De mees te vk's doen het niet voor de 12 weken, omdat niet met 100% zekerheid is aangetoond dat het geen kwaad kan. Hier ook pas vanaf 12 weken met de Doppler. Met echo al met 7 weken.
Hartje horen kon de vk bij mij met 11+6 wk. Maar, het was een hele gezoek, soms lukt het dan nog niet. Vanaf 14 weken moet het volgens mij sowieso lukken.
Bij de eerste twee zo rond de 13 weken. Nu bij 11 weken zelf gehoord met de angelsound, binnen de minuut.
Met de angelsound kon ik het zelf met 9 weken duidelijk horen. morgen heb ik een echo met 10 weken dus ik neem aan dat zij het dan ook kan horen.
Zelf met 11 weken en een paar dagen... Afgelopen week voor het eerst bij de VK kon ze precies zeggen welke plek ze moest wezen om het hartje te horen
Wij hadden bij 15 weken een echo waarbij we het konden horen. Daarvoor was bij 12 weken en dat was te vroeg. Hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoe de baarmoeder ligt en waar de placenta ligt.
Ja precies! Bij mij ligt de baarmoeder wat meer naar achteren gekanteld, dus dieper. Dan is het meer zoeken. Je kan ook nog helemaal niet zien dat ik zwanger ben.
Ligt inderdaad ook wel aan de stand van je baarmoeder en ligging placenta denk ik. Hier placenta aan de voorkant en konden het hartje met doppler voor het eerst horen met 14+3.
Tot nu toe alleen het hartje nog maar met de echo's gehoord. Ik krijg elke keer als ik kom een echo. De volgende is met 15.5 weken , daarna de 20 weken echo, en vanaf dan gewoon controles zonder echo en alleen het hartje luisteren.
De verloskundige; dus met een doptoon dus niet dmv een echo. Met 6,5 week kan je het niet met de doptoon horen. Dat is pas met een week of 10.