Hoe ervaren jullie de eerste zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chida, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    En hoe de dames met meerdere wondertjes hun eerste zwangerschap hebben ervaren?

Voor mij is het de eerste keer dus je kunt je voorstellen dat ik bij alles wat ik voel nogal onzeker ben (vooral die steken en krampen)..
    Ik ben zelf maar pas zwanger maar het is toch pachtig allemaal...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen wat jullie zwangerschap betreft :D

2. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ik ben nu ook zwanger van mijn eeste kindje.En ik vind het echt prachtig ! Ik heb onze guppy 28 maart voor de eerste keer gevoeld en dat maakt het ook werkelijker.Ik begin nu ook een buikje te krijgen.
    Ik vind het echt heel mooi en kijk dan ook echt uit naar het einde.
    Het enigste waar ik tegen op zie is de bevalling.Maar dat is ieder voor zich.

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ook wij zijn in verwachting van ons eerste kindje. de eerste 6 weken wist ik zelfs niet dat ik zwanger was (geen kwaaltjes) bij week 7 begon ik misselijk en moe te worden en toen een test gedaan. omdat ik net gestopt was met de pil dacht ik dat ik niet ongi werd door het ontpillen en heb daarom niet eerder een test gedaan. bij 7 weken wist ik dus pas dat ik zwanger was. tot 11 weken heel misselijk geweest. ik heb dit als vervelend ervaren maar vond het geen ramp. het hoord er nu eenmaal bij. vandaag ben ik precies 12 weken en is het ongeruste gevoel een heel stuk verminderd! vanavond mag ik voor de 2de x naar de gyneacoloog. ook doen ze dan een nekplooimeting. ik vind het een geweldige ervaring. ik en mijn vriend zijn super gelukkig met ons eerste bolle buikje! we kijken er naar uit om de grote inkopen zoals kinderkamer ed te doen!

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik vind het nog steeds een grote wonder! kan me nog steeds niet voorstellen dat er een baby in mijn buik groeit (behalve dat ik het voel en mijn buik al behoorlijk gegroeid is :) )
    Denk dat het pas echt tot me doordringd als de baby er is.

5. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    is ook mijn eerste zwangerschap.
    Ik ben niet echt misselijk geweest, maar had wel verschrikkelijk pijn aan mijn borsten. nu heb ik alleen nog opgezwollen voeten. Had ook al van direkt een buikje :)en nu wacht ik tot ik mijn bolletje voor de eerste keer zal voelen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou, als de baby er is, kan je je haast niet meer voorstellen dat hij/zij in je buik heeft gezeten! Tenminste, zo was het bij mij. Krijg nog tranen in mijn ogen als ik naar Eva kijk en besef dat 3,5 maand geleden ik haar nog in mijn buik voelde... zo onwerkelijk!
    Ik ben, zeker in het begin van mijn zwangerschap, erg onzeker geweest. Was zo bang dat het mis zou gaan. En op het laatst was ik bang of het nog wel goed met de baby zou gaan. En toen de bevalling begon, was ik alleen maar helemaal blij! Ik keek er echt naar uit. Het is me ook niet tegengevallen.
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel erg genoten van het geschop in mijn buik, ik mis het nu nog steeds. Dus geniet ervan! Maar pas als je baby er is, besef je pas echt hoe wonderlijk het allemaal is en had je gewild dat je toen wist, wat je nu weet. Dan had ik de zwangerschap toch anders ervaren. Misschien dat dat bij een tweede dan anders is, maar ik denk zelf dat het zoiets ongrijpbaars is, dat het hetzelfde zal zijn als bij een eerste zwangerschap. Want het zal niet Eva zijn die in mijn buik schopt, maar een ander kindje. (volgen jullie het nog? ;))

7. music4life

music4life Niet meer actief

ben erg onzeker en bang maar ook zooo gelukkig,,volgende week woensdag de 1e echo en dan zal blijken of alles goed is,,ik dnek dat ik dan ook echt kan gaan genieten samen met mijn man en fam,,,we waren 8 maanden bezig ,,en als je dan positief test heb je zoiets van dat kan niet! hahahhaah raar he

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn anderhalf jaar bezig geweest, vandaar ook de angst dat het niet goed zou gaan. Bij de positieve test bleven we allebei ook heel rustig, zo van, het zal wel. Eerst zien, dan geloven. En nu supergelukkig met ons wondertje!

9. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Mooi om het allemaal zo te lezen! :D

10. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Zo was het bij ons ook. We wouden al bijna naar de huisarts voor controles, maar toen bleek dat ik zwanger was. De eerste maanden behoorlijk onzeker geweest, maar nu ik het voel en we de 20 weken echo hebben gehad ben ik een stuk zekerder. Ben alleen wat moe geweest, maar nou het langer licht is kan ik het ook veel beter uithouden.

11. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    wij zijn vandaag 5weken zwanger...
    ik vind het nog zoooo onwerkerlijk..want ook ik heb geen bijverschijnselen...naja...ik lust nu opeens BROCCOLI hahahaha wat ik normaal gezien niet zou lusten...
    maar verder gaat het gewoon zoals altijd...geen bijwerkingen...ik voelde vorige week wel het 1 en ander in me buik bewegen en baarmoeder krampjes (net zoals je ongi krampjes) maar nu heb ik daar weer helemaal geen last van, dus maak ik me wel wat zorgen...
    Ik denk dat ik pas gerust ben als ik me eerste echo heb en die zal pas rond week 10 zijn :(

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij liepen al 8 maanden in het ziekenhuis... en toen was het toch nog wel onverwacht raak!
    Ik heb alle kwaaltjes altijd voor lief genomen, al vielen ze ook wel mee. Had alleen op het laatst erge jeuk overal over mijn lichaam, ik sliep haast niet meer, maar daardoor heb ik juist extra lang van al dat geschop kunnen genieten! Dat was juist mijn troost 's nachts en ik vond het heel gezellig. Al was het wel heel zwaar, ik heb altijd kunnen genieten gelukkig.

13. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Chida Geplaatst: Ma Apr 07, 2008 2:02 pm Onderwerp: Hoe ervaren jullie de eerste zwangerschap?

--------------------------------------------------------------------------------

En hoe de dames met meerdere wondertjes hun eerste zwangerschap hebben ervaren?

Re:
    Nou ik mag totaal niet klagen ik heb een fantastische zwangerschap gehad plus bevalling!
    Ik teken ervoor als het bij de tweede ook zo gaat! ;)
    Groetjes

14. Waarom

Waarom Bekend lid

12 dec 2007
    602
    0
    0
    gewelidge ervaring, maar ook onwerkelijk en bang tegelijk! bang dat het fout gaat en je van die mooie roze wolk wordt afgesmeten.
    Verder hoe nu regelen en wat enz...vooral werk! omdat ik een jaar contract heb en die straks afloopt, denk niet dat hij om mijn zw verlengd wordt!
    Maar ik geniet met volle teugen, we hebben er lang genoeg op moeten wachten, en werk vinden we wel weer!
    Niet misselijk alleen heel veel moe, en ongelooflijke pijnlijke (.)(.) niet echt een cup groter maar wel voller :)
    jij ook succes met alles en genietse

15. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Nou ik mag niet klagen. Ben de eerste 3 maanden wel een beetje misselijk geweest maar heb bijv. nog niet 1 keer hoeven te spugen. Wel komen de kleine kwaaltjes maar die neem ik heel erg voor lief. Alleen het besef is er nog niet dat we dadelijk met 3 personen zijn. Ik bedoel ja ik ben zwanger en dat zit in mijn buik maar het besef is er helemaal niet dat het er dadelijk ook uit gaat komen en dat er dan een wondertje is. daar moet ik nog wel ff aan wennen.

Voor de rest hebben we al echt contact samen is de babykamer klaar voor gebruik en hangen de kleertjes al in de kast.

