Wanneer een ovu test een 2e streepje geeft, betekend dit dan dat je ei eraan zit te komen? Of kan het 2e streepje ook 2 weken aanhouden voordat ie even donker/donkerder wordt als het controle streepje?
hoi, als het 2e streepje net zo donker is als het 1e streepje, hebje binnen 24 tot 48 uur een eisprong. Vaak zie je wel een 2e streepje maar is dit een heel stuk lichter. succes, mandy!
kijk maar es in mijn album de foto rechtsonder.. elke dag een 2e streepje..maar maar 1 streep is echt positief...
Je hebt altijd LH in je lichaam, vandaar dat je altijd wel een licht 2e streepje kan krijgen. Uiteindelijk krijg je een keer een streep die minimaal net zo donker is, nog even afwachten.
Ik weet dat je idd 1 keer echt even donker of donkerder krijgt. Maar ik heb nu een week getest en toen had ik geen 2e streepje (alleen indroogstreepje) Op dag 8 van testen had ik wel een 2e streepje, ongeveer half zo donker als de controle lijn. Op dag 9 ook een 2e streepje, maar weer lichter als dag 8. Ik vroeg me dus af of ik zeg maar zeker weten deze week dan mn ei zal krijgen of dat ik ook nog 2 weken testen kan krijgen met een 2e streepje die nog niet positief is. Ik heb de testen van sensitest (zelfde als bij Blondie de onderste foto) Weet niet of dat nog verschil maakt.
Het betekent niks als je eerst geen streepje had en daarna een licht streepje. Kan verschillende oorzaken hebben. Ik dacht eerst ook van hoera nu komt mijn eisprong eraan, maar toen had ik weer een paar dagen geen streepje en toen was hij opeens positief.
Oke, dus het is niet zo dat wanneer je eenmaal een 2e streepje erbij krijgt (en dus meer LH produceert) dat je dan je ovu nadert? Maak je eigenlijk meer LH aan naarmate je ovu dichterbij komt? Of is het echt elke dag hetzelfde en 1x een piek vlak voor je ovu?
Het is elke dag ongeveer hetzelfde en dan ineens een piek van ongeveer 2 dagen. Zie mijn album voor mijn serie ovulatietesten. En http://www.clearblue.info/nl/SnippetLHcycle.cfm voor een mooi schema.