Aan de zwangeren : Wanneer & Hoe vaak

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meisje29, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje29

    meisje29 Niet meer actief

    Even een aantal vragen aan alle zwangere dames.:)

    Ik kom er (jaaa na 5 rondes) eindelijk achter dat je het beste kunt klussen na een positieve ovulatietest ipv er voor.
    Nu heb ik 5 rondes ot gebruikt en ik dacht elke keer. Oke hoe donkerder het streepje hoe meer kans. Maar nu las ik ergens dat je na je ovulatietest eigenlijk evenveel (of zelfs meer) kans hebt om zwanger te raken dan wanneer je alleen tot een positieve test aan het klussen bent.
    Wij hebben het om heel eerlijk te zijn tot de positieve test elke keer gedaan, en toen ik echt een knaller van een test had nog en dat was het.
    Sinds deze ronde doen we het ook na de knaller nog even een test om te kijken of hij dan ook inderdaad minder wordt.
    En heel logisch, staat ook overal dat je naeen positieve test pas binnen 24/48 uur een eisprong hebt. Dus ong 2 dagen.

    Als mijn eisprong maandag was, (toen hebben we het gedaan), toen hebben we het woe en gisteren gedaan. Wat raden jullie dan verder nog aan?
    En niet te vergeten ben ik natuurlijk super benieuwd of jullie "een idee" hebben (voor zover het kan) wanneer het bij jullie "raak" was.
    En of je gelijk wat merkte :)

    En sorry als er al ergens een topic hierover is. Maar ben nog niet zo heel lang op deze site en lees overal wel een beetje mee maar ben toch wel super benieuwd naar jullie reacties :)
     
  2. Lutty

    Lutty Actief lid

    26 okt 2012
    469
    0
    0
    Je kan het eigenlijk gewoon beter niet zo vaak doen. Zaadcellen hebben na 2 tot 5 dagen onthouding de beste kwaliteit.
    Mijn ervaring is dat je vlak na de positieve ovulatietest aan de slag moet.
    Vlak na als in "onmiddellijk even het bed in duiken".
     
  3. uil85

    uil85 Actief lid

    19 feb 2013
    320
    12
    18
    Ik lees mee.. Ben benieuwd!
     
  4. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik weet dat iedereen zegt dat je het best niet te vaak kan doen en misschien is dat statistisch gezien wel zo maar bij mij niet.
    Voor mijn zoontje heb ik 8 maanden aangemodderd. Ook OT geprobeerd maar zonder resultaat. Toen met temperaturen begonnen en het was raak. Kan toeval zijn maar dat denk ik niet. Ik vond het namelijk makkelijk daar we gewoon bleven dagelijks doorklussen tot mijn ei geweest was (en dat kon je ook duidelijk zien aan mijn grafiek) en ook nog voor de zekerheid tot 1 dag erna.
    Bij deze tweede zwangerschap geklust de dag voor mijn eisprong en ook meteen raak.
    Voor mij werkte het dagelijkse klussen dus wel. Maar dat hangt af van de kwaliteit van het zaad.
    Ik zou het proberen in ieder geval. Ook temperaturen. Er is weinig accurater.
     
  5. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    na een positieve test springt het eitje binnen 24-48 uur.
    in mijn geval 12 uur. dus erna klussen is zeker geen optie ;)
    als je gewoon om de dag klust dan ligt er altijd een goed voorraadje klaar omdat zaadjes wat langer leven.
    het beste is ook dat er al wat ligt als het eitje springt, omdat het eitje maar ongeveer 12 uur leeft.
    en met temperaturen weet je wanneer je eisprong geweest is dus dan weet je ook tot hoelang je sowieso gemeenschap moet hebben

    en daarna is het 20% kans dat je volgens mij echt zwanger raakt per ronde
     
  6. meisje29

    meisje29 Niet meer actief

    Oke super! Ik ben "begonnen" met temperaturen.
    Ben er om heel eerlijk in te zijn nog niet super secuur in.
    Heb 1 dag (woensdag) gehad dat mijn temp. Ineens stuk lager was. En gisteren ging hij ineens weer heel iets boven "het normale" uit.

