Ik ben nu 6 weken zwanger en zoooo misselijk.... De hele dag door. Steeds iets eten, rustig aan doen, veel slapen, maar niks lijkt echt te helpen. Het voelt precies hetzelfde als bij mijn vorige zwangerschap. Toen duurde dit 22 weken...... Van de huisarts heb ik toen het middel Emesafene gekregen, maar dit hielp niet. Heeft iemand hier misschien een ander middel gehad wat wel hielp? Morgen ga ik de HA bellen en als ik dan al een andere naam weet te zeggen heb ik meer kans op iets anders denk ik. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Geen idee, ik heb nu ook emesafene, ga ik morgen ochtend maar eens mee beginnen. Maar als het niet helpt weet ik het ook niet..
ik had in de VS Zofran, ik weet niet of het in NL bestaat... werkte bij mij perfect, had er alleen wel een moeilijke stoelgang door...
En, ben je al iets wijzer geworden? Ik heb vanochtend voor het eerst zo'n pil gebruikt, maar het werkt inderdaad voor geen meter... Moest net bij de fysio gewoon 2 keer overgeven, heel fijn
Ik heb net gebeld naar de HA en ze gaan overleggen. heb er duidelijk bijgezegd dat Emesafene niks hielp de vorige keer. Ik hoop dat ze een ander middeltje geven en als dat zo is laat ik het je weten. Balen zeg dat je ook zo moet overgeven... Het is voor een goed doel, maar soms is dat een schrale troost he?
Ja precies, nu vind ik het een schrale troost.. Ik ben heel benieuwd waar je huisarts mee komt, als het werkt ga ik het ook halen haha
Hmm, ik krijg nu ook Emesafene... ga het dit weekend maar weer proberen... Via een ander topic hier heb ik de naam: primperan doorgekregen... Daar ga ik dan maar achteraan, mocht dit weer niet helpen.. HOe gaat het nu met jou?
Primperan wordt ook gegeven na chemo's ed, lijkt me wel een zwaar spulletje! Maar er staat wel in de bijsluiter dat het je baby niet schaadt. Bij mij werkt die zetpil in ieder geval voor geen meter Nu gaat het trouwens even goed, dat is steeds na het avondeten
zofran werd inderdaad ook gegeven bij/na chemo's... daarom was ik eerst wat huiverig om het te gebruiken, maar ik moest op een gegeven moment wel. ik had al een mannetje van 14 maanden rondlopen en die wilde ook graag dat ik iets meer deed dan op de bank liggen... ik heb toen 2x een halve per dag genomen en dat was precies genoeg om tot een uur of 20.00 te redden. daarna hoefde ik toch alleen nog op de bank en in bed...
Hier gaat het nu weer iets beter, wel flink misselijk maar na 11 uur hoef ik bijna niet meer over te geven. En dat zonder pillen! Ik ben benieuwd of het zo blijft
Hier werkte Emasefene ook niet. Ik heb nu vanaf week 10 tot heden Primperan. De eerste dagen dat ik het gebruikte was ik zo lam en lusteloos als het maar kon. Dat is 1 van de bijwerkingen. Inmiddels is dat over. Maar kan ik helaas nog steeds niet afbouwen ...
mijn zus vertelde me dat ze antagel had, dat werkte bij haar... ik heb globuli pilletjes, zijn homeopathische pilletjes, en ik kan ze hier in het buitenland kopen, kweenie of ze in nl te koop zijn
Ik heb primperan en emasefene gehad bij mij werken ze allebei niet helaas. Met 7 weken hielp af en toe een slokje cola wel. Geen suikervrij maar gewone. Helaas ben ik nog niet van de misselijkheid af. 3 weken geleden ben ik er ook voor opgenomen geweest en zit nu weer helaas tegen een opname aan.
Hallo dames, Ik ben van mijn tweede ook zo vreselijk misselijk geweest en had onwijze maagzuur. Toen van oma een recept gekregen: Vanille vla! Bij het opstaan en voor het naar bed gaan (en waneer ik het gevoel kreeg dat het weer opkwam) Nou meiden, wat een wonderspul! Mijn collega had dezelfde klachten heb voor haar toen een pak vanille vla meegenomen en het hielp meteen!! Geen pilletjes gewoon een kommetje vanille vla! Hoop dat jullie hier iets aan hebben! Liefs Mammie83
Helaas, helpt hier voor geen meter..... Ik ben inmiddels ook weer de hele dag bezig, dat tot 11 uur was dus maar van korte duur.
Hier werkte emefasene heel erg goed. wordt trouwens ook gegeven na chemo's. het werkte niet meteen maar wel nadat ik het een paar x ingenomen had. dus zeg maar na een dag. mocht er eerst 2-3 maar dat hielp niet. op een gegeven moment mocht ik er 4 en dat hielp super.