Hoi allemaal, Ik ben 22-1-2014 ongesteld geworden. Inmiddels is deze weer gestopt. Volgens berekeningen bij een normale cyclus zou 5 a 6 febr mijn eisprong moeten zijn. Wanneer moet ik beginnen met ovulatie testen?
Deze cyclus heb ik voor het eerst ovulatietesten gebruikt. Aangezien ik dacht dat ik al vroeg mijn eisprong had (vroeger dan de "officiele" berekeningen) tijdens mijn cyclus, maar dat bleek niet zo te zijn. Direct na mijn menstruatie ben ik gaan testen rond cyclus dag 10 kreeg ik al vruchtbaar slijm, trekkend gevoel eileiders enz. Ik wist zeker: NU is mijn eisprong en de ovu-testen hebben het niet opgepikt... Maar op cyclus dag 14 en 15 begonnen mijn ovulatietesten ineens te pieken! Op cyclus dag 16 is mijn ei denk ik gesprongen en ben ik gestopt met ovulatietesten. Wellicht ben ik te vroeg begonnen, maar wilde mijn ovulatie zeker niet missen. Mocht er een volgende ronde komen, dan begin ik wel wat later met testen. Zeker nu ik weet dat hij later komt dan alle kwaaltjes beginnen (cervixslijm, e.d.) Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Oja heb de ovulatietesten van Action gebruikt (5 voor 2,50 euro)
Hoi, Bedankt voor je reactie! Nog even een paar dagen wachten en dan ga ik maar weer beginnen met testen in de hoop nu mijn vruchtbaarste periode wel te vinden! Vorige keren hebben de testen helemaal niets uitgewezen en hoop het dan toch eindelijk een keer te kunnen vinden. Heb zeker wat aan je antwoord! Ik heb nu testen besteld bij sensitest. Van de action is ook niet duur trouwens! Bedankt voor de tip! Groetjes
Ik weet niet of ik gebruik mag maken van deze topic maar misschien kan je mij advies geven. Mijn cyclus is 31 dagen. Op dag 18 voel ik altijd de hele dag ovulatiepijn, precies 2 weken later wordt ik altijd ongesteld. Nu zei een ander lid hier tegen mij dat wat ik voel geen eisprong hoeft te zijn. Maar dat dat misschien het groeien van een eisblaasje kan zijn. En dat mijn eisprong misschien op een heel ander moment is. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maand ook geen vruchtbaar slijm had die dag dat ik mijn eisprong had. Kan dit nou inderdaad zo zijn. Ik geloof het wel hoor maar ik dacht echt altijd dat die dag dat ik zo'n pijn had dat dat de eisprong was. Ik geef ook borstvoeding maar ik heb dus gewoon mn menstruatie. Kan de borstvoeding nu nog effect hebben op het zwanger worden? Ik ga deze maand wel tempen en ovu testen gebruiken. dat heb ik nog niet eerder gedaan. Ik ben al vanaf mei gestopt met de pil dus ik vind het lang duren.