ovulatietest action

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Paddy123, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paddy123

Paddy123 Niet meer actief

Hallo dames.

Ik lees al heel lang mee maar denk meld me eens aan omdat ik toch een vraag heb wat ik niet kan vinden tussen de onderwerpen.

Wij lopen sinds deze ronde bij de gyn, omdat het niet wil vlotten met zwanger worden.

Ze gaan deze ronde mijn cyclus bekijken, maar omdat ik eigenlijk altijd 28dagen cyclus heb verwacht ik er niet veel van. Ik gebruik ook een App en hier kan ik mij erg in vinden het geeft precies aan wanneer mijn eisprong is en dit wordt ook bevestigd middels ovulatietesten (action) en kramp.

Heb een echo gehad op dag 11 van mijn cyclus. Hier was mijn eitje aan het groeien dus moest terug komen.. Nu heb ik op zaterdag getest en deze was licht, toen op zondag middag een redelijk duidelijke en zondagavond had ik ineens 2 knallers en op maandagochtend moest ik naar de gyno. Dus ik was er van overtuigd dat mijn eitje nog niet gesprongen was aangezien het 24-48 uur duurt na een duidelijke test. Wat blijkt, mijn ei was dus al weg...
    Mijn vraag; hoe kan het dat ik savonds pas een knaller heb en sochtends al de eisprong heb gehad (of misschien snachts al)? Of denk ik gewoon veelste moeilijk;)? Volgens mijn app zou ik zondag mijn ei hebben gehad.. dit zou kunnen kloppen maar hoe verklaar ik dan de lichte ovulatietesten?

Zou het wel erg stom vinden van mijn lichaam als die nu ineens alles in de soep gooit terwijl ik tegen de gyn loop op te scheppen over mijn "perfecte cyclus"...:p

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,469
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je ei spring gemiddeld 36 uur na het BEGIN van je lh-piek. Ook ziekenhuizen werken met hun behandeling volgens die 36-uurs regel.
    Echter, een ovulatietest meet nooit het begin van je lh-piek. Je test is dan nog gewoon negatief. Je ei is misschien iets sneller gesprongen dan volgens de boekjes, maar zo heel veel niet hoor.
    Je cyclus klopt mi dus heel redelijk.

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,469
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat ook best kan is dat de ovulatietesten van action niet zo gevoelig zijn, dus dat je je lh-piek pas opmerkt als hij al over z'n top heen is. Concentratie in urine loopt altijd een fractie achter. Je zou voor de gein een keer een ander merk kunnen proberen.

4. Paddy123

Dank je voor je duidelijke antwoord :)! Kan mezelf soms zo druk maken om de kleinste dingen lijkt wel! En was ook een beetje wappie toen de gyn zei dat ie al gesprongen was. Helemaal vergeten aan te geven hoe het met de ovulatietesten zat.

Maar ik heb ook vaak z&k gebruikt, maar nooit echo's gehad dus of ze daadwerkelijk op die dag ook sprongen heb ik dus nooit met zekerheid geweten. Misschien zit ik er al 14 rondes naast :$ .. Al weet ik gewoon dat als ik krampen krijg dat het begint, stopt na paar uur ook weer dan weet ik dat ie gesprongen is..

Ik ga eens een ronde zonder die testen doen, misschien helpt dat:D pin mezelf vast aan die krengen haha

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,469
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zelf had ik ook altijd kramp als bevestiging voor m'n eisprong. Dat was dan wel weer fijn. Toch waren de ovulatietests wel een openbaring voor mij. Mijn eisprong bleek pas op dan 17/18 te zijn. Tegen die tijd lagen wij, moe van al het klussen de dagen daarvoor, alweer vroeg op bed. Haha. De kramp had ik nooit herkend als eisprong omdat ik uitging van m'n ei op dag 14. De testen gaven heel wat duidelijkheid. Nu kunnen we er wel om lachen. Hoop dat het snel raak is voor jullie!

6. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Volgens mij had ik hetzelfde met d:paction testen, alhoewel ik pas in de eerste ronde zit dus ben er niet geheel zeker van. Als ik keek naar slijm/bmm/kramp was dit ma het meest duidelijk, dus verwachtte ma/di ei. Maar action test was echt pas wo ochtend positief. Wat ik eigenlijk niet geloof, want wo/do had ik geheel geen slijm meer dus dan zou zaad nooit meer bij ei komen lijkt me.
    Misschien zijn actiontesten vrij ongevoelig voor LH zodat sommige vrouwen al bij lagere LH ovuleren en nog negatief meten?
    Denk niet dat ik ze nog keer koop :p

7. Paddy123

Haha dat is ook een stunt zeg! Zou mij ook overkomen;) Gelukkig is het bij jullie allemaal goed gekomen zie ik:D!!

