Hoi dames, wat vinden jullie hiervan

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Tiy, 9 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiy

Tiy Actief lid

21 nov 2016
    284
    10
    18
    Allereerste sorry dat ik telkens vraag jullie mee te kijken maar ben er gewoon hartstikke onzeker over. Ik twijfel heel erg of ik mijn piek heb gehad, of dat ik nof door moet testen. Mijn verwachte ei was volgens de app op 6 januari. Ik ben er nu wel achter dat ik altijd een paar dagen erna waarschijnelijk een eisprong heb. Ik weet niu niet wat ik van deze ovulatie testen moet vinden. Aan de ene kant denk ik dat 07-01 de test op zn donkerst is. Allebei even donker. Erna word het steeds lichter maar zo vaag allemaal. [/ATTACH]

Bijgevoegde bestanden:

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    mij lijkt die van de 7e inderdaad positief, dus dan zou je gister of vandaag je eisprong hebben

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Inderdaad, die van de 7e lijkt positief.

4. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik zie er geen positieve bij,en zou voor de zekerheid doortesten.Ik vind die van de 7e nog iets lichter dan de controlestreep,en dus negatief.

5. Tiy

Tiy Actief lid

21 nov 2016
    284
    10
    18
    Zo lastig. Kan het ookal zijn dat eisprong al geweest is, en dst ze nu maar lichter worden. Of dat het dan nog moet komen. Van 7 is donkerst tot nu toe en ben op 5 jan begonnen ermee.

6. Tiy

Tiy Actief lid

21 nov 2016
    284
    10
    18
    Ik test door tot het nog lichter of donkerder word. Mijn nod is pp 21 januari. Dan schuift deze ook op nu toch... als ik mn ei nog niet heb gehad dan

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Lastig te zien inderdaad. Ook omdat de testen al opgedroogd zijn.

Zijn het de testen van 2besure? En zo ja de normale of de extra gevoelige? Ik gebruik zelf namelijk die laatste en daarbij knalt hij best wel uit het niets. Daardoor minder twijfel. Als dit inderdaad de gewone zijn zou ik volgende maand (hopelijk niet nodig ;)) de extra gevoelige nemen als ik jou was.

8. Tiy

Tiy Actief lid

21 nov 2016
    284
    10
    18

Dit zijn idd de testen van 2besure. Het zijn de normale testen die ik heb

9. Sunshine33

22 aug 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het streepje wordt lang niet altijd net zo donker als de controle streep. Het kan wel in de gebruiksaanwijzing staan, ik heb nog nooit een streep gehad gelijk aan de controle streep. Dus als ik mijn ervaring er bij pak, is de test van de 7e positief. Wie weet krijg je meer duidelijkheid met door testen

10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Die van de 7e lijkt me het dichtstbij komen. Maar je test 1x per dag, dus als je 1 van die dames bent met een korte piek (zeg: 12 uur), dan kun je hem dus zomaar missen. Ik gok dat hij dus is geweest. Maar soms gebeurt het ook dat je ei niet springt bij de eerste poging, en als je dan doortest dat je nog een piek krijgt. Dus als je dat meer zekerheid geeft, zou ik even doortesten.

11. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Ik denk nog even doortesten... ik heb ook echt tig van die testen moeten doen voor ik mijn eisprong te pakken had... echt heel veel!! (mijn cyclus duurde die maand 65 dagen! overigens in die cyclus wel zwanger geworden) Ik zou doortesten en bij twijfel kun je het natuurlijk altijd een keer gezellig maken met je man/vriend ;) Kan natuurlijk nooit kwaad. Ze moeten echt knallen en ik zie bij deze testjes nog niet de echte knaller zoals ik hem ken! Eventueel kan ik je laten zien welke bij mij positief was

12. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ja zeker wel.En als dat niet zo is,heb je geen eisprong,of de testen werken voor jou niet,maar het betekent in ieder geval niet dat de test dan toch maar positief is.

13. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dat laatste sluit ik me ook bij aan.

14. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Dit was bij mij positief! Nu ik nog eens beter kijk zou de 7e inderdaad positief kunnen zijn

Bijgevoegde bestanden:

15. manaolana

TS heb je geen foto van de test van de 7e binnen afleestijd? Op deze foto's is hij al helemaal ingedroogd. Dat maakt het beoordelen ook lastiger.

16. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik had de laaste ronde ook geen ovulatietest die eten donker was als de controle streep hoor.
    En toch hartstikke zwanger.
    Niey iedereen maakt evenveel LH aan. En ligt er maar net aan hoe gevoelig je test is.
    En of niet niet je piek gemist hebt

De foto hier onder was mijn positieve ovulatietest. Je zou zeggen dat die negatief is. Maar toch hartstikke zwanger de dagen daarna werd het streepje alleen maar lichtere dus even donker hoeft niet altijd

Ik denk dat die van de 7e inderdaad positief is. Dan zou de 8e of 9e je ei gesprongen moeten zijn.

17. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Nou imona dat lijkt me hard bewijs:D
    Er blijven hier maar dames beweren dat dat echt niet kan (test streep minder donker, toch lh-piek)

18. manaolana

Volgens mij is dat niet wat de dames (waaronder ikzelf :p) beweren. Waar het om gaat is dat die testen volgens de gebruiksaanwijzing niet positief zijn. Dat het achteraf gebleken kennelijk wel de piek was maakt de test nog niet positief...;).

Ik vind het dus een slecht advies om aan iemand die helemaal nog niet weten hoe testen bij haar reageren te zeggen dat de test vast wel positief is omdat het bij zoveel dames nooit even donker wordt. Want wie weet is het bij degene die het advies vraagt net anders.

En uiteraard kun je zwanger worden met een niet positieve test. Je wordt niet sneller of minder snel zwanger van een positieve of negatieve test. De timing wordt er alleen wat makkelijker van.

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Dat is zo. Maar om dus te zeggen dat ie niet positief js klopt ook niet. Dan zou er namelijk geen eisprong zijn. Uiteindelijk is het een hulpmiddel en blijft het gissen. Want er zijn ook mensen met pcos die een lichtere positieve test hebben en een eisprong hebben en dames die een knal positieve test hebben zonder ei.

Maar afgaand op mijn eigen ervaringen zou ik dus zeggen dat die van de 7e positief was.

Mij reactie was meer richting pipo30 omdat haar reactie op mij wel heel heftig overkomt.

Dat een streep niet even donker is dat de controle streep betekent dus niet per se dat er geen eisprong is of de testen voor die persoon niet werken.
    Ik dat geval zou ik namelijk niet zwanger kunnen zijn.

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Maar dat zei Pipo ook niet. Pipo zei hetzelfde als Manaolana hierboven. Officieel gezien mag je de test vd 7e inderdaad niet positief noemen.
    Maar dat betekent niet dat het achteraf gezien geen lh piek kan zijn voor die persoon. Dat wordt door beide meiden nergens gezegd ;)

Deel Deze Pagina