Eventjes ophelderen

Discussion in 'Zwanger worden' started by xMelissssssa, Dec 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

Jul 2, 2014
    304
    0
    16
    Wij gaan in mei voor een 2e kindje. Maar ik ben t hele verhaal kwijt van t begin tot t eind wat betrekking heeft op ontpillen, ontrekkingsbloeding, cyclus, wanneer testen, etc etc etc op volgorde.

Zou iemand me t willen vertellen? #schaam!

2. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Niet iedere vrouw heeft last van ontpillen, heb je daar wel last van dan kan je cyclus de eerste maanden wat onregelmatig worden. Bij sommige is de cyclus meteen regelmatig.
    Wanneer je stopt met de pil (tussendoor of einde van de strip) dan krijg je meestal binnen 3 dagen een bloeding. Dit is de ontrekkingsbloeding. Net zoals je gewend bent wanneer je aan het einde van de strip een stopweek hebt.
    Na de bloeding start je cyclus meteen, dus de dag van het bloedverlies is dag 1. Niemand kan zeggen hoelang je cyclus zal duren.
    Je kunt als ezelsbruggetje in gedachten houden dat je zou kunnen testen vanaf dag 28 van je cyclus. Is hij negatief en ben je nog niet gaan menstrueren herhaal je de test een ruime tijd later.

Verschillende artsen raden aan om eerst 1 cyclus af te wachten voordat je gaat voor je kinderwens, al mag je zeker meteen ermee beginnen :). Het nadeel is dat het lastiger is om het termijn te berekenen. Ben zelf momenteel zwanger geworden door de pil heen en ze konden pas met de termijnecho zeggen hoeveel weken ik was. Eerder was het steeds "je bent tussen de X en X aantal weken zwanger".

Om een lang verhaal samen te vatten:
    - stoppen met pil,
    - Ontrekkingsbloeding
    - cyclus afwachten,
    - testen.

Share This Page