ovulatie test klopt niet altijd

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door famke1984, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke1984

famke1984 Actief lid

21 jun 2013
    186
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb vrijdag een ovutest gedaan maar omdat wij ook bij de gyn lopen en ook om de eisprong te volgen. Hoef ik eigenlijk niet te testen maar was nieuwsgierig .
    De gyn zei dat de eisprong die dag zou zijn dit was ook zo want een dag later was hij gesprongen. Maar de ovutest gaf helemaal niks aan heel raar. Wij zijn nu anderhalf jaar bezig ik denk dat we altijd verkeerd hebben gerekend dat het daarom nog niet is gelukt. We hebben een spannende week deze week.

Famke

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Lijkt me helemaal logisch dat de ovulatietest negatief was op de dag van je ei ;)

De ovulatietest meet de LH piek, die gaat 24-36 uur vooraf aan je eisprong. Op de dag dat je ei springt, is die piek alweer voorbij, en zal je ovutest negatief zijn. Maar omdat zaadjes wel een tijdje kunnen leven in de baarmoeder, terwijl de eicel vrij snel doodgaat na de sprong, kan je het beste 'klussen' op de dag van je positieve test (en eigenlijk in die hele periode, van zo'n 6 dagen voor je ei tot een dag erna).

3. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Mee eens @ Evenstar..

Ovulatietesten worden positief voor je eisprong. Dag van je eisprong is zo'n test al negatief.

Succes deze week

4. famke1984

famke1984 Actief lid

21 jun 2013
    186
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed om te weten dames dan klopt het wel.

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als je een echo krijgt voor je ei is dat als extra heel fijn, want het hebben van de LH piek zelf betekent niet per se dat je ook een eisprong hebt. Maar voor het klussen is het handig om je ei juist 'aan te zien komen' :D

Deel Deze Pagina