hoi ik ben vandaag begonnen met de nuvaring voor de eerste keer(ik nam de pil) op de prentjes zie je dat je deze ver inbrengt in de vagina maar bij mij lukt dit niet,het uiteinde van de ring kun je voelen als je aan het begin van je vagina voelt,(zit er wel in, dus hangt er niet uit ofzo) ik vroeg me nu af of dit goed was want ik krijg hem echt niet verder.werkt de nuvaring dan wel? ik voel zelf (zonder aan te raken) geen onprettig gevoel dus geen pijn ofzo,ik voel hem eigenlijk niet,en dit is goed volgens het boekje. zou het gewoon zijn dat ze op het prentje een beetje overdrijven met het zo ver inbrengen?en dat eigenlijk iedereen hem zo heeft zitten? sorry voor de details maar ja leg zoiets maar eens anders uit groetjes amy
ook merk ik nu dat hij er een beetje uitkomt en das wel niet de bedoeling ik snap niet wat ik verkeerd doe ik krijg hem niet verder en hij komt er vaak uit als ik veel beweeg of naar toilet ga.precies of hij telkens teruggeduwd word groetjes
hey anais ik heb geen ervaring met de nuvaring maar het lijkt mij dat hij toch niet zo goed is ingebracht. normaal zou die dieper moeten zitten zoals een tampon. die mag je ook niet voelen zitten en die komt er ook niet uit. of dat hij dan werkt weet ik niet. dat zou je eens aan je huisarts of je gynaecoloog. (of verloskundige) moeten vragen
Het hangt af van het moment waarop je in je cyclus zit, hoe diep je vagina is. Je baarmoedermond staat namelijk hoger of lager naar gelang het moment in je cyclus. Als de ring zo ver mogelijk zit, moet hij wel goed zitten! Mocht je hem toch nog voelen, dan kan het zijn dat je vagina op dat moment niet diep genoeg is (dat heb ik met tampons ook wel eens voor)
hey ja idd men regels zijn juist gedaan dus mss at ik nu een ondiepe vagina heb? het gaat iets beter nu alleen dat ik veel moet plassen. groetjes amy
De nuvaring heb je idd net zo ver ingebracht zitten als dat je een tampon indoet.. Op het plaatje vind ik het ook een beetje overdreven staan, maar iedereen verschilt natuurlijk hihi.. Het moet niet zo zijn dat de nuvaring er weer uitzakt ofzo. Soms had ik hem ook niet diep genoeg ingebracht, maar dan 'schoot' hij wel weer goed, zeg maar. Misschien dat je dan toch onbewust je spieren aanspant en dat het daardoor moeizamer / niet gaat.. Heb wel eens gehoord dat het voor dat vrouwen, die al eens bevallen zijn, moeilijker is om de nuvaring 'vast' te houden imv met de spierverslapping ofzo.. Hoop dat je hier iets aan hebt! Anders kun je misschien even op de hun website kijken! Staat ook erg veel info op! Succes ermee! Groetjes Remmar
Misschien is het handig al je even tussen de bijwerkingen kijkt, misschien staat het daar bij tussen?! Dus ook ff op de site kijken.. Weet wel dat je idd de nuvaring er even uit mag halen, maar dan moet hij wel weer binnen een bepaalde tijd ingebracht zijn.. weet zo niet hoelang dit mag zijn!
en hetgene wat je zei over de ring inbrengen en je spieren samentrekken daar let ik op dus dat is het ook niet.ik wacht dan even ontspan me en probeer opnieuw,maar als ik ze insteek stoot ik steeds op iets en moet ik proberen daarlangs te komen om ze verder te krijgen en dit lukt soms niet.(sorry voor al die details) wel ondervind ik dat wanneer ik seks heb het makkelijer is om ze intesteken en wat ik soms ook doe is een bad nemen en ze insteken want dit help ook zeer goed.maar ja ik ga nu ook niet telkens een bad nemen daarvoor. groetjes
hier nuvaring maar wat verschrikkelijk zeg! Heb nu meer klachten als met de pil. ik ga toch maar voor Mirena! Je mag hem trouwens 3 uur uit, maar daarna moet hij er 12 uur achter elkaar in blijven!