Ik had gister mn laatste fm voor de iui en toen zag ik, toen de arts mijn baarmoeder slijm ging meten op de echo een wit laagje helemaal bovenop het slijm zeg maar. Omdat alles vrij chaotisch ging, ook omdat er een vrij aanwezige co-assistent bij was heb ik helemaal de kans niet gehad te vragen wat dat laagje was. Nu zit ik me ineens te bedenken dat dit misschien wel helemaal niet zo goed is, want betekende een wit laagje niet dat het slijm aan het loslaten of afsterven is? Weet iemand dit. De arts keek wel langer en kritischer naar mn baarmoeder als anders, maar zei er verder niets bij en de iui gaat gewoon door (wat niet zoveel zegt, want ze zijn volgens mij niet zo scherp helaas). Ook was mn laatste menstruatie veel lichter dan normaal. Zou het misschien kunnen dat er nog een beetje oudslijm in mn baarmoeder zit en zo ja, beïnvloedt dit de kansen op een zwangerschap na de iui? Wie weet dit?
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar ik heb begrepen dat goed baarmoederslijmvlies drie verschillende lagen heeft qua samenstelling. Volgens mij is datgene wat jij zag juist goed en hoort dat juist zo. Bij de terugplaatsing van mijn cryo's bijvoorbeeld, werd ook altijd goed gekeken naar de samenstelling en dikte van het baarmoederslijmvlies. Dit zorgt namelijk voor een betere innestelling. Kortom: ik denk dat het normaal is wat je zag! Succes met je IUI!
Ik weet precies wat je bedoelt! Het baarmoederslijm bestaat uit 3 lagen (idealieter 3 goed zichtbare lagen). 1 laag daarvan lijkt wittig op de echo; dat is juist goed
Bedankt voor de reacties. Hmm, ik kijk altijd mee met mn echo (dit is zo onderhand ronde nr 20 met echo) en had dit nog nooit eerder gezien, terwijl ze altijd zeggen dat het slijm er oké uitziet. Maar misschien was het wel omdat de arts nu verder had ingezoemd of e.d. Nou ja, de iui is inmiddels achter de rug en ik kan er nu toch niets meer aan veranderen. Ik ga er maar gewoon vanuit dat jullie gelijk hebben.
Geloof me; ik heb wel eens oke baarmoederslijm gehad en dan had het niet die drie lagen en die wittige kleur en de keren dat het top was, had het dat wel Het was dus een goede ronde!
@Nepthys: Nou, dat klinkt gunstig! Ik hoop dat je gelijk hebt, hoewel de timing weer flink shit was met eisprong ruim 13 uur voor iui, dus aan de andere kant maakt het waarschijnlijk weer helemaal niets uit .
Hmz, das minder. Toch hopen we op het beste! Zorg dat je genoeg gezonde vetten binnenkrijgt; dat is goed voor het baarmoederslijm. Ik was zelf aan de pindakaas en notenrepen.