Haaruitval door hormonen iui en ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door AnoniempjeM, 27 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Hoi allemaal

ik heb sinds een tijd hele erge inhammen gekregen en is mijn haar heel broos geworden, maakte de stomme fout door de kapper te laten ontkleuren en toen was het 1 drama, heb hier nooit last van gehad ik ga netjes maandelijks naar de kapper en mijn haar was prachtig mooi en vol, maar sinds die hormonen kan mijn haar niets hebben en die inhammen vreselijk! Ik vraag mij af hebben meer dames hier last van? Na de hormonen van iui en ivf? En groeit dit ook terug?heb voor de zekerheid een afspraak bij een dermatoloog , die zie ik pas over twee weken, ik ben nu gestopt even met de hormonen van ivf had vandaag mijn eerste verse terugplaatsing van een heel goed embryootje.
    Dankjewel alvast dames

2. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg als je inhammen krijgt. Hier inmiddels 2 jaar bezig met IUI en heb net het tegenovergestelde. Mijn haren worden alleen maar dikker en dikker. Ze zeggen dat je van foliumzuur dikker haar krijgt. Geen idee of de hormonen haren dunner maken. Welke hormonen gebruik je? Ik meriofert (menselijk hormoon). Je hoort normaal dat zwangerschaps hormoon je haren dikker maakt en dat je na een bevalling weer haren verliest. Moet ook zeggen dat ik daar geen last van heb gehad. Goed dat je afspraak bij dermatoloog hebt.

3. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Hoi kletskous

Ja echt heel naar....maar wat fijn dat jouw haren mooier en dikker worden!misschien als deze terugplaatsing slaagtkrijg ik ook mooier haar Kan heel goed hoor dat foliumzuur dat doet, moest ook een b complex slikken daar zit dat ook in, heb nu compleet zwanger +omega zit ook alles in. Ja klopt wat je zegt daarom sta ik zo versteld. Ik gebruikte decatypil en gonal F met dit IVFtraject, met iui weet ik even niet meer hoe het heet die hormonen, maar ken dat niet wat jij gebruikt? Denk dat mijn ontkleuren niet erbij geholpen heeft inelkegeval, al zegt de kapper nee dat kan niet zomaar, dus zal misschien meerdere oorzaken hebben. Dankjewel voor je bericht

4. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Kan toch iets hormonaal zijn en dan de combi met het ontkleuren. Gonal F gebruiken de meeste. Meriofert is bijna hetzelfde. Enige verschil is dat gonal f synthetisch is en meriofert menselijk hormoon. In ons ziekenhuis gebruiken ze het vanaf 38 jaar omdat het de kansen bij IUI nog net iets vergroot. Ik mag bij de IVF ook weer Meriofert gebruiken. Vind het wel fijn want had daar geen bijwerkingen van. Enige wat ik merk van al die hormonen is dat ik meer vocht vast houdt. Kom steeds kilo of 5 bij. Maar toen ik zwanger was viel ik er weer 7 af. Dus dat nemen we maar voor lief.

5. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Ohh dat is fijn geen bijwerkingen! Ja dan is aankomen niet zo erg als het er weer af gaatjij bent 38?ik ben 36 en word dit jaar 38, misschien eens en idee als het niet lukt ook die hormonen te gebruiken. En heb je al een geslaagde zwangerschap? Ben ook erg benieuwd naar jouw verhaal.Ja ik heb veel bijwerkingen heb het soms niet door hoe ik doe,ben een echte sagerein die nergens tegen kan, en ja ook omdat het continu mislukt, dus hoop zo dat deze terugplaatsing goed gaat, het is de eerste met een super goed embryo, en twee ingevoren, bij ons is het onverklaarbaar waarom het niet lukt, ik voel altijd alles zelfs nu dag 4 na terugplaatsing ik kan het moeilijk loslaten en dat zou wel moeten, dus doe gewoon wel rustig mijn dingen

6. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Haha ik word dit jaar dus 37 , zag de fout net staanheb een andere telefoon te leen die doet zn eigen ding graag

7. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Hier twee keer met IUI zwanger geweest maar 1e zwangerschap helaas mis gegaan bij 25 weken. Plotseling ging ik bevallen en de oorzaak is nooit gevonden. Daarna weer zwanger van IUI 1 en dat werd helaas een miskraam. Nu 3 mislukte IUI's en daarom door met IVF. Hoop ook dat het snel weer mag lukken en dat het eens goed gaat. Spannend bij jou nu de terugplaatsing erop zit. Hoop dat het deze keer raak is. Ik snap dat je het moeilijk kunt loslaten. Die twee weken wachten duren een eeuwigheid en logisch dat je er steeds aan denkt. Heel veel succes de komende dagen.

8. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Nee dat meen je niet wat vreselijk verdrietig allemaal kun je het wel wat verwerken allemaal? Lijkt me onwijs zwaar ik heb nog wel een dochter van 16 bijna uit een vorige relatie die woont alleen niet bij ons, lang verhaal, dus het is zo raar dat het niet wil...wanneer start jij met alles van ivf? Owwja de punctie als je die nog niet heb gehad valt me zo mee, heb fentanyl gekregen, ben nog extra geprikt ook dus ja...je leest heel veel horror verhalen en ik was heel bang, ze hebben me behandeld in Leeuwarden super lieve mensen en tuurlijk je voelt het maar het is heel goed te doen, alleen dat rusten drie dagen was een drama haha, dat lukte me niet goed ,ja en mijn vriend moest het koffertje meenemen naar zwolle en daar dus produceren dan weer terug met resultaat, en mij meenemen, heel gedoe maar het is het waard, 14 eitjes eruit gehaald en 7 eicellen gevonden waarvan 4 bevrucht en 3 hebben hun werk doorgezet. Daarom na zoveel pogingen iui en zelf proberen hoop ik dat dit het is zo welkom die kleine, en jij heel veel sterkte en succes hopelijk zijn jullie ook gauw zwanger, en dankjewel voor het delen dat is heel fijn

9. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Gelukkig gaat het weer. Zijn nu een jaar verder. Goed om te horen dat de punctie is meegevallen. Je hoort zoveel verschillende verhalen. In ons ziekenhuis zeggen ze dat het te doen is dus probeer me daar maar geen zorgen om te maken. We horen 7 juni wanneer we starten. Waarschijnlijk juli of aug. Mooie opbrengst 14 eitjes nu hopen dat het een plakkertje wordt. Dat rusten lijkt mij ook heel lastig. Ben heel druk van mezelf.

10. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Fijn dat het weer gaat, en knap dat je doorgaat! Kan me voorstellen dat dit extra zwaar dan is,ja het is echt te doen die punctie en je doet het voor een goed doel dat helpt, en fijne zusters ookduurde nog geen 10 min. je gaat denk ik dan ook eerst aan de pil denk ik? Moest ik wel, ja en toch van de 14 maar 7 eicellen waarvan 4 bevrucht, mar dat is genoeg hij moet nu indd goed blijven plakkenhoop voor jullie ook dat jullie snel een mooie zwangerschap krijgen, succes

Kletskous82 vindt dit leuk.
  11. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Hij pakt mijn emoticons niet zie ik, staat er weer lekker haha, fijne avond!

12. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik hoef niet aan de pil omdat ik een hele regelmatige cyclus heb. We starten vanaf de menstruatie.

13. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Oh dat is echt fijn! Bij ons was het om de eierstokken rustig te maken vanwege de iui en de hormonen daarvan, dus het heb wel even twee mand geduurd haha ja dat voelde eerst heel lang en ineens was het heel snel denk Ohhh nog paar dagen haha! Zet hem op

14. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik neem nu wel twee maanden pauze maar wel zonder pil. Merk nu al dat het fijn is even geen hormonen. Voor mij voelt 2/3 maanden nu heel lang. Maar je hebt gelijk dat die ook weer zo voorbij zijn.

15. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ik!

Er bestaat bij de kapper een soort poeder. Dat gooide ik altijd op de inhammen.
    Verder laagjes geknipt. Dit was 5 jaar geleden. Nu 6 jaar later heb ik een pruik. Helaas is alles uitgevallen.

16. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Wat heftig golden. Kwam dit door de hormonen?

17. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ja! Ik had heel extreem uitval!

18. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Jaa snap ik hoor, hormonen zijn zeker niet fijn, ik ben heel erg sagereinig was even druk had de post gemist

19. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Jeetje ook al zo erg! Schrikken is het dan wel even, was even druk had ook jouw post niet gezien

20. AnoniempjeM

3 dec 2021
    56
    7
    8
    Ik zit momenteel op 17 dagen na punctie, mag morgen testen, heb dus ook die ustrogan bolletjes, die kunnen je menstruatie tegen houden las ik, ben dus al bijna week overtijd als ik mijn normale cyclus aanhouden, heb behoorlijke brosten gekregen, maar ook dit is een bijwerking, ik ben altijd wel heel extreem ongesteld dus hoop toch stiekem dat ik morgen een positieve uitslag heb, heb rare eetbuien ook snoep

Deel Deze Pagina