Raar voelen na maaltijd.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Aurin, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Goede avond,

Ik heb een vraagje.
    Ik ben bijna 27 wkn zwanger en ik merk nu regelmatig na het eten dat ik me niet lekker voel.

Het zweet breekt me uit, ik moet veel gapen en voel me niet lekker.
    Kan ook ineens heel erg boos reageren.

Had het net weer na t eten en heb toen groot glas limonade en 2 dextro genomen. Nu gaat het wel weer goed.

Hoe komt dit?

Met 24 wkn is m'n glucose getest, en deze uitslag was goed, geen diabetes. (Wat m'n waardes waren weet ik niet).
    Maar ook na het drinken van het suikerdrankje had ik deze zelfde symptomen.

Ik werk zelf in de zorg, en komt op mij over als een hypo, maar dat zou toch raar zijn juist een laag bloedsuiker na eten?
    Maak ik dan teveel insuline aan??

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Aurin,

een volle maag in de zwangerschap kan ervoor zorgen dat je je na het eten niet lekker voelt. Dat is een bekende klacht. Dat je je dan na extra suiker wel goed voelt valt op. Je suiker is getest, dus dat is fijn. Misschien dat jouw lijf sneller insuline aanmaakt waardoor je bij het eten een beetje overproductie hebt en je suikerlevel dus snel verlaagt (met bijbehorende hypoklachten!)en je extra energie nodig hebt om dit te compenseren? Ik weet het niet precies hoor. Je zou het eens aan de huisarts kunnen vragen? Het kan verder geen kwaad hoor, maar goed om uit te zoeken hoe je je weer het snelste goed voelt.

Groetjes Brigitte

3. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Vandaag kleine controle gehad.
    Nuchter was m'n waarde 5.0
    Half uur na het eten 3.9