zwanger of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door josephien, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephien

josephien Lid

13 jul 2015
    28
    0
    1
    Ik snap mezelf vooral me lichaam ook niet meer bijna alle symothomen heb ik maargoed we gaan door...wil me er ook niet te veel op focussen anders word ik gek ken mezelf beste is denk ik dan toch gewoon testen als je daadwerkelijk over tijd bent en niet meer tussen door....dit maakt me gek van onzekerheid omdat een tweede zo gewenst is!

2. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik snap er ook niks meer van, maar vind wel dat veel vrouwen totaal niet weten hoe een cyclus werkt :O

3. josephien

josephien Lid

13 jul 2015
    28
    0
    1
    D

Soms denk ik bij mezelf moeten we alles dan precies weten mijn eerste kwam ook spontaan zonder er mee bezig te zijn...nu met mijn tweede merk ik dat ik te veel dingen ga na zoeken omdat je natuurlijk precies wilt weten waneer je echt vruchtbaar bent ik weet van mezelf als ik met de ov testen aan de gang ga en mezelf gaan tempen ik helemaal gek word van de stress dat hebben we al eens eerder mee gemaakt er was zo erg dat mijn man me tot orde moest roepen...ik weet wanneer mijn ei ongeveer komt en dat vind ik voor nu ff voldoende...

4. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Je hoeft zeker niet alles te weten, maar dat doe je nu zelf hé ;) dan laat je het toch lekker op zn beloop?! ;) Is ook veel beter, maar de meeste lukt dat niet! Hoelang ben je bezig om zwanger te worden?? als je al heel lang bezig bent dan snap ik dat mensen naar ovulatietesten grijpen of dat soort middelen om meer inzicht te krijgen in hun eisprong en dus meer kans op zwangerschap. Maar als je net pas bezig bent, waarom dan niet gewoon lekker loslaten?!

Als je alleen de lengte van je cyclus bij houd heb je ook al redelijk inzicht zonder al die poespas...

Even als voorbeeld, mijn vriendin is pas net bezig, en na 3 maanden krijg ik bijna het idee dat ze nu al denk onvruchtbaar te zijn of iets. Toen we het er gister over hadden snapte ze ook niet helemaal hoe een cyclus werkte. En bleef maar zeggen 14 dagen na eerste dag ongesteldheid is mijn ei, maar haar ovulatietesten (die ze dus nu al gebruikt) gaven geen ei aan, niet zo gek als je cyclus tussen 30-35 dagen is...

Ik snap dat het super spannend is als je er eenmaal weer voor gaat om te kijken hoelang het duurt en iedereen wil zo snel mogelijk zwanger worden, maar jezelf elke keer gek maken met testjes en dingetjes helpt volgens mij echt niet?! Maargoed dat is mijn mening...ik was vrij snel zwanger en ik denk dat ik na een half jaar of iets ook wel eens ovulatietesten was gaan gebruiken om gewoon eens te kijken hoe en wat...

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik ben je ook kwijt... 3 weken geleden had je soort van menstruatie ? Je hebt een cyclus van 25 dagen. Maar volgens je app nu een eisprong.
    Maar je moet binnen een paar dagen toch weer je periode krijgen als je 3 weken geleden ongesteld was.

6. josephien

josephien Lid

13 jul 2015
    28
    0
    1
    Wij zijn nu pas 2 maanden echt bezig het schijnt ook een tijdje te duren voor prikpil is uitgewerkt al ben ik nu al 2 jaar zonder het heeft bij mij even geduurd voor dat alles weer een beetje op rit kwam de ov testen heb ik gebruit om te kijken of ik weer eisprong had na de prikpil en die heb ik gewoon weer dus denk dat weer alles werkt weer goed hahaha...we hebben voor genomen om 1 a 1,5 jaar gewoon zo te proberen en daarna als het niet is gelukt te gaan kijken wat we met de ha kunnen bespreken...en ja tuurlijk ik was liever ook vorige maand zwanger dan bijv over 6 maanden vooral omdat iedereen om me heen wel zwanger is geworden en kleintjes hebben maargoed we gaan gewoon door we zijn oas echt kort bezig dus heb nog niks te klagen vind ik...er zijn vrouwen die hebben erger denk ik dan maar weer

7. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Zo is het maar net;)

Je bent pas net bezig, laat het voorlopig even los!

Succes ermee! En hopelijk heb je snel een positieve test in handen!

8. Stefanie71

Stefanie71 Actief lid

8 apr 2015
    203
    2
    18
    Hallo allemaal
    Ik heb even gegoogled op het eerder doen van de zwangerschapstest dan de nod. Clearblue geeft aan dat er zwangerschapstesten zijn die eerder kunnen testen maar deze kunnen ook zwanger aangeven terwijl het niet zo is. Dat moeten we natuurlijk niet hebben. Clearblue geeft ook aan dat hun test 4 dagen voor de nod al betrouwbaar is als hij zwanger aangeeft (het resultaat kan alsnog niet zwanger zijn als dit wel zo is). Heeft iemand hier ervaring mee en werkt het ook?

Deel Deze Pagina