Zwanger of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lis39, 15 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Wow die is echt nog duidelijk! Heb er geen ervaring mee, maar zou die niet al veel lichter moeten zijn als het een miskraam was? Ik zou voor de zekerheid even een vk bellen om te vragen of ze even willen kijken. Bij 4 weken kun je een zwangerschap nog gemakkelijk over het hoofd zien.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou even met een cb plus testen zoals ik al eerder aangaf.
    Zo kan je goed vergelijken of hij duidelijker of lichter is geworden.
    Maar gezien je action test, verwacht ik voor 100 procent dat een cb plus duidelijker zal zijn dan je eerste cb plus welke je deed (toen zat je ong op 9-10 dpo gezien het streepje).

Een vk kan op een echo als het goed is al een vruchtzak zien (je zou nu dan ca 6 weken zijn), dus ik zou ff naar de vk bellen en vragen om een echo ;)

3. Lis39

Lis39 Lid

15 jul 2017
    33
    6
    8
    Vrouw
    Ik woon op een plek waar ik niet zelf een test wil kopen, je hebt wel gelijk. Dan maar even via internet bestellen.
    Ik heb ook totaal geen kwaaltjes meer dus vindt het wel raar.

4. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Dat is inderdaad vreemd! Bij mij was de test na een paar dagen alweer wit.

5. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Echt heel vervelend die onzekerheid en het gaat maar door lijkt wel.

Voor mij overigens wel heel herkenbaar. Ik heb exact in dezelfde situatie als jij gezeten. Testen liepen 'langzaam' op maar wel ruim een week bloeden. Bij mij was het helaas wel foute boel. Niet iedereen krijgt dus na een paar dagen een witte test bij een mk. Bij sommige duurt het wat langer vanwege restweefsel.

Als ik ook jou laatste test zie icm met je zwangerschalsduur van 6 weken dan vrees ik ook het ergste. Dit hoeft natuulijk niet zo te zijn want er zijn ook talloze verhalen van vrouwen bij wie het wel goed ging.

6. Lis39

Lis39 Lid

15 jul 2017
    33
    6
    8
    Vrouw
    Ik ga er ook niet vanuit dat er nog wat zit maar het is nu al 17 dagen geleden en bloed nog steeds en de test is nog steeds positief. Ik heb gister iig de cb test besteld, hoop hem morgen binnen te hebben dan kan ik dezelfde test doen als de allereerste.

7. Lis39

Lis39 Lid

15 jul 2017
    33
    6
    8
    Vrouw
    Op dit moment bloed ik nog steeds... ben er wel klaar mee. Dinsdag afspraak, huisarts zegt dat je wel 6 weken kan bloeden, vond ik wel erg lang. Ze wouden dinsdag ook wel over pillen hebben als ik dat wou. Ik weet niet wat ik nu moet doen, heb nog steeds erg last van mijn darmen en duizeligheid en moe.

8. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Wat voor pillen?

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Had je nog een cb test gedaan na je post van 8 augustus?
    Heb je al een echo gehad om te kijken of je toch niet nog steeds zwanger bent?

10. Lis39

Lis39 Lid

15 jul 2017
    33
    6
    8
    Vrouw
    Ik neem aan pillen om in te brengen. Ja ik heb nog een gewone echo en inwendige echo gehad maar werd er niet veel wijzer van. Mijn darmen zaten behoorlijk in de weg en hadden heel veel activiteit. Hij zag dat er alleen nog wat bloed zat. Ik heb wel nog een test gedaan en die was ook positief, huisarts zei dat dat normaal was.

Bijgevoegde bestanden:

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Hij lijkt wel lichter dan de test daarvoor.

Ik zou even bloed gaan laten prikken en dan over een dag of 4 weer want het hcg moet nu echt wel gaan aflopen en bij jou lijkt dat maar heel moeilijk te gaan.

Over wat voor soort pillen praat jij nu?

12. Lis39

Lis39 Lid

15 jul 2017
    33
    6
    8
    Vrouw
    Ze hebben verder geen toelichting over de pillen gegeven, dat hoor ik dinsdag. Ik ga over twee weken op vakantie en dat had ik ook aangegeven, zou vervelend zijn als ik dan nog steeds bloed.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Je zullen het wel over pillen hebben waarmee de zwangerschap wordt beendigd.
    Ik zou eerst duidelijkheid willen dmv bloedonderzoek (met een of meerdere herhalingen ivm oploop/afloop) voordat ik aan de pillen zou willen gaan.

14. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ik heb het idee dat sommigen van ons twijfelen over een miskraam en dat jij dat niet durft te overwegen. Klopt dat? Misschien dat je je even goed kunt voorbereiden op het gesprek bij de dokter zodat je goed kunt verwoorden wat je wil. Je kunt ook iemand meenemen. Ik lees tussen de regels door dat de dokter geen twijfels heeft bij een miskraam. Ik zou ook meer zekerheid willen.
    Ga eventueel voor een second opinion naar een vk of andere dokter.

15. Lis39

Lis39 Lid

15 jul 2017
    33
    6
    8
    Vrouw
    Ik vindt het super dat iedereen mee denkt en advies geeft! Maar waarom er mensen twijfelen aan een miskraam snap ik niet echt, ik bloed behoorlijk en al bijna 4 weken, heb geen zwangerschaps symptomen meer en heb allerlei propjes/ bruin goed eruit gekregen, ook zien ze niks op de gewone en inwendige echo. Ook de baarmoedermond was weer gesloten. Ik was zelf bang voor een bbz maar ook dat wees de huisarts af dus wat kan ik dan nog denken? Nee ik twijfel er niet aan dat ik nog zwanger ben. Vindt het erg vervelend dat ik nog zo lang bloed en zo moe ben daardoor, het beperkt mij in mijn dagelijks leven.
    Ik heb de laatste anderhalve week geen cb test meer gedaan omdat de huisarts en op internet lees dat zolang je bloed het hormoon nog in je lichaam zit, dus neem ik dat aan.
    Ik wil graag duidelijkheid over waarom ik nog bloedt en als ik het nog aankijk ik niet na 6 weken hoor dat je dan nog eens curretage of pillen moet omdat er nog wat zit, maar ik ben maar zo kort zwanger geweest dat ik het wel lang vindt duren.

Zijn er nog mensen die twijfelen dat ik zwanger ben en waarom?

Wat is de toegevoegde waarde om bloedonderzoek te doen?

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Allereerst wil ik graag zeggen dat het klopt niet dat er nog hcg zit zolang je nog bloed ;).
    Dus daar moet je je keuzes niet van laten afhangen ;)

Bloedonderzoek heeft als toevevoegde waarde dat je kan zien of je hcg (snel) genoeg daalt en of er wellicht toch een curretage nodig is omdat het hcg blijft hangen.
    Ook kan je zien of er wellicht een oploop in hcg is ipv een daling.

Stel nou dat er toch een goede zwangerschap zit (ja dat kan echt met zolang bloedverlies) en je gaat zonder verdere controle die pillen nemen, dan breek je dus iets af wat goed was.

Ik snap dat je niet wilt bloeden op vakantie, maar er is niemand die jou kan bevestigen dat het bloeden nog gaat stoppen voor de vakantie als je dinsdag die pillen aanneemt en ook gebruikt.

Wanneer heb je die echo gehad en wie maakte die (huisarts, vk of gyn)?

17. Lis39

Lis39 Lid

15 jul 2017
    33
    6
    8
    Vrouw
    Vorige week heeft onze huisarts de echo gemaakt en de baarmoedermond gecontroleerd.
    Ik heb net nog maar een test gedaan.

Ik zou dus om een bloedonderzoek kunnen vragen, als na meerdere controles het hormoon daalt dan is het duidelijk een miskraam geweest?
    Anders een echo bij vk aanvragen?

Bijgevoegde bestanden:

18. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Ik vind je test nog erg duidelijk voor een miskraam bij 4 weken... ik zou het advies van rogiJuli volgen en om een bloedonderzoek vragen. Dit geeft idd inzicht in opbouw of afname. Als het idd een miskraam is en je hcg loopt heel langzaam op , dan kan het zijn dat er nog een stukje weefsel zit. Als je hcg duidelijk oploopt ben je mogelijk echr zwanger en ja je kunt er weken bij bloeden. Sommige vrouwen zelfs met stolsels en toch een goede zwangerschap hebben. Ik snap ook dat je op je vakantie niet wilt bloeden maar zelfs met pillen of curretage zou je dat (mogelijk) doen. Dus ook mijn advies is eerst bloedprikken en mogelijk controle bij een gyn of vk. Dit zijn tenslotte de mensen met echte ervaring..succes !!

19. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Even jouw testjes naast elkaar (alleen de cb) .

Bijgevoegde bestanden:

20. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ik vind die test ook echt nog te duidelijk. Ik hoop dat je iets met de adviezen kunt. Ik snap dat je gedachten nu alle kanten op gaan, maar het is sowieso belangrijk om verder te kijken.

Deel Deze Pagina