Vroege eisprong: zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kolibrie93, 8 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie93

13 dec 2020
    91
    72
    18
    Vrouw
    De titel zegt het eigenlijk al, maar kan dat? Is het eitje dan wel voldoende gerijpt? Ik verwacht weer op dag 8 mijn eisprong te hebben... heb net een clearblue paarse met vaste smiley en gisteren nog knipperend...

2. Avdsx

Avdsx Actief lid

26 okt 2020
    316
    507
    93
    Vrouw
    Ik heb ooit eens gelezen dat het eitje minstens 10-11 dagen moet rijpen. Maar ben er even niet zeker van. Op google kan je dat wel vinden en zou anders eens overleggen met gyn/huisarts.

3. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Volgens mij is mijn eitje deze ronde gesproken op dag 9, en had op dag 25 toch echt een positieve zwangerschaps knaltest in handen. Bij mijn tweede kindje was dit ook al zo. Had hem toen gemist met ovulatietesten (van dag 10 tot dag 23 getest en op dag 25 positieve zwangerschapstest in handen). Dus moet ook al rond dag 9 gesprongen geweest zijn.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een eicel heeft minimaal een dag of 8 nodig om te rijpen. Je zit dus wel rond de ondergrens. Maar het kan zeker!

5. Kolibrie93

13 dec 2020
    91
    72
    18
    Vrouw
    Bedankt allemaal!

6. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    hoi, hier ook eisprong gemist met ovulatietesten dus vroeger gesprongen. en... zwanger

Kolibrie93 vindt dit leuk.
  7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.226
    4.457
    113
    Vrouw
    Wellicht kijken of je twee ronden kan temperaturen. Een eitje springt gewoonlijk tussen de 24 en 48 uur na een positieve test, dus het kan goed zijn dat dat op dag 9 of 10 is.

Als je er met temperaturen achter komt dat je ei echt springt op dag 8 even contact opnemen met de huisarts. Meestal is het advies dan eerst 3 maanden temperaturen om zeker te zijn, dus dan hoef je niet nog weer 3 maanden te wachten.

8. Kolibrie93

13 dec 2020
    91
    72
    18
    Vrouw
    Thanks! Ik loop al in het ziekenhuis doordat ik kanker heb gehad! En we mogen zelf kiezen of we al medisch traject in willen, maar wilde het eerst natuurlijk proberen. Maar mijn temperatuur stijgt ook precies (volgens fertility friend is het ook op dag 8) en m’n cyclus is maar kort. En nu vraag ik me af of het dan wel natuurlijk kan. Volgende maand weer afspraak in het ziekenhuis.

9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.226
    4.457
    113
    Vrouw
    Zou het dan gewoon even overleggen, snap dat je het liefst natuurlijk zwanger wordt, maar wellicht heb je alleen een middeltje nodig dat je eisprong wat rekt (als zoiets bestaat). De medische molen is gelukkig meer dan alleen ivf-achtige behandelingen.

Deel Deze Pagina