Super lief, dankje!

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Bij mij springt ie een of twee dagen na die helse pijn.. Misschien bij jou ook?

9. Paddy123

Ik moet zeggen dat ik ze wel erg duidelijk vind, alleen ik begin mij ook af te vragen wanneer je ei springt als je een duidelijke test in handen hebt. De een zegt 24-48 maar als ik naar mezelf kijk lijkt het wel minder dan 12 uur.
    Misschien is het voor jou een optie om dipsticks van Zwanger & Kids te proberen? Heb ik een lange tijd gebruikt en werkte goed!

10. Paddy123

Oh bij mij is het maar een paar uur voordat ik naar bed ga meestal.. heeeel soms in de ochtend nog paar na steekjes maar daar houd het gelukkig bij op. Als ik krampen heb dan doen ze idd flink zeer, maar gelukkig geen 2 dagen...

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Nee ik heb ook geen twee dagen lang pijn maar een of twee dagen na die pijn springt mn ei pas bedoel ik :)

12. Paddy123

ohh zo. Ja dat is bij mij dan raar want ik had zondagavond/maandag ochtend pijn en maandag ochtend was ie al gesprongen ;)

13. ks2011

ks2011 Bekend lid

Oct 2, 2013
    598
    0
    16
    Dit waren mijn testjes van vanavond. Twijfelde of action ook zou knallen. T en c streep zijn even donker maar hij knalt niet zo als de zwanger en kids test!
    Action doet het dus prima! Je ei zal denk vrij snel na je knaller gesprongen zijn..

Attached Files:

14. TalChan

TalChan Lid

Mar 17, 2014
    57
    3
    8
    NULL
    NULL
    Bij mij hetzelfde... gisteren bij Zwanger en kids al bijna een knaller (het liep al netjes op sinds dinsdag). De Actiontest bleef wit tot en met gisteren. Vandaag twee keer een knaller bij Zwanger en kids (ochtend en avond) terwijl de teststreep van Action wel paars is geworden, maar nog steeds niet even donker als de controlestreep.

Ik vertrouw gelet op de klachten meer op de zwanger en kids ovulatietesten, dus dacht geef het je even mee :) Success!

15. Paddy123

Ik vertrouw ook voortaan meer op z&k hoor. Action geeft wel knallers maar ik vraag me nog steeds af voor wanneer. Ik geloof niet 24-48 uur voor de eisprong hoor. Misschien wel net voor de eisprong.. Dan zyn ze wat dat betreft ideaal!

Ik heb vandaag ontzettend veel last van waterige afscheiding.. Sorry voor het vieze detail maar dit heb ik nog nooit gehad??? Pfff je kunt jezelf zo gek maken!

16. Paddy123

Ik begin ook te denken dat action net voor je ei pas begint te knallen.. Maar misschien verscheelt het per persoon.... Zou wel fyn zyn eigenlijk :).. Weet je dat je meteen moet klussen want je ei gaat snellll springen haha

17. Paddy123

Hoi dames!

Even dit topic onhoog halen zodat ik kan laten zien wat ik bedoel met de ovu testen van action..
    Onderste is z&k en bovenste cb. Zoals je ziet is die van action nog niet duidelijk terwijl de andere absoluut knallers zyn:).
    Waarschijnlijk is die van de action vanavond of morgenvroeg een duidelijke. Moet vandaag ook naar gyn dus als m'n ei nog niet gesprongen is ga ik even testen alleen maar zodat ik weet hoe die van de action meet :).

Liefs

18. Boogy

Boogy Bekend lid

Apr 22, 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh fijn Paddy! Ik las even mee, omdat ik ook Action ovutesten gebruik en er ook (nog) geen knaller tussenzat. Maar nu zie ik goed het verschil tussen de merken en hou ik ook de niet-zo-knallende testen nauwlettend in de gaten ;)

19. Paddy123

Wil wel even zeggen dat mijn actiontesten later positief zijn, deze ronde toevallig niet terwijl m'n eitje echt weg was (echo bij gyn). Ik zou als ik jou was ovutesten van zwanger en kids bestellen, die zijn echt heel duidelijk en ook nog goedkoop :)!

Share This Page