Vleesboom/myomen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lot90, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lot90

Lot90 Lid

29 nov 2017
    25
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

Ik heb het vermoeden dat ik een vleesboom/myoom heb. Ik ben sinds een jaar gestopt met de pil. Sinds dien worden mijn menstruaties steeds heftiger en heb ik meer last van menstuatie buikpijn. Ook merk ik dat ik steeds meer en grotere bloedstolsels heb tijdens mijn menstruatie. Ik lees nu ook dat dit een reden kan zijn waarom zwanger worden niet wilt lukken
    Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met vleesbomen/myomen voor de zwangerschap?
    Ik hrb voor vrijdag een afspraak staan bik de huisarts maar wil graag wat ervarings verhalen.

Groet, Lot

2. HvO

HvO Niet meer actief

Mijn moeder en schoonzus hebben beiden lange tijd met een vleesboom rondgelopen en hadden beiden geen symptomen/klachten. Toevallig bij routineonderzoek achtergekomen.

Volgens mij is het zelfs zo dat een groot deel van de vrouwen geen klachten ervaart.

Kan het niet zo zijn dat je menstruatieklachten verergerd zijn juist door het stoppen met de pil?

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Geen ervaring met vleesbomen, wél met véél heftigere menstruaties na dan tijdens de pil. Inderdaad met veel bloed, veel pijn en veel (en grotere) stolsels.

Dus het hoeft niet meteen een vleesboom te zijn :)

4. Lot90

Lot90 Lid

29 nov 2017
    25
    0
    1
    Vrouw
    Ja dat dacht ik in eerste instantie ook maar door die stolsels begon ik te twijfelen.
    Fijn om te lezen dat het niet zo hoeft te zijn!

5. HvO

HvO Niet meer actief

Hierom ben ik op mijn 15e al aan de pil gegaan. Ging anders elke maand van mijn stokje, zo hevig was het.

Deel Deze Pagina