    Ik denk dat we vanavond toch nog maar een keer voor de zekerheid moeten klussen.
    Hoor indd wel vaker dat het niet goed is maar op gegeven moment probeer je vanalles wel een keer uit.
    Podiki25 kun je eens een foto of iets sturen hoe jij je temp. bij houdt ?
    Had jij ook na de eisprong je temp. Om laag en daarna weer omhoog ?
    Nu weet ik dat er op internet ook wel foto's van zijn enz maar jij hebt een goed resultaat dus ben ik wel benieuwd :)
     
  7. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    je moet wel secuur temperaturen, anders heb je er echt weinig aan.
    dus elke dag op hetzelfde tijdstip, rectaal en voor het opstaan.
    :D

    ik hield mijn temperatuur bij in mama apps. aan de hand van je temperatuurlijst vult deze uiteindelijk je eisprong in als je drie dagen op rij een hogere temp hebt dan de basale temperatuur.
    dus voor je eisprong heb je een bepaalde temp en na je eisprong.
    niet iedereen heeft een eisprong dip. ik heb dit bv nooit gehad.

    de kans dat je door temperaturen sneller zwanger wordt is natuurlijk niet zo, omdat je pas achteraf je eisprong kan achter halen. maar het temperaturen geeft je wel veel inzicht in je cyclus
     
  8. Joyyke85

    Joyyke85 Bekend lid

    18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Bij mij duurde het ongeveer een jaar, waarvan zeker 10 maanden heel gericht proberen voor ik zwanger raakte.

    Ovulatietesten heb ik niet gebruikt, werd er geen wijs uit en had zoiets van vruchtbaar wordt ik toch wel een keer.
    Ik voelde echt mijn eisprong elke maand, had dan echt pijn en een trekkerig gevoel in een van mijn liezen dus dan wist ik hoelaat het was. Wij hadden niet elke dag seks, rond de eisprong probeerde ik wel om de dag of om de 2 dagen seks te hebben.

    Zaadcellen kunnen nog vrij lang in je lichaam overleven dus werkelijk alles kan. Op het moment dat ik er even niet meer zo mee bezig was was het opeens raak.. Probeer toch ontspannen ermee om te gaan en maak van de seks geen verplichting maar houdt het leuk. Zo raak je niet meteen gefrustreerd als het niet meteen raak is!

    Heel veel succes
     
  9. meisje29

    meisje29 Niet meer actief

    Oke dan moet ik dus even goed en serieus de tijd nemen.
    Ben al niet zo'n ochtend mens. Maar rectaal moet dat?
    Lijkt me zo'n raar idee, maar je zegt elke dag zelfde tijd. Maar dan zou ik door de weeks 6:45 moeten temp. En dan in het weekend ook of hoe doe je dat??
     
  10. flowerpower

    flowerpower Bekend lid

    7 feb 2011
    557
    0
    16
    bij de eerste twee enkel gelet op vruchtbaar slijm. de eerste moest ik eigenlijk geopereerd in de maand dat ik zwanger bleek om de doorgankelijkheid van de eileiders na te lopen ivm endometriose. de tweede was ook letten op vruchtbaar slijm en dan ook een beetje in de gaten houden waar ik in cyclus was en die was vrij constant. verder voelde ik de eisprong ook wel . de derde was een verassing en volgens de berekening zouden de zaadcellen of een week het hebben overleefd of twee dagen van te voren al hun werk hebben gedaan.
    het kan dus alle kanten op, maar ik ben wel van mening te vaak is niet goed voor de kwaliteit. ik denk ook dat er zo bovenop zitten wat betreft ovu-testen en tempen er ook teveel druk en stress op je lichaam wordt uitgeoefend. Ik heb makkelijk praten want werd , ondanks ernstige endo, vrij vlot zwanger, zelfs een keer onverwacht. bij de eerste kregen we 6 maanden de tijd na de operatie die dus niet hoefde plaats te vinden. bij de tweede wilde de gyn al een afspraak maken voor ivf want twee keer zo veel geluk kon volgens hem niet. bij de derde snapte hij het helemaal niet meer.
     
