zwanger of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door soof2302, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soof2302

soof2302 Nieuw lid

21 jun 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    zwanger of niet?
    Hoi

Mijn vriend en ik hebben besloten om aan kindjes te beginnen.
    Op 19 mei heb ik mijn Nuvaring uitgedaan (ik heb die 4 maand gebruikt) en op 21 mei had ik mijn regels.
    Ik heb normaal gezien altijd een heel regelmatige cylcus.

Nu heb ik sinds een dikke week, veel dikkere borsten en zijn ze ook gevoeliger.
    Ik had normaal gezien zaterdag 18 juni mijn regels moeten krijgen maar ze zijn er nog steeds niet. Wel heb ik sinds 17 juni gelijkaardige menstruatiepijn. Die komt en gaat. Elke dag denk ik, ze zullen er morgen wel zijn, maar dat is niet geval.
    Ik heb gisteren (20 juni) een test gedaan maar die was negatief... Ik drink wel veel water en heb de test pas in de late namiddag gedaan. Weet niet of dit effect heeft op de test.

Zou ik alsnog zwanger kunnen zijn?
    Of komt dit doordat ik juist ben gestopt met de ring?

Wat denken jullie? Ik hoor het graag!

Groetjes S.

2. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Het zou natuurlijk kunnen dat je urine te licht was en de zwangerschap nog pril en dat je t daarom nog niet op de test zag. Ik zou dus morgenochtend nog eens testen met een gevoelige test (bijv van Kruidvat 2 voor 5,-).

Het kan ook goed zijn dat je lijf nog even in de war is. Hormonen zorgen voor allerlei symptomen (zere borsten, pijntjes etc) en dat is helaas niet altijd een teken v zwangerschap.

Hoop voor jou natuurlijk van wel!

3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik zou nog een test doen!

4. Elinoa

Elinoa Lid

10 jun 2016
    38
    6
    6
    Amsterdam
    Test anders morgenochtend met een kruidvat 2V5 of een Clearblue. Spannend!

5. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ik heb geen ervaring met de nuvaring, dus kan je daar verder geen antwoord op geven.
    Maar als 18 juni je nod was en 2 dagen erna heb je negatief getest, zou ik het somber in zien helaas :(

Ik hoop natuurlijk voor je dat je wel zwanger bent! Maar ik zou er zelf persoonlijk niet van uit gaan. Wel zou ik dan morgen ochtend met de eerste urine nog een test doen. Je weet het nooit natuurlijk ;)
    Maar uit eigen ervaring weet ik dat je lichaam rare dingen kan doen.
    Succes! Hopelijk is het al raak en anders hoop ik dat het snel raak zal zijn.

6. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Morgenochtend je ochtend urine gebruiken voor een kruidvat testje ( 2 voor 5 euro).

7. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Morgenochtend nog een testje tegenaan gooien.. Ik heb zelf de nuvaring ook gebruikt maar herken deze symptomen niet van toen ik ermee gestopt ben

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een zwangerschapstest doe je met ochtend urine, dus ik zou niet uitgaan van een negatieve test, maar van verkeerd getest (zonde van je geld!) en morgen inderdaad nogmaals met ochtend urine testen. ( Ter indicatie; mijn middag urine test werd pas echt duidelijk positief toen ik 5 weken zwanger was van de tweeling, 5 weken van de andere zwangerschappen was in de middag nog niet duidelijk ( moeders voor moeders )

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    #9 Stokstaartje86, 21 jun 2016
    Laatst bewerkt: 21 jun 2016
    Ik bedoel het niet vervelend maar als je net gestopt bent met anticonceptie kun je nog niet echt spreken van 'overtijd'. De 'cyclus' die je namelijk had van 28 dagen is de cyclus die je krijgt door het gebruik van anticonceptie in jou geval de nuva ring. Je hebt ook geen echte menstruaties, maar onttrekkingsbloedingen net als bij de pil.

Ook al zou je je cyclus weten van voor het gebruik van anticonceptie dan nog kun je hier helaas niet vanuit gaan....het kan het zelfde zijn, maar ook korter of langer weet ik uit eigen ervaring. Het wisselde bij mij zelfs nog per keer dat ik stopte met anticonceptie! Ik denk dus dat je lichaam nog bezig is met op gang komen. Kan zijn dat je eisprong wel is geweest al, maar kan ook zijn dat die nog moet komen....

Heb je eisprong tekenen gehad? Meer zin in sex, cervixslijm/vruchtbaar slijm? Pijn in de buik of iets? Wil overigens niet zeggen dat als je dit allemaal niet hebt gehad dat je geen eisprong hebt hoor....
    Zwanger worden klinkt zo makkelijk als je de boekjes moet geloven.....sex...eitje...zaadje...zwanger;), maar helaas komt er iets meer bij kijken en heb je, ook al doe je alles op het juiste moment, elke maand maar 15%-20% kans op een zwangerschap. En voor het zwanger worden staat minimaal een jaar. Dat gemiddelde ontstaat natuurlijk door mensen die meteen zwanger worden en mensen die er bijvoorbeeld 1.5 of 2 jaar over doen en alles wat daar tussen valt...

10. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je vanochtend al een test gedaan?

11. soof2302

soof2302 Nieuw lid

21 jun 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, heb vanmorgen een tweede test gedaan en nogmaals negatief...

Regels blijven nog steeds uit en borsten zijn gigantisch :)

Ik wacht nog wel gewoon wat af.

12. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Ik heb meegelezen. Ben toch wel nieuwsgierig of je al meer weet?

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk toch dat je natuurlijke cyclus in de war is doordat je met de Nuvaring gestopt bent.

Als je symptomen al van een zwangerschap zouden komen, had je nu duidelijk positief moeten testen. Symptomen ontstaan namelijk door HCG en dat moet dus te zien zijn op een test.

Deel Deze Pagina