruchtbare periode rondom de eisprong om de 2-3 dagen klussen... niet te vaak!!!!
    6. Lekker veel op dit forum rondhangen, dan wordt je vanzelf wijzer.
    7. Niet te vaak testen!!!! Pas na de datum dat je eigenlijk ongesteld moet worden. Die testen kosten gewoon te veel geld = zonde.... en als je het niet kan laten: koop testen bij de Action: 2 stuks voor 1,59 euro
    8. Niet onzeker worden als je niet meteen zwanger wordt: goed werk heeft tijd nodig ;).... voor mij duurde een half jaar al veel te lang, maar is eigenlijk snel
    9. gezond eten en leven (niet drinken, roken, matig met cafeine etc etc etc)
    10. succes meid!

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik slikte:

- zwanger worden vitamines van etos
    - vitamine D tabletten (2per dag)
    - visolie capsules

Ik had toen op t forum gelezen dat de hele goede ziekenhuizen in Belgiëen Duitsland dat voorschrijven om de kansen te vergroten.
    En toeval of niet maar eigenlijk meteen raak ;)
    En oh ja gewoon elke dag geklust maar ml heeft veel en sterk zaad dus dan is dat geen probleem.

Succes hoop dat t snel raak is!

20. Meisje01

Vitamine D zit ook in de 'multi zwanger worden' tabletten. Er zit 5 ug/100% AGH van in. Is dit voldoende of moet ik nog extra vitamine D bij nemen?

Ijzer zit ook in de 'Multi zwanger worden', namelijk 18 mg/128% ADH. Is dit voldoende?

Vitamine C zit ook in de 'Multi zwanger worden', namelijk 80mg/100% ADH. Is dit voldoende?

Ik gebruik geen visolie en tarwekiemolie, dit ga ik eens goed bekijken! :) Waar dient het beiden eigenlijk precies voor?

Share This Page