  11. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Tja dat wordt je wekker zetten;)
    Maar ik kan je vertellen dat je er op een gegeven moment op wakker wordt ;)
    Ja rectaal is gewoon het meest betrouwbaar
     
  12. Nelllie

    Nelllie Fanatiek lid

    26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Leuk dat je zoveel reacties krijgt. Ik vind het in iedere geval wel interessant!:)
     
  13. IJsthee

    IJsthee Bekend lid

    23 feb 2014
    711
    0
    0
    Hier twee keer zwanger geraakt door het rondom de eisprong elke dag gezellig te maken :) ik denk dat je moet uitkijken om je niet blind te staren opde ovutesten, straks mis je iedere keer je eisprong door die stomme dingen. Kijk vooral ook wanneer je vruchtbaar slijm hebt, je lijf geeft dan zelf al aan wanneer het tijd is om het bed in te duiken.
     
  14. samaa

    samaa Niet meer actief

    Hier na 7maand begonnen met ovutesten omdat mijn cyclus nog wat wisselde. Gewoon gezellig gemaakt wanneer we zin hadden en bij positieve ovulatie test sowiesoo gezellig gemaakt ;) Ik had in de tweede ronde met ovutesten pas twee dagen een knaller, die ronde ook zwanger geraakt.
     
  15. meisje29

    meisje29 Niet meer actief

    Jaa Nellie thnx 2 you :)
    En die theorie van het slijm bekijken probeer ik al heel lang. Maar merk daaraan echt niet of ik bijna me eisprong heb of niet.
    Ben ik dan de enige ?
    Ik ga zeker jullie advies opvolgen !
    Vanavond dus nog maar even gezellig maken. Ben morgen nachtje weg met vriendinnen dus kan alleen vanavond :)
    Zijn er ook wat die paar dagen na eisprong al gelijk symptomen hadden?
     
  16. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Symptomen kan je pas krijgen nadat een eitje ingenesteld is. Dit gebeurd over het algemeen op 7-10 dpo.
     
  17. Nelllie

    Nelllie Fanatiek lid

    26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Wel ik moet eerlijk zeggen, toen ik vorige maand zwanger was voelde ik dat metéén (van dag 2 ofzo, dan is het helemaal nog niet ingenesteld), vreemd!! Ik dacht dat ik het me inbeeldde, want overal op internet stond dat dit helemaal niet kan. Ik durfde het helemaal niet denken dat ik zwanger was, vond het nogal stom van mezelf dat ik dat 'zou voelen'. En toch was er iéts in mij die het me ingaf. Ik was misselijk, mijn borsten waren gezwollen, ik was enorm moe... En nee, dat was niet door de eisprong, want ik heb deze nog nooit in m'n leven gevoeld of rond die periode misselijk geweest.
    Ik weet ook niet hoe dat kon, maar toch was het zo. Ik was nog nooit zwanger geweest en wist niet hoe het voelde, maar ik had toen helemaal geen zwangerschapstest nodig om te weten dat ik het wel was. Vreemd toch he:) Precies een speciale radar die het me ingaf, of hoe zeg je dat:D
     
  18. Aimee85

    Aimee85 Bekend lid

    22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb ook geklust met positieve ov testen en niet darna en was toch zwanger. Zaad kan drie toe Max 7 dagen in een goede baarmoeder overleven...en bij jet springen is je eitje geloof ik maar 24uur houdbaar en sperma moet ook nog een weg afleggen. Dus voor lijkt mij beter dan erna...maar zoals je het nu hebt gedaan zal ook wel goed genoeg zijn denk ik.

    O en ik wist ook echt dat het raak was vanaf dag 1voelde me direct anders
     
  19. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Eitje is maar 12 uur houdbaar dus als je erna pas gaat klussen ben je misschien te laat.
    Gewoon om de dag, zit je altijd goed;)
    En ik heb bijna alle rondes ovulatie testen gedaan, 2 x mislukte het omdat ik tekort had aan testen en die twee rondes ben ik zwanger geworden ;)
     
  20. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Voor positieve ovutest proberen wij om de dag en vanaf positieve ovutest een paar dagen achter elkaar (maar mijn ovutesten blijven ook meerdere dagen positief).
    Met deze manier en ovutesten ben ik al 3x zwanger geworden.
    Temperaturen doe ik al 2 jaar oraal en vind altijd mijn ei. Ik word zelfs in het weekend uit mezelf wakker om op het zelfde moment als altijd te tempen en val daarna weer in slaap.
     

Deel Deze Pagina