ongesteld geweest, kan ik toch zwanger zijn?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Belinea, Oct 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belinea

Belinea Actief lid

Jul 6, 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Dames..

Ben iets onzeker, ik heb net mijn menstruatie gehad, was zelfs meer dan normaal. maar ik voel me gewoon niet lekker. misselijk met vlagen, ruik sterker, obstipatie, zo moe, mijn borsten trekken af en toe en vandaag voelde ik zelfs mijn buik iets samentrekken. oh en enorme rugpijn.
    Zou dit alsnog een zwangerschap kunnen zijn.?? Ik wil niet meteen gaan testen, bang voor een teleurstelling.
    Maar heeft iemand dit meegemaakt en alsnog zwanger?

Liefs Belinea

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Niet gemeen bedoeld maar wat heb je aan ervaringen van anderen in dit geval? Dat zegt nog steeds niets over jou, alleen een test kan je uitsluitsel geven.

Mijn ervaring wil ik wel met je delen maar mijn advies is om gewoon een test te doen. Ik heb een pseudomenstruatie gehad rond 4 wkn en rond 8 wkn maar dat was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

3. Belinea

Belinea Actief lid

Jul 6, 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Is niet gemeen van je.. begrijp je helemaal. Meestal ben ik ook degene die denkt ga testen en je weet het! Maar omdat dus net mijn menstruatie is geweest vind ik de symptomen een beetje vreemd.

Oh wat vervelend voor je. Hoop verder geen ernstige complicaties.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gewoon testen inderdaad. Gezien je symptomen zou de test dan onmiskenbaar positief moeten zijn als je zwanger bent.

Maar als je tegen je eisprong aan zit, kan een zwangerschapstest ook daar op reageren. In dat geval zie je een zeer licht tweede streepje.

5. Belinea

Belinea Actief lid

Jul 6, 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Maar kan een eisprong al zo snel zijn? laatste menstruatiedag was dinsdag.

Anders morgen toch een testje wagen

6. manaolana

manaolana Niet meer actief

Het vruchtje is samen met mijn rechter eileider verwijderd maar nu gelukkig weer zwanger en bijna uitgerekend :).

Ik zou echt een testje doen, geeft je sowieso rust denk ik! Laat je weten hoe het afloopt?

7. Belinea

Belinea Actief lid

Jul 6, 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Oeh dat is niet erg fijn. Maar ben erg blij voor je dat je alsnog zwanger bent geworden! Wens je een voorspoedige bevalling.

Ik heb zojuist een test gedaan. Hiervan weet ik ook niet wat ik ervan moet denken haha. Er kwam niet gelijk een tweede streepje. Na de verstreken tijd, opnieuw gekeken en zag wel iets gekleurd bij de test kant (is de kruidvat test) normaal als ik t echt niet ben dan is t spierwit.

Bij mijn vorige zwangerschap kwam t 2e streepje ook pas na een tijdje tevoorschijn. Dus weet gewoon niet wat ik ervan moet vinden.

Als ik nu zou ovuleren kan de test dan ook positief uitkomen?

8. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Heb je een foto van de test?
    Een zwangerschapstest kan ook een licht streepje geven bij een naderende eisprong, dan zou een ovulatietest nu positief moeten zijn. Heb je die in huis?

9. Ikook

Ikook Niet meer actief

#9 Ikook, Oct 7, 2017
    Last edited by a moderator: Oct 7, 2017
    Vorige maand twijfelde ik ook een beetje (ook omdat mijn menstruatie heel licht was), toch maar even een test gedaan en wit, dus gaf mij enorm veel rust! Ik begrijp dat jou test niet zo duidelijk is, maar ik zou verwachten dat als je zo ver na je bevruchting zit je inmiddels wel een hele duidelijke test zou moeten hebben.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt het na afleestijd afgelezen.
    Test was dus negatief. Niet zwanger.

Als je wel zwanger was zo ver na je NOD waarop je een menstruatie gehad hebt, had je nu binnen afleestijd een knaltest moeten hebben.

Bovendien zit je nu rond je eisprong welke ook allerlei kwalen kan geven. En waar een zwangerschapstest met een tuurstreep, lichte streep op kan reageren. Zoek maar eens op dit forum en verbaas je hoe vaak dat voorkomt. Er had zelfs iemand een CB Digitaal 1-2 weken welke 100% op haar eisprong reageerde!

(En hoe komt iemand erbij om een tuurstreepje NA afleestijd ruim na NOD en rond eisprong een mogelijke miskraam te noemen? Waarom denkt degene dat er een bepaalde maximale afleestijd in de bijsluiter staat? Wat zou daar de reden van zijn?)

11. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

Mar 21, 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!

wil niet rottig zijn maar ik had ook die van kruidvat ver na afleestijd een tuur streepje.... 9 maanden later ligt het resultaat hier naast me

MissDee likes this.

Share This Page