Nou komt u maar het mag (maar nog niet heus want we moetne nog 14 weken). Kan in ieder geval niet wachten totdat i kook daadwerkelijk ga beseffen dat er een mensje in mijn buik zit.

Liefs nance158

16. olifantjes

28 feb 2008
    24
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Amersfoort
    hai, echt leuk om zoveel herkenning te lezen!
    ook dit is voor mij de eerste zwangerschap. Nog erg onwerkelijk. Ik ben eerlijk gezegd een beetje blij dat ik wel kwaaltjes heb als misselijk zijn en geen trek meer in koffie hebben want anders zou ik het niet geloven. Nouja....ik groei nu ook wel ineens snel hoor...volgende week dinsdag heb ik mijn eerste echo en ik denk dat het dan wat meer leeft...tot die tijd ben ik ook bang dat t niet goed zit....

17. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Ik vind het zo geweldig om zwanger te zijn! :D
    In het begin was ik wel een beetje onzeker. Maar
    toen ik met 7 weken een echo kreeg en het hartje
    zag kloppen kon ik echt gaan genieten. Nu krijg ik
    een mooi buikje en voel de kleine al regmatig
    trappelen. Zo leuk! Binnenkort gaan we een 3d-4d
    pretecho laten maken. Ik kijk er echt naar uit.

18. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Net zoals de ander dames hier ben ik ook zwanger van de eerste :D
    En het voelt hartstikke goed.
    Hier in het begin ook wel onzeker geweest, vooral de eerste 12 weken.
    Je hoort toch nog wel eens dat het dan nog misgaat.
    Nu kijken we alweer uit naar week 26. Dan is ook zo'n grens die ik toch wel extra bijzonder vind.
    Verder gaat alles hartstikke goed. De 20 weken- echo was echt hartstikke leuk, omdat je dan alles goed kunt zien.
    We willen niet weten of het een jongen of een meisje wordt, dus een andere echo zal er niet meer komen. Aan de ene kant wel jammer, want als je de kleine eenmaal hebt gezien, wil je hem/haar toch wel vaker zien.
    Voelen die ik de kleine regelmatig. Ook mijn vriend kan de baby al aardig goed voelen.
    Ik heb gehoord dat je partner vanaf 28 weken met een wc rolletje het hartje moet kunnen horen, dus dat gaan we tegen die tijd zeker proberen.
    Wij genieten met volle teugen. :D

Liefs misspiggle

19. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Wij verwacht ook dit jaar ons eerste kindje :D

Helaas heb ik een half jaar geleden een miskraam gehad met 8 weken. Nu ben ik bij ieder krampje of steekje enorm bang, dus volop genieten doe ik helaas niet. Ik heb wel met 7 weken het hartje zien kloppen en toen ging alles super goed...kon de hele dag niet meer stoppen met lachen...nu nog anderhalf week wachten tot ik weer naar de vk mag. Als dan alles goed blijkt te zijn, denk ik dat ik wat meer kan gaan genieten.
    Ik heb gelukkig niet hele vervelende kwaaltjes. Ik ben zo nu en dan misselijk, maar kan gelukkig alles binnen houden. Thee smaakt mij de laatste tijd niet zo (terwijl ik daarvoor heel veel thee dronk). Ik ben vooral erg moe, maar slaap ook heel slecht. Ik val namelijk op mijn buik in slaap en aangezien mijn borsten nu behoorlijk pijnlijk zijn, ligt dat niet erg lekker.
    Al met al heb ik geen reden om te klagen.

Ik wens iedereen een fijne zwangerschap toe! :D

20. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik ben ook zwanger van de eerste en ik vind het tot nu toe super, voel me
    goed alleen wat moe soms. Maar verder niet misselijk duizelig enz....

Ik geniet echt van het idee dat ons kindje eraan komt, kan niet wachten tot ik een buikje krijg om mee te gaan showen hihihi.

Deel Deze Pagina