Jullie hulp nodig

Discussion in 'Zwanger worden' started by Zoutje, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zoutje

Zoutje Nieuw lid

Apr 18, 2008
    1
    0
    0
    Dames, Graag zou ik jullie hulp willen vragen bij 't volgende. Ik ben 34 jaar en we zijn nu een jaar aan het klussen. Niet echt efficient overigens omdat mijn vriend voor zijn werk veel in het buitenland zit voor langere tijden achter elkaar en uiteraard net altijd in mijn meest vruchtbare periode.

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik er zelf ook niet zo heel erg mee bezig was. Raak ik zwanger dan raak ik zwanger, zo niet dan niet. Ik ben er vrij nuchter onder. Mocht het niet lukken zal ik ook niet het ziekenhuiscircuit inwillen.

Enfin, nu zit ik dus zelf op een plaats voor een week of 3 waar het vrijwel onmogelijk is om aan een zwangerschapstest te komen. Ten eerste gaat dat hier via een arts en ten tweede spreek ik de taal geheel niet. Wat is nu precies mijn probleem. Alles is anders deze maand. Nu weet ik dondersgoed dat alleen een test uitkomst kan bieden, maar dat duurt nog drie weken voor ik die kan kopen.

Waar heb ik last van:
    a) Ik ben niet ongesteld geworden. Ik ben heel regelmatig ongesteld en alhoewel ik nooit heftig menstrueer is deze maand wel heel raar. Ik heb wel degelijk wat menstruatiekrampjes gehad maar dan op heel licht niveau. Daar waar ik normaal wel veel krampen heb. Op het moment dat ik had moet menstrueren verloor ik enkel wat roze afscheiding en kon ik in de toiletpot twee drupjes bloed zien. Zie je wel dacht ik... ik moet gewoon ongesteld worden. En voor de zekerheid deed ik vast een tampon in. Die bleef echter compleet schoon. Daarna is er op wat roze vloed vlak na het wakkerworden nooit meer bloed gekomen.

b) Ik heb vanmezelf vrij stevige borsten maar nooit of te nimmer heb ik daar last van gehad. Nu kan ik niet eens op mijn buik slapen omdat mijn borsten zo vreselijk pijnlijk zijn. Het lijkt alsof ze met een honkbalknuppel bewerkt zijn zo bont en blauw voelt het (je ziet er eroverigens niets aan natuurlijk). Mijn tepels zijn normaal van kleur en omvang geloof ik gebleven.

c) bij het opstaan ben ik licht misselijk. Net alsof je midden in je nacht moet opstaan omdat je ergens heen moet. Die misselijkheid, die niet erg is verdwijnt op het moment dat ik wat heb gegeten.

Mijn vraag aan jullie; Heb ik een tropische aandoening opgelopen hier of zijn dit symptomen van een eventuele zwangerschap. Ik heb me er nooit in verdiept. Ben nooit naar fora gegaan nadat we er voor zijn gegaan omdat ik het idee heb dat je jezelf dan alleen maar gek loopt te maken als het niet lukt. Ik weet dus ook niet of bovenstaand normaal is of erbij hoort. Daarbij maak ik me vooral wat druk om die roze afscheiding en die twee druppels bloed en mijn zeer pijnlijke borsten. EN, waarom heb ik toch menstruatiekrampjes gehad vorige week? Dat zou toch niet zo moeten zijn als ik zwanger zou zijn of sla ik de plank mis nu?

Hoop dat jullie wat zinnigheid in me kunnen praten

Groetjes
    Zoutje

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
  3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Je kan zwanger zijn, maar je lichaam kan ook in de war zijn door de verandering van klimaat. Ik denk niet dat het een tropische ziekte is, omdat je geen koorts hebt en je verder goed voelt. Ik zou gewoon rustig afwachten, nu gezond leven alsof je zwanger bent en eenmaal terug in NL een testje wagen. Als je nl zwanger bent nu, blijf je de komende weken ook wel zwanger ;) . Veel succes en probeer het wat los te laten, en te genieten van alle moois.

4. susan99

susan99 Actief lid

Feb 1, 2008
    182
    0
    0
    klinkt wel als zwangerschapskwaaltjes, heb je geen thermometer om je temp te meten smorgens,die zou dan ook hoog moeten zijn, maar daar heb je ws alleen wat aan als je weet hoe hoog hij normaal is.

5. susan99

susan99 Actief lid

Feb 1, 2008
    182
    0
    0
    er schijnt ook een baker praatje te zijn dat je kan testen met suiker, moetje maar even googlen, wan t ik begrijp dat ze daar wel internet hebben maar geen zs test.

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    kun je een test niet via internet bestellen? word ie thuis bezorgd.... :)

7. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wat een toestand haha. Ben je misschien zwanger en kun je niet testen. Je kwaaltjes klinken wel als een zwangerschap, dus wie weet. Er zit denk ik niets anders op dan afwachten? En dan duren 3 weken wel heel lang. Is er echt geen mogelijkheid dat je even langs een dokter kan? (ik weet niet in welk land je zit?)

8. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Zoutje,

Die spoortjes bloed die je bent tegen gekomen, kunnen heel goed innestelingsbloed geweest zijn.
    Als ik jou verhaal zo hoor, denk ik...dat je zwanger bent!
    Zou toch proberen om een test te halen...met handen en voet werk/engels kom je daar toch vast wel aan uit?
    Anders zou ik contact opnemen met jou zorgverzekeraar/reisverzekeraar, uitleggen wat je hebt, en dat je vermoed dat je zwanger bent, dan kunnen hun contact opnemen met een dokter bij jou in de buurt, Al is het alleen om het uit te sluiten of het wel of niet zo is, mocht het wel zo zijn, kun je in ieder geval je levensstijl daarop aanpassen, en ben je meteen uit de onzekerheid. Dat geld dan natuurlijk ook zo, als de teste negatief is!
    Dit zou ik gedaan hebben in jou geval...
    Suc6!

9. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

alweer zoiets raars :c:

10. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0

Je moet een beetje urine opvangen en daar dan een theelepeltje suiker in doen. Als je zwanger bent blijft de suiker drijven, als je niet zwanger bent, zakt het naar de bodem. Lees de reacties maar even.
    ik hoop voor je dat het zo is!

Share This Page