Ben ik geobsedeerd of is dit (redelijk) normaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fleurtjeee28, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Sinds me vriend en ik hebben besloten om voor ons eerste kindje te gaan ben ik er echt elke dag, elk uur bijna.. er wel mee bezig!
    Klinkt niet heel raar natuurlijk alleen is het dat we pas februari het spiraaltje eruit laten halen en per april echt willen gaan klussen...
    Dus het duurt nog wel even voordat we eraan kunnen beginnen.

Waarom we pas in februari het spiraaltje eruit halen is omdat we eerst nog een weekendje weg gaan naar center parcs en ik dan niet het risico wil hebben dat ik ongesteld ben.
    En waarom pas per april klussen.. tja me vriend wil dat, dan is de kans groter dat het in 2016 geboren wordt en dat heeft hij nou eenmaal in zn hoofd zitten zo...
    Ik ben natuurlijk akkoord gegaan want ik wacht al 2 jaar om te horen dat we er echt voor gaan! Dus beter nu die ene vinger pakken dacht ik haha.

Maar ik heb echt van alles al opgezocht, hele schema's gemaakt voor ons spaarplan. Wat als we in dit jaar bevallen en wat als we toch in 2016 bevallen.. en hoe zit dat dan met me werk en als ik werkloos wordt (tijdelijk contract).
    Hele Exel bestanden staan op me computer met wat we over houden per maand als we een kindje hebben, tot wat kinderopvang ongeveer kost, spaargeld, werkloos wordt.....
    Ben al foliumzuur aan het slikken.. (ook mede omdat ik niet lekker in me vel zat en dit ook schijnt te werken tegen depressie.. waar ik best gevoelig voor ben)
    Heb al me familie al ingelicht en me beste vriendin. Dat we dus echt gaan beginnen dit jaar.
    Met me schoonzusje en me zwager hebben we al besproken welke spullen we over willen nemen..
    En ik ben echt alles aan het opzoeken over hoe je snel zwanger kan worden en wat als je zwanger bent.. en ook wat je als uitzet nodig hebt en wat het gaat kosten... noem het maar op.
    Nu heb ik ook 2 jaar bij Prenatal gewerkt dus weet wel redelijk veel gelukkig over producten maar dingen die ik nog niet wist heb ik ondertussen ook al opgezocht haha.
    Heb ook al opgezocht hoe groot me buik ongeveer zal zijn als we per die of die of die datum zwanger zijn... zodat ik het zolang mogelijk kan verzwijgen op me werk in de hoop dat me contract verlengd zal worden.. (ookal mag zwangerschap geen reden zijn, dan verzinnen ze wel iets...

Me vriend wordt soms echt gek van mij...
    En ik ook soms van mezelf, terwijl ik het aan de andere kant heeerlijk vind om al die dingen op te zoeken en lekker dingen uit te rekenen.

Maar nu ben ik ook beetje bang dat ik dus misschien te geobsedeerd er mee bezig ben.. of is dit (redelijk) normaal?
    En wat deden jullie tegen dat wachten....?

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik denk dat dit beter thuis hoort in een ander onderdeel...

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jeetje lastig te zeggen wat "normaal" is. Je bent er wel druk mee bezig vind ik maar geobsedeerd durf ik niet te zeggen. Iedereen gaat er anders mee om. Ik ben bijv heel nuchter als het om zulke dingen gaat en ben er (vind ik zelf) soms wel beetje weinig mee bezig, dat wil niet zeggen dat het normaal is haha.

Als jij je er goed bij voelt is het prima toch? Zolang het je leven niet gaat beheersen

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, je bent er te geobsedeerd mee bezig. En dat weet je zelf eigenlijk ook wel. ;)

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.299
    23.432
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat was ook mijn idee loesje. On topic: je loopt wel erg hard van stapel. Eerst maar zwanger worden, dan eens verder kijken.

6. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Meid ik vind het hartstikke leuk voor je maar het is absoluut niet te plannen. Wij hebben ruim 2,5 jaar op een wondertje moeten wachten en heel veel dames hier wachten veeeel langer en kunnen soms niet eens mama worden. En dan bespaar ik je het icsi traject nog ;).
    Ik zeg niet dat dat het tegen gaat vallen je kunt ook zo zwanger zijn alleen laat het gewoon gebeuren en vooral voor nu LEEF!!!! geniet van spontane uitjes en voorval van je vriend!!!!

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik vind je ook heel erg geobsedeerd.

8. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Ik herken het wel. Dit had ik ook toen wij hadden besloten te stoppen met de pil. Toen ik net zwanger was, zo ongeveer de hele uitzet al compleet gemaakt en tsja.... toen ging het mis.
    En daarna wilde het alsmaar niet lukken.

Ik wil je niet van je roze wolk aftrekken, of misschien eigenlijk ook wel. Blijf met beide benen op de grond staan!
    De één heeft het geluk dat het de eerste ronde meteen raak is en dan ander is jaren bezig. Je weet niet in welke categorie jij valt/gaat vallen. Wees erop voorbereid dat het langer kan duren dan jij hoopt.

Indien je een spiraal met hormonen hebt, zal je lichaam ook nog tijd nodig hebben om zich aan te passen aan de natuurlijke hormonale schommelingen.

Uiteraard hoop ik voor jou dat het meteen raak is. Maar ga er niet vanuit.

9. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    +1 die je ook geobsedeerd vind

Weetje trouwens dat het best wel eens een tijd kan duren voor je zwanger wordt?
    Hier bij de eerste ruim 2,5 jaar bezig geweest (zonder medische redenen, alles was bij beide gewoon ok)
    het kan ook zomaar in 1 keer raak zijn natuurlijk, maar dat weet je nooit van te voren.

10. Fleurtjeee28

Ja sorry ik wist niet waar ik het beter moest plaatsen... zat te twijfelen..

11. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Ik had ook al volop plannen voordat we zwanger waren, maar toch zeker niet zoveel als jij. Die van mij waren meer neuzen op inet om te kijken wat ik leuk vond en bedenken waar ik de box zou zetten.
    Probeer een beetje te relaxen, je bent nog niet eens begonnen, dat alleen duurt nog 3 maanden. Plus dat er wel een jaar voor staat. Je kunt geluk hebben, maar ook pech. Kindje dat komt in 2015 zou ik uit mijn hoofd zetten, 2016, mag je wel op hopen.
    Veel succes met je enhousiasme onder controle krijgen, anders kan het een pittig proces worden.Je leest het hier genoeg, meiden die na 2/3 rondes al in zak en as zitten.

12. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ehm ik vind dit wel een beeeetje (erg) geobsedeerd ben ik bang....

13. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Sterkte met wachten op je eerste menstruatie dan. Kan snel gaan, maar kan ook maanden (tot jaar) duren ;) En dan hebben we het nog niet over het zwanger worden zelf.

14. Fleurtjeee28

Wat een snelle reacties haha :)
    Ik vind het toch wel fijn dat jullie gewoon eerlijk zijn. Komt hard aan maja het is gewoon zo. En idd ik begin het zelf ook wel in te zien.
    Soms denk ik agh boeiend vind het leuk maar aan de andere kant wat jullie zeggen voor het zelfde geld duurt het super lang voordat we zwanger worden! Kan je ook niets aan doen.. zwanger worden kan je helaas niet plannen :)
    Het is niet dat je een zwangerschap kan kopen haha.

Ik denk dat ik een tijdje een stapje terug ga nemen en even een tijdje niet meer op het forum ga kijken en het allemaal even laat rusten. Ook buiten het forum.
    Begin volgende week gelukkig aan me nieuw baan en kan ik me lekker daar op richten.

Ik ben wel snel geobsedeerd door dingen.. kan me ergens helemaal in verdiepen dat het een obsessie wordt. Zoals nu dit dus..

Lieve meiden ik bedank jullie voor jullie reacties!
    Ook op me andere topics :D

15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.036
    113
    Overijssel
    Sorry maar overdrijf je nu niet een beetje?
    Snap dat het erg spannend is maar iedereen erover inlichten?
    Hoop dat het snel lukt enne: laat je vriend niet teveel merken dat je er zo mee bezig bent,mannen denken er meestal wat makkelijker over ;)

16. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Haha ik sluit me aan bij veel reacties hier dat dit nu typisch zoiets is in het leven dat gewoon echt niet te plannen is.... Ja dat je niet zwanger wordt dat kun je wel regelen ;)
    Al die andere zaken waar je je inverdiept zoals de financiële kant klinken best verstandig. Ik zou graag je excell bestanden ontvangen zodat ik daar niet meer achteraan hoef (geintje)
    Ti's goed dat je jezelf kent en hopelijk ook wat los kan laten nu. Grtjs

17. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Jeetje zeg wow toen ik en mijn man zwanger gingen worden hadden we meer zoiets van we zien het wel. Net zoals financiën e.d. Natuurlijk hebben we geld om het kindje wat te bieden, maar hele lijsten maken e.d. is wel heel erg geobsedeerd zeg! Ook iedereen al inlichten, is het niet leuker om het tussen jullie te houden? En wat de rest al eigenlijk zegt je weet helemaal niet hoe lang het duurt. Helaas heb je geen invloed op zwanger worden. Dus go with the flow.

18. seashell

seashell Lid

6 jan 2015
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je wel... En zo lang jij er geen hinder van heb in je dagelijkse leven doen.. Als je merk na 3 rondes dat te is dan geef j er van zelf wel een andere draai.. Tja je bent goed voorbereid en ik zie het als positief.. Er zijn genoeg mensen die gewoon maar kindjes op de wereld Zetten zonder ergernis bij na denken.. Doe je ding brengt het je rust prima ... Zo niet los je het zelf wel op.. Het is ook een hele ingrijpende keuze.. En sommige vrouwen .. Hierbij val ik er ook onder.. Hebben gewoon veel behoefte aan controle.. Tja dan zoeken we het zo wel op. Maar het echte werk dat kan alleen de natuur.. En dat is niet te voorspellen .. En dat is soms moeilijk.. Blijf lekker je zelf.. Have fun!

Deel Deze